Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak já se u tý pračky naskákala..

"Maj pračky, myčky, hospodyně, hlídačky i ženský, co jim venčej psy. Maj auta a nalepovací bradavky a pořád nejsou spokojený."

Bylo takový lehce vypružený dopoledne, kdy jsem v tří minutových intervalech odpovídal mailem na zbytečné dotazy jedné workoholické produkt manažerky, psal text pro jiného klienta a pod oknem na zahradě silně řvalo něco přerozmazlenýho.

A jako by tý rychlosti a snaze vtěsnat do každé minuty pár vteřin pro všechny nebylo dost, zavolala ještě máma.

"Kdyby některý ženský přestaly blbnout a vařily polívku, udělaly by světu větší radost, než když Dalajláma sepne ruce a lehce se ukloní. To si myslim..." 

Opustil jsem všechny snahy a nechal je uletět jako hejno netopýrů.

"Ahoj, Zorino...a jsi si jistá, že voláš mně?"

"No nevolám", zasmála se svýmu omylu, "ale když už utrácím za volání, tak ať to zůstane v rodině, ne?", dodala.

"Co se děje dneska?", zeptal jsem mírně ironicky a s vůní slov, jako když vás do nosu nepřipravenýho kopne silnej nádech z lahve s octem.

"Ále..., tak sem ráno trochu počochnila zahradu a je pěkně a tak jsem si udělala kafíčko a hrábla do koše, do kterýho mi ženský z chalup sem tam hoděj nějakej časopis, kterej už přečetly. Já už to nekupuju, dyž mi to nosej, že jo?", rozpopopovídávala se máma a netopýři lítali pořád v dohledu. Sakra!

"No a co?"

Byl jsem zlý, netrpělivý, sebestředný fracek. Zpovykaný - řekla by moje máma.

"No a teď ti tu čtu nějakou zpověd manažerky z mezinárodní korporace - to je asi firma, že jo? - a vona píše o tom, jak je vyhořelá. Vyhořelá! Rozumíš tomu?"

Mlčim.

"Vyhořelá ze života. Ta je ňáká pitomá, ne? Má rodinu, má děti, vlastní dům s hospodyní a je vyhořelá???", stupňovalo se v matce cosi jí hodně cizího, neuchopitelného a rvala se s tím navztekaně jako malá holka, který se při háčkování zašmodrchá bavlnka.

"No, sou takový. Bych moh vyprávět...", reagoval jsem tak, jak se mi huba otvírala.

"Ty vole, tak jim řekni, až je potkáš, ať se sebou něco dělaj. Ať vyměněj automatickou pračku za tu s tím bílým porcelánovym šnekem, ať do tý pračky naházej několik dětskejch punčocháčů, nechaj v pračce vohřát vodu a pračku spustěj. To ti garantuju, že po vyhoření nebude ani památky!", hudrala a hudrala, ale asi jí hlavou - jako okvětní lístky z polního rmenu - polítávaly vzpomínky na její "kdysi".

"Ty bys měla bejt kouč.", řekl jsem jenom.

"To by, hochu, ty vyhořelý ženský koukaly! Nejdřív by musely dlaněma v tý horký vodě rozdrobit prášek na praní, protože do vody z krabice padal v tvrdejch koulích. A nejlíp se rozpouštěl právě stisknutím v dlani s rukama ponořenejma do vařící vody. Svině! Jak já se u tý pračky naskákala..."

To už jsem se smál nahlas a netopýři vzali na chvíli draka...

"Jen se směj.", smála se už taky, "...a když bylo dopráno, zdaleka nebylo vyhráno. Hadicí sem do kýble z pračky nalejvala vodu a tu lila do hajzlu, protože do vany nebo do umyvadla se "u nás nesmělo". Takže sem ty kýbly tahala z koupelny přes kuchyň a předsíň až na záchod. Co já se nanosila kýblů..."

Parchántek na zahradě přestal řvát a bylo ticho. Až na mámu.

"A pak přišlo to nejstrašnější. Odmotat ty punčocháče ze šneku na dně pračky - byly horký jako svině! - a vytáhnout je z pračky a pak si sednout na kraj vany a všechny ty zkurvený nohavice od sebe centimetr po centimetru rozmotat. Mohla sem já bejt někdy vyhořelá, ty vole?"

A pak jsem se musel dosmát a máma mi zatím vyprávěla o vteřinách a minutách jejího žití, který bych přál každýmu kolem mě...

 

 

 

 

 

 

 

Autor: Marek Valiček | úterý 13.9.2016 11:50 | karma článku: 36,91 | přečteno: 2075x
  • Další články autora

Marek Valiček

... máte doma ženu, nebo něco takovýho?

Zdvořilosti stranou. Na plaché dotazy není v letech gendrového rozpoznávání čas. Kdo jsi, co máš? A odpovídej rychle.

6.4.2024 v 12:13 | Karma: 25,25 | Přečteno: 803x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Hospodské řešení vystoupení z únyje

Hospoda na naší vsi není vůbec fyjalová. Z části je zatím jen světle hnědá a dává tím nejednomu z hostů šanci vyloupnout se na chvíli z vlastní sociální bubliny. I když...

17.3.2024 v 9:54 | Karma: 33,21 | Přečteno: 1927x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

... kam se hrabe Nurájev

"Když už je člověk dlouho na penzi, to se ti najednou vynořujou myšlenky, na který v tom životním fofru v předchozích létech nebylo času." Takže ranní telefonické kafe s matkou v poloze takovýho domácího filozofování...

15.2.2024 v 12:07 | Karma: 28,86 | Přečteno: 753x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Rozdíl mezi ruským dortem a českým dortíkem

"Ruskému sportu byla vyhlášena válka a jak vidíme, tak všechny prostředky jsou dobré." tolik narativ šéfpekaře Peskova k dopingovému dezertu.

8.2.2024 v 10:46 | Karma: 24,43 | Přečteno: 784x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Tragédija

S melodický ruským přízvukem došplhá slovo "tragédija" do výšin, které jsou v končeném důsledku vlastně hodně milé.

29.1.2024 v 10:56 | Karma: 31,60 | Přečteno: 926x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno 

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Narušitelé jsou všude. Čínská rozvědka přitvrzuje, chlubí se i českým zářezem

23. dubna 2024

Premium Čínské tajné služby v posledních letech posilují svůj vliv a nebojí se ani prezentace na sociálních...

Sami máme málo. Evropa váhá nad systémy protivzdušné obrany pro Ukrajinu

23. dubna 2024  19:53

Mnohé evropské státy včetně Francie nejsou ochotné zříci se ve prospěch Ukrajiny svých...

Ursula von der Leyenová přijede v rámci předvolební kampaně do Prahy

23. dubna 2024  19:38

Šéfka Evropské komise Ursula von der Leyenová přicestuje v úterý 30. dubna do Prahy. V rámci...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 1308
  • Celková karma 28,67
  • Průměrná čtenost 2415x
muzskej, co rad zije

Seznam rubrik