Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

... a to tě fakt poslouchali?

Pýcha předchází držkopád. Znáte takový ty chvíle, kdy se tetelíte (jak tohle slovo vlastně vzniklo?) a v zápěti dostanete za uši?...

Jsem se tetelil.

Celou středu jsem se tetelil a měl pocit, že se na mě na ulicích všichni smějou, i kanály svejma mřížkama a svítilo slunce a já měl chut si natáhnout šortky, podkolenky až nad kolena, plátěnky a vystřelit někam na smeťák, kde jsem si jako malej kluk tak často hrál.

Taková ta absolutní dávka ze samopalu štěstí, kdy něco v hlavě gumuje všechny zdánlivý i prokazatelný problémy, protože si chce mozek užívat čistý radosti.

Takhle ledabyle jsem si užíval celej včerejšek.

Včerejšek po večeru, kdy jsem si vyklepanej jako stará automobilová kastle sednul na vysokou židli před skoro 60 lidí v kavárně a nahlas začal číst svoje příběhy...

Chvílema mi zpočátku posílaly oči do pusy uplně jiný slova, než který se do řad seřadily na papíře přede mnou. Jednou jsem se ztratil v papírech v ruce, protože jsem doma SAMOZŘEJMĚ neměl žrádlo do sešívačky a listy s textem jsem na "volno" naházel do batohu.

Bylo mi horko. Hlava se mi leskla jak psí kulky a v podpaží jsem měl doslova chodský koláče. A jazyk začal tvrdnout. Jako by vám do huby vrazili dlažební kostku.

Tak tak jsem se cejtil na podiu v kavárně přilepené u divadla Pod Palmovkou.

Jenže pode mnou seděli letití přátelé zmixovaní s úplně pro moje oči novými tvářemi.

A tak jsem ty slova pustil z huby ven a za chvíli jsem byl mokrej celej a za sebou jsem slyšel smích a pode mnou chvílema ticho.

Po letech psani jsem poprvé zažil přímý reakce těch, kterým jsem svoje slova posílal přímo do uší. Zážitek větší, než se opilej projet dvěma otočkama hlavou k zemi po horský dráze.

 

A tak jsem to po skoro 24 hodinách vyprávěl mámě po telefonu. 

Mlčela, já do telefonu hučel jako piliňáky a nohy se mi při tom popisování večera odlepovaly od země a já levitoval nad chodníkem a udivovalo mě, že si toho žádný kolemjdoucí nevšimnul.

"...a to tě jako fakt poslouchali?", zeptala se na férovku máma po mym par minutovym monologu.

"Jo. Poslouchali. A smáli se a chvílema prej i brečeli, jak se mi pak po čtení přiznali", zasadil jsem třešeň (nerad používám zdrobněliny) na třípatrovej dort mojí radosti.

Chvilku bylo ticho, který bez cavyků vrátilo moje chodidla zpátky na chodník.

"No jo, chlapče, lidi už nevědi co by, tak si sednou ke kafi a poslouchaj staryho dědka, kterej mele!"

 

A bylo.

Bylo za ušima a kanály se přestaly usmívat.

 

....ale pokud se fakt smáli, tak jsem tě neporodila zbytečně", dodala a začala mi vyprávět o hnusný kůrce chleba, která v hubě chutná, jakoby člověk žvejkal pneumatiku od auta.

 

Tak takhle to některý mámy maj. Jakmile se jejich děti začnou tetelit, daj jim správně najevo, že v každý třešničce na dortu může bejt schovaná pecka...

 

 

MOC DĚKUJU VŠEM, CO PŘIŠLI A NASTRAŽILI UŠI. UDĚLALI JSTE JEDNOMU TETELÍCÍMU SE DĚDKOVI VELKOU RADOST.

 

 

Autor: Marek Valiček | čtvrtek 7.4.2016 10:55 | karma článku: 37,82 | přečteno: 4385x
  • Další články autora

Marek Valiček

... máte doma ženu, nebo něco takovýho?

Zdvořilosti stranou. Na plaché dotazy není v letech gendrového rozpoznávání čas. Kdo jsi, co máš? A odpovídej rychle.

6.4.2024 v 12:13 | Karma: 25,25 | Přečteno: 802x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Hospodské řešení vystoupení z únyje

Hospoda na naší vsi není vůbec fyjalová. Z části je zatím jen světle hnědá a dává tím nejednomu z hostů šanci vyloupnout se na chvíli z vlastní sociální bubliny. I když...

17.3.2024 v 9:54 | Karma: 33,21 | Přečteno: 1926x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

... kam se hrabe Nurájev

"Když už je člověk dlouho na penzi, to se ti najednou vynořujou myšlenky, na který v tom životním fofru v předchozích létech nebylo času." Takže ranní telefonické kafe s matkou v poloze takovýho domácího filozofování...

15.2.2024 v 12:07 | Karma: 28,86 | Přečteno: 752x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Rozdíl mezi ruským dortem a českým dortíkem

"Ruskému sportu byla vyhlášena válka a jak vidíme, tak všechny prostředky jsou dobré." tolik narativ šéfpekaře Peskova k dopingovému dezertu.

8.2.2024 v 10:46 | Karma: 24,43 | Přečteno: 783x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Tragédija

S melodický ruským přízvukem došplhá slovo "tragédija" do výšin, které jsou v končeném důsledku vlastně hodně milé.

29.1.2024 v 10:56 | Karma: 31,60 | Přečteno: 926x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno 

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Narušitelé jsou všude. Čínská rozvědka přitvrzuje, chlubí se i českým zářezem

23. dubna 2024

Premium Čínské tajné služby v posledních letech posilují svůj vliv a nebojí se ani prezentace na sociálních...

Sami máme málo. Evropa váhá nad systémy protivzdušné obrany pro Ukrajinu

23. dubna 2024  19:53

Mnohé evropské státy včetně Francie nejsou ochotné zříci se ve prospěch Ukrajiny svých...

Ursula von der Leyenová přijede v rámci předvolební kampaně do Prahy

23. dubna 2024  19:38

Šéfka Evropské komise Ursula von der Leyenová přicestuje v úterý 30. dubna do Prahy. V rámci...

  • Počet článků 1308
  • Celková karma 28,67
  • Průměrná čtenost 2415x
muzskej, co rad zije

Seznam rubrik