Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

... a pak jsem z tý klády slezla a dala ruce do vé

Když někde někdo umře, lidi se obyčejně oblečou do černýho a mají dlouho mokrý tváře. Ne tak moje matka, ta jde do lesa...

"...a Věra, viď?", padlo mezi jinýmy tématy holčičí jméno při dalším rozmlouvání s mámou.

"Co je s ní?", přešaltroval i můj mozek na nové téma. Moje máma umí rychle měnit témata rozhovoru, aniž by upozornila na jejich možný příchod. Je to takové její "téma".

"No co by s ní bylo? Umřela přece.", odpověděla klidným hlasem indiánské babičky.

"Věra vod Ládi?", zarazila mě ta lehkost sdělení, protože šlo o ženskou, se kterou máma vraždila krtky a chodila na "Hej Mistře" do kostela den po Štědrym večeru.

"Ale prd! Věruška Čáslavská. Ty nečteš noviny?", upřesnila máma Věrušku.

"No jo, ta už teď lítá po kladinách z naducanejch z mraků."

"A má ten dres, co měla v Mexiku tenkrát.", začala máma prostné v příbězích.

"Vona ti byla taková pěkná. Víš jak to myslim. Taková celkem prsatá, prdelatá ženská, co na tý hrazdě lítala lehce, jako když mýmu tátovi vypad z ruky papírek, do kterýho si balil cigarety."

"Já si to jako dítě nepamatuju, ale kouknul jsem na internet a máš recht - byla taková statná.", nechtěl jsem přílišnými rozbory ženského těla tehdejší Věry Čáslavské rušit mámino vzpomínání.

"Ne jak ty vizuny teď, co na nich nejvíc vážej ty lvíčky na prsou. To byla prostě nádherná ženská. Si uplně umim představit to ticho, když ta její slovanská zadnice letěla vzduchem v tý zemi indiánský. Takovou ty klucí s pérama v hlavě nikdy doma neviděli. A když na žíněnce dopadla do toho roštěpu, to musel bejt rachot. Co se směješ?"

Smál jsem se jako plná jarní řeka. 

"A víš co?", přerušila matka můj smích, protože mi chtěla něco říct a neposlouchat při tom, jak se ještě pořád směju jejímu přirovnání.

"Nevim.", přiznal jsem na první dobrou.

"Vždycky, ale vždycky dopadla na jedno místo a ustála to. Věděla kam dopadnout a zvládla i kurnik těžký rozkymácení. Nejen na těch žíněnkách. To možná ani pořádně nevíš. Jen řekneš, že byla statná, ty vole."

A řeka se přestala smát a všechny nekrology, co jsem čet, si šly kleknout do rohu hanby.

"No...", začala matka zlehounka "a tak když jsem si to přečetla v novinách, tak jsem šla do lesa za chalupou, voni tam teď pokáceli ty velký smrky na kraji lesa a já se na tu jednu kládu vyškrábala a řekla jsem: To je pro tebe, Věro. ... a pomalu sem tu kládu přešourala a pak jsem z tý klády slezla a dala ruce do vé."

Autor: Marek Valiček | pátek 2.9.2016 9:00 | karma článku: 40,10 | přečteno: 2695x
  • Další články autora

Marek Valiček

... máte doma ženu, nebo něco takovýho?

Zdvořilosti stranou. Na plaché dotazy není v letech gendrového rozpoznávání čas. Kdo jsi, co máš? A odpovídej rychle.

6.4.2024 v 12:13 | Karma: 25,26 | Přečteno: 817x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Hospodské řešení vystoupení z únyje

Hospoda na naší vsi není vůbec fyjalová. Z části je zatím jen světle hnědá a dává tím nejednomu z hostů šanci vyloupnout se na chvíli z vlastní sociální bubliny. I když...

17.3.2024 v 9:54 | Karma: 33,21 | Přečteno: 1927x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

... kam se hrabe Nurájev

"Když už je člověk dlouho na penzi, to se ti najednou vynořujou myšlenky, na který v tom životním fofru v předchozích létech nebylo času." Takže ranní telefonické kafe s matkou v poloze takovýho domácího filozofování...

15.2.2024 v 12:07 | Karma: 28,86 | Přečteno: 753x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Rozdíl mezi ruským dortem a českým dortíkem

"Ruskému sportu byla vyhlášena válka a jak vidíme, tak všechny prostředky jsou dobré." tolik narativ šéfpekaře Peskova k dopingovému dezertu.

8.2.2024 v 10:46 | Karma: 24,43 | Přečteno: 785x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Tragédija

S melodický ruským přízvukem došplhá slovo "tragédija" do výšin, které jsou v končeném důsledku vlastně hodně milé.

29.1.2024 v 10:56 | Karma: 31,60 | Přečteno: 927x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Mohly by hlídat tisíce dětí. Většině z dětských skupin ale stát nedá peníze

26. dubna 2024

Premium Míst pro děti ve školkách je zoufalý nedostatek. Státu se pro letošek přihlásilo 180 lidí z...

Izraelský ministr Ben Gvir měl nehodu, auto po nárazu skončilo na střeše

26. dubna 2024  19:04

Izraelský ministr národní bezpečnosti Itamar Ben Gvir měl autonehodu ve městě Ramla ve středu země....

EU se od zemí jako Česko naučila hodně o Kremlu i Putinovi, řekla Leyenová

26. dubna 2024  18:09,  aktualizováno  18:29

Díky hořkým zkušenostem, které mají země ze středu a východu Evropy se Sovětským svazem, se...

Zkusil unést hocha ze školky, vydával se za jeho matku. Mladík dostal rok vězení

26. dubna 2024  18:16

Nejprve telefonicky a poté i osobně se čtyřiadvacetiletý muž snažil vynutit si vydání chlapce z...

  • Počet článků 1308
  • Celková karma 28,67
  • Průměrná čtenost 2415x
muzskej, co rad zije

Seznam rubrik