Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Miluju tě! A umim i šoulet.

"... to víš, to si stará ženská ujít nenechá. A zamilovaná ženská má něhu vločky vystřelenou z laufu tanku, hochu, to si pamatuj."

Matka má teď období, kdy jezdí častějc k doktorovi. Ne, že by byla na umření, ale chlapi v bílejch pláštích v ní asi vyvolávají stejnou důvěru jako zpovědnice u věřících. Takže si vlastně k lékařům jezdí jako ke zpovědi a pokud jí to dělá dobře a doktoři maj ochotu si ji vyslechnout, je vlastně všechno v pořádku.

A navíc...

"Kdy jsi naposled čet takovej ten vzkaz na pečlivě složenym papírku, kterej si někde vyštrachal?", zeptala se máma mezi informacema o tom, jak po návštěvě zdravotnickýho zařízení zase líp slyší a míň jí pálí žáha.

"Jako ten hozenej mezi školnima lavicema třeba?", zeptal jsem se.

"Jo. Přesně takovej.", rozradostnila se máma.

Chvilku jsem přemejšlel. "Vlastně naposled ve škole.", přiznal jsem.

"No vidíš a já ho našla ve středu zasunutej mezi sedačkama v autobusu. Jak furt musim rejdit rukama, znáš mě, tak ti narazim na složenej kousek papírku."

"A co listovní tajemství, Zorino? Byl snad ten papírek určenej tobě?", zahartusil jsem na oko.

"Já ho našla a tak byl v tu chvíli muj.", nedala se máma.

"A co v něm bylo?", zvědavost je často holka hladová. 

"Někdo mi tam napsal, že mě miluje.", řekla hebce Zorina.

"Ty se máš!", vykřiknul jsem nehebce já.

"A tak jsem v kabelce vyštrachala tužku a napsala jsem: "Já tebe taky a navíc umim vařit a uklízet."

"Kecáš!", vyjelo ze mě.

"Nekecám. Hezky jsem ten lísteček zase složila a zasunula ho mezi sedačky, aby nebyl vidět.", pokračovala máma. "Aby ho nenašel řidič a nevyhodil ho.", podotkla ještě spiklenecky.

"A to je celý?", zklamalo mě, i když zklamalo rozveseleně, protože informace o úklidu může někoho vyděsit a informace "umim vařit" může příliš svazovat.

"Ale kdepak, chlapečku!", zajuchala máma, protože chtěla vyprávět. "V pátek jsem si celá nedočkavá posadila sedýnku na tu samou sedačku a zajela do škvíry mezi sitzama."

"A?", netrpělivost by ve mně mohli krájet sekáčkem na tureckej med.

"A...", máma udělala dramatickou pauzičku. Ne pauzu, tu by nevydržela. Jenom takovou malinkou pauzičku. "Na lístku bylo tou samou rukou dopsáno: "A umíš i šoulet?"

Vyprsk jsem smíchy. "No, ještě že dotaz zněl, jestli umíš i ŠOUlet..", skoro jsem se dusil, "taky mohlo s tím slovním základem anonymně dojít k otázce, jestli umíš i šou...víš co?"

"No to nevim.", reagovala máma a z hlasu bylo jasně poznat, že se chce dozvědět.

"Nechme toho, to přijde časem, Zorino, vono ti to dojde.", řekl jsem smířlivě. "Cos odpověděla?"

"No, že umim i šoulet a taky ještě zvládnu trochu musaf a kdy na ten šoulet teda přijede, když mě miluje, že jo?"

"A zase jsi ten lístek zastrčila mezi sedačky?", zvědavost ve mně se převalovala jako magma v sopce pár vteřin před erupcí.

"Jo, přesně tak, hochu!", řekla spokojeně Zorina.

"A?"

"A zatim nic. K doktorovi jedu zas až v úterý. Pak budu vědět víc. Zatím si jen řikám, jestli mi vlastně píše holka nebo kluk. Co myslíš?"

Z logiky příběhu byla jasná jediná odpověď: "No jasně, že chlap! Ženská by se neptala, jestli umíš vařit šoulet. To dá rozum.", vyslovil jsem svoji domněnku.

"No tak to se mi ulevilo. Ještě abych tak musela přemejšlet, kolik mám nacpat do šouletu česneku. Některý ženský jsou na česnek moc hajs.", zanotovala si se mnou Zorina.

"A co když ti už neodpoví? Co když se lísteček s vaší milostnou korespondencí ztratí?", začal jsem se obávat.

Máma se nadejchla.

"To už je, chlapče, ouplně jedno. Důležitý v životě člověka je vědět, že ho někdo miluje. Takový vyznání si normální ženská nenechá ujít. Pár slov a každá se chová jako sněhová vločka vystřelená z laufu tanku, to si, hochu, pamatuj. A když pak ještě - ten, co miluje - přijde na šoulet...", Zorina se na chvíli zarazila.

"Jo šoustat si myslel!" a pak se zase rychle rozloučila, vypla mobil a já do úterka nedospim. 

 

 

Co když tam ten lísteček pořád ještě bude...

 

 

 

 

Autor: Marek Valiček | pondělí 6.2.2017 9:00 | karma článku: 34,20 | přečteno: 1650x
  • Další články autora

Marek Valiček

... máte doma ženu, nebo něco takovýho?

Zdvořilosti stranou. Na plaché dotazy není v letech gendrového rozpoznávání čas. Kdo jsi, co máš? A odpovídej rychle.

6.4.2024 v 12:13 | Karma: 25,25 | Přečteno: 803x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Hospodské řešení vystoupení z únyje

Hospoda na naší vsi není vůbec fyjalová. Z části je zatím jen světle hnědá a dává tím nejednomu z hostů šanci vyloupnout se na chvíli z vlastní sociální bubliny. I když...

17.3.2024 v 9:54 | Karma: 33,21 | Přečteno: 1927x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

... kam se hrabe Nurájev

"Když už je člověk dlouho na penzi, to se ti najednou vynořujou myšlenky, na který v tom životním fofru v předchozích létech nebylo času." Takže ranní telefonické kafe s matkou v poloze takovýho domácího filozofování...

15.2.2024 v 12:07 | Karma: 28,86 | Přečteno: 753x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Rozdíl mezi ruským dortem a českým dortíkem

"Ruskému sportu byla vyhlášena válka a jak vidíme, tak všechny prostředky jsou dobré." tolik narativ šéfpekaře Peskova k dopingovému dezertu.

8.2.2024 v 10:46 | Karma: 24,43 | Přečteno: 784x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Tragédija

S melodický ruským přízvukem došplhá slovo "tragédija" do výšin, které jsou v končeném důsledku vlastně hodně milé.

29.1.2024 v 10:56 | Karma: 31,60 | Přečteno: 926x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Policie zadržela mladíka, který v tachovské škole vyhrožoval nožem

23. dubna 2024  15:03,  aktualizováno  24.4 7:53

Policisté zadrželi ve škole v Tachově mladíka, který nožem vyhrožoval zabitím. Při incidentu se...

V březnu by ze Sněmovny vypadla TOP 09. Vyhrává ANO, posilují malé strany

24. dubna 2024  6:22,  aktualizováno  6:32

Podle nejnovějšího volebního modelu Median by se v březnu do Sněmovny dostalo pět stran a hnutí. V...

Balík pomoci pro Ukrajinu či Izrael schválil Senát USA. Zbývá už jen Bidenův podpis

24. dubna 2024  6:24

Americký Senát schválil balík s pomocí pro Ukrajinu, Izrael či Tchaj-wan v hodnotě 95 miliard...

Soud potrestá brutální útok na dívku, bodnutá do krku skončila v pytli v lese

24. dubna 2024

Krajský soud v Plzni dnes vynese rozsudek nad devatenáctiletým Ukrajincem Viktorem Veselovským,...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 1308
  • Celková karma 28,67
  • Průměrná čtenost 2415x
muzskej, co rad zije

Seznam rubrik