Já taky ne. Ale bude to asi strašně důležitý. Nemyslíte?

15. 09. 2016 13:28:48
Chvílema si myslím, že mi tatér při práci na mý noze tajně vytetoval do zátylku (kam nevidím!!!) nápis: "Vyprávějte mi příběhy!

Tak jsem zase po delší době naskočil do tramvaje a jel. Jel jsem pracovat a hlavou mi litaly čísla v rozpočtu a hlavní strategický kroky pro zlepšení kšeftu mýho klienta. Takže hlava plná "nezbytností", ale pořád se zbytky hladu po příbězích.

Paní, taková dost netradiční, a ty já mám nejradši, si po nastoupení do vagónu vybrala mě jako spolucestujícího.

Sedl si tak vedle mě malej medvídek, s prsama velkýma jako poctivě naplněné turistické batohy, které byly zabaleny do vánočního svetru se sobem. Vánoce jsou tu, konec konců, co by dup...

Do prostoru mezi mohutnými stehny paní Medvídková opatrně položila bledě modrou latexovou kabelku Hellou Kitty. Faaakt dobrej začátek.

Chviličku mlčela, i když já sem na ní všema svýma vnitřnostma křičel: "NO TAK UŽ ZAČNI!"

Právě jsme míjeli Právnickou fakultu, když se z její pusy vynořilo záhadno, až se mi scvakly půlky.

"To je to ale zašmodrchaný, co?", řekla hala bala možná své kabelce, nebo svým stehnům paní Mevídková.

Já jsem si ale šanci uniknout nenechal.

"Prosím?", zeptal jsem se, i když jsem to prvně vyřčené slyšel. Jen jsem chtěl dát dámě ve svetru se sobem najevo, že jsem připravenej.

"No ten hrubej domácí produkt."

Očekával jsem cokoliv. Ale na zašmodrchanej hrubej domácí produkt v diskuzi s paní Medvídkovou jsem se opravdu necítil.

"To já ani nevim, co to je.", snažil jsem se ze všech sil odvrátit hrozící debakl.

S nějakou poblázněnou profesorkou ekonomie, která si hraje na soba a přitom všichni vidí, že jde o medvěda, jsem se ten den opravdu sejít nechtěl.

Ale paní Medvídková se nedala. Kdepak...

"Já taky ne. Ale bude to asi strašně důležitý. Nemyslíte?"

"Rozhodně.", odpověděl jsem stejně chladně, jak chladnej je takovej ten plastovej box, co vytáhnete z mrazáku, když odmrazujete ledničku. Tak jsem i vypadal. Chladnej, hranatej blbec.

"Asi že kdyby se lidi měli líp", začala s úvahou, která mě zajímala asi jako šrouby pro pásy tanku. "asi že kdyby se měli líp lidi, tak by se měl líp i stát."

Začal jsem bejt nesvůj... hrubou definici hrubého národního produktu znám a paní Medvídková ji jen popsala tak, kam jí hlava dovolila a hlavu i patu to teda mělo. Né že ne!

"Na tom něco bude.", přestal jsem bejt blbec, protože před selskym rozumem bejt blbec je to nejvic nejstrašnější na celym světě.

"Ale oni..", pokračovala paní Medvídková a já ji v zápalu zájmu přerušil: "Kdo "oni"?"

"No oni", nenechala se rozhodit paní Medvídková, "oni - politici, tak oni říkají, že se ekonomice daří nejlépe za poslední dekádu, takže by se mělo dařit i lidem, ne? Nebo to neni ten hrubej domácí produkt?", podívala se na mě jako na žáka u tabule, kterej odezírá z pus spolužáků posílané nápovědy.

"Myslím, že je to to samý.", řekl jsem s jistotou.

"No", pozdechla si paní Medvídková a kabelku Hellou Kitty si posunula po stehnech, "takže to ne vždycky funguje, že jo. Proto řikam, že je to takový zašmodrchaný, víte? A kam jedete?", skočila půvabně, jako Šípková Růženka do keře růží, do úplně jiného tématu moje spolucestující.

"Jedu za prací.", odpověděl jsem také zlehka, protože ze mě spadla tíha možného pokračování o HDP, jehož nefunkčnost paní M popsala tak jednoduše, jak jednoduše dokážou ženský vypaličkovat krajkovou dečku. Jednoduše velice složitou věc. A je šuma fuk, jestli jde o paličkování dečky nebo vysvětlení pojmu HDP.

"Tak za prací. To máte pěkný. Já jedu za přítelkyněmi.", zapýřila se až paní Medvídková a dodala:"Máme každou středu takový diskuzní dýchánek, víte?"

Přál - velice jsem si přál, být přizván do diskuzního dýchánku dam podobných paní Medvídkové. Leč - nestalo se.

Na následující stanici (na "Štrosmajeráku") paní vystoupila.

Když se zvedala, rozloučili jsme se. Popřál jsem jí krásnej den a příjemnou debatu s kamarádkami.

Jakmile se při vstávání chytla tyče a její ňadra se pod svetrem se sobem sesunula někam ke kolenům, otočila se na mě a mile řekla: "Vy to s ženskejma umíte. Ale tu kabelku vezu vnučce mé přítelkyně. Zapomněla si ji minule u nás." A odešla.

A než se zavřely dveře tramvaje, do hlavy mi zase naskočily čísla v rozpočtu a druhý strategický krok pro komunikaci mého klienta. Ale.. ale v hlavě se zabydlel zase jeden příběh. Doufám, že mu bude ve společnosti mých dalších příběhů fajn...

Autor: Marek Valiček | čtvrtek 15.9.2016 13:28 | karma článku: 31.09 | přečteno: 1483x

Další články blogera

Marek Valiček

Hospodské řešení vystoupení z únyje

Hospoda na naší vsi není vůbec fyjalová. Z části je zatím jen světle hnědá a dává tím nejednomu z hostů šanci vyloupnout se na chvíli z vlastní sociální bubliny. I když...

17.3.2024 v 9:54 | Karma článku: 32.75 | Přečteno: 1745 | Diskuse

Marek Valiček

... kam se hrabe Nurájev

"Když už je člověk dlouho na penzi, to se ti najednou vynořujou myšlenky, na který v tom životním fofru v předchozích létech nebylo času." Takže ranní telefonické kafe s matkou v poloze takovýho domácího filozofování...

15.2.2024 v 12:07 | Karma článku: 28.66 | Přečteno: 728 | Diskuse

Marek Valiček

Rozdíl mezi ruským dortem a českým dortíkem

"Ruskému sportu byla vyhlášena válka a jak vidíme, tak všechny prostředky jsou dobré." tolik narativ šéfpekaře Peskova k dopingovému dezertu.

8.2.2024 v 10:46 | Karma článku: 23.93 | Přečteno: 669 | Diskuse

Marek Valiček

Tragédija

S melodický ruským přízvukem došplhá slovo "tragédija" do výšin, které jsou v končeném důsledku vlastně hodně milé.

29.1.2024 v 10:56 | Karma článku: 31.60 | Přečteno: 817 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 19 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 12.49 | Přečteno: 234 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 17.06 | Přečteno: 401 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 5.06 | Přečteno: 104 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 30.89 | Přečteno: 579 | Diskuse
VIP
Počet článků 1307 Celková karma 29.23 Průměrná čtenost 2417

muzskej, co rad zije

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...