Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Takový hezký popovídání o gendrový neutralitě

"Prosim tě, ty si takovej chytrej, že máš ten intrnet, co je to gendrově neutrální? Neutrální je snad ještě pořád Švýcarsko, ne?"

Ve škole se vám nechtělo odpovídat na otázky: "Kdo rozbil to okno?", "Kdo počural zeď na kachlíkama na klučičích záchodech?", "Kdo se dobrovolně přidá?", "Komu chybí v aktovce žákovská?" a podobně.

V dospělejším věku zase nechcete slyšet otázky: "Kam jdeš?", "S kym tam jdeš?", "Kdy se vrátíš?" a "Opravdu tam musíš jít?"

A pak se dostanete do klasickýho masomlýnku každodenních povinností a sem tam do reje lidskejch radostí, ve kterém otázky kladený každym obyčejnym dnem dostanou odpovědi vždycky ve chvíli, kdy je hlava na polštáři a nohy pod peřinou a puse hnizděj všechny slova jako kukačky.

No a pak nastane období, kdy matky a otcové tápou, protože je na ně svět už moc rychlej a voni si chtěj prostě ráchnout, řešit jídlo, sprchu, knížky, filmy a vejlety. Hlavy zapínaj na výkon, kterej je krásně milostnej k jejich současnejm zájmum a na všechno navíc se zeptaj dětí, případně mladších homo sapiens ve svym okolí.

"Gendrově neutrální", začal jsem úplně z vody vařit příběh pro Zorinu, "je to, co nemá vliv na mezilidský vztahy a rovnost mezi chlapama a ženskejma."

"Nerozumim.", bylo jediné, čím máma reagovala. "Jako, že je jim to jedno? Když jsou teda neutrální.", snažila se, co to šlo.

"Jo. Vlastně je. Jako, že jim je jedno, že ženský pijou alkohol a kouřej, nebo že hážou koulí, nebo že choděj čurat na pánský záchody, třeba."

"Ale to tu je přece furt, ne?", s údivem se vlastně máma dost nepodivila. "Znám chlapa, co umí šít líp než ženský, ale že by byl gendrově neutrální, se prostě říct nedá. Je to pěknej bejk. Utrální!"

"Utrální?", zarazilo mě.

"No když je někdo neutrální, tak jinej zase musí bejt logicky utrální, ne? Nemyslíš?"

"Takový slovo asi neexistuje. Ještě jsem ho neslyšel."

"Ale...", zaváhala na chvíli Zorina, "s těma hajzlíkama...to jako, že bych měla, nebo spíš mohla chodit na mušle?"

"Nemyslíš ty z moře, že jo?", napadl mě humor...

"No to nemyslim. Myslim hajzlíky. Dyť sem to řikala. Jako že bych mohla klidně jít na pánský? Víš, jaký jsou u dámskejch fronty?"

"No. Vim. Kor v divadlech třeba. Protože vám to prostě dýl trvá."

"Já už na pánskym jednou byla. Ale to je dávno. To sem už teda tenkrát byla neutrální. Ale kdybych věděla, co se tam dovim, tak bych teda, a to ti řeknu moc ráda, radši zůstala utrální. Ale na dámskejch se uklízelo a já musela."

"Na mušli?", zajel jsem zase do humoru.

"Na mušli ne, dyť taky přece kadíte.", navedla mě máma do místnosti, která je už prvopočátku opravdu gendrově neutrální.

"A co? Jakej to byl pocit?", chtěl jsem vědět.

"No jakej. Asi jako když si sedneš na hajzl. Úlevnej.", odpověděla šmahem.

"Takže ses chovala gendrově neutrálně, ani jsi o tom nevěděla. Potřebovala si úlevu a tak si to neutrálně vyřešila."

"Jenže....", zasmála se máma, "pak jsem si tam přečetla, že ho má velkýho."

"Ty sis četla vzkazy nad mušlema?", lapal jsem po dechu.

"Ti přece řikám, že na mušli jsem nebyla. Seděla jsem na hajzlíku a na stěnách kolem bylo vzkazů, že bych potřebovala tak půlhodinku, abych je přečetla všechny. Ale já byla nerves, že sedim na pánskejch, tak sem přečetla jen to, co bylo nejblíž."

Představil jsem si Zorinu, jak posedává na pánské míse, s jemným stresem v zátylku a s vyprávěnkama kolem.

"Nechápu, proč tohle chlapi na stěny hajzlíku píšou. Viděl jsi snad někdy na dámskejch nápis, že je má obě a že sou velký?"

"Na dámský záchody nechodim. Tak nemůžu potvrdit, že tam vzkazy napsaný nejsou.", odpověděl jsem po pravdě.

"Tak si tam někdy zajdi, když už je to možný. My tam chodíme čurat, ne se vypisovat z frustrací."

"Z frustrací? Copak může mít chlap, kterej ho má velkýho, nějaký frustrace?", položil jsem jednu z otázek, na který by maminky asi neměly mít chuť odpovídat. Ne tak moje...

"Milej zlatej...", začala jako z povijánu Zorina, "chlap, kterej tohle o sobě napíše má jen normálního pinďoura a velkou fantazii. Chlap, kterej ho má fakt velkýho vo tom nepíše po zdech hajzlu, přece."

Analýza mužů s nadměrně velkým přirozením neměla konce.

"Navíc,", pokračovala máma, "proč to píše na zdi pánskýho záchodu? Čeká snad aplaus? Jooo, kdybych si to přečetla na dámskejch, tak se pousměju, spláchnu a je vyřízeno."

Měl jsem odpověď.

"Jednak to tam píšou proto, že jim to dělá dobře a pak taky třeba proto, že hledaj někoho s taky velkym, Zorino."

Mámina reakce přišla natotata.

"Tak proč se teda tak mluví o týhle hajzlíkový gendrový neutralitě, když si chlapi píšou na zdech vzkazy mezi sebou? Když hledá chlap s velkym pinďourem chlapa s taky velkym pinďourem, tak jde asi o sex, ne? Jakápak neutralita..."

"Já už nevim", přiznal jsem po pravdě, "co ti k tomu mám dál vysvětlovat. Všechno už víš.", kapituloval jsem.

"Já nic vysvětlovat nepotřebuju. Jen jsem nevěděla, co je to to gendrově neutrální.", pokračovala máma. "Ale vono je to vlastně jednoduchý - každej jsme neutrální, teda gendrově neutrální až do tý doby, než se musíme rozhodnout. Ale hezky sme si popovídali, ne?"

 

 

 

 

 

 

 

Autor: Marek Valiček | úterý 24.10.2017 11:02 | karma článku: 33,19 | přečteno: 2379x
  • Další články autora

Marek Valiček

... máte doma ženu, nebo něco takovýho?

Zdvořilosti stranou. Na plaché dotazy není v letech gendrového rozpoznávání čas. Kdo jsi, co máš? A odpovídej rychle.

6.4.2024 v 12:13 | Karma: 25,26 | Přečteno: 817x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Hospodské řešení vystoupení z únyje

Hospoda na naší vsi není vůbec fyjalová. Z části je zatím jen světle hnědá a dává tím nejednomu z hostů šanci vyloupnout se na chvíli z vlastní sociální bubliny. I když...

17.3.2024 v 9:54 | Karma: 33,21 | Přečteno: 1927x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

... kam se hrabe Nurájev

"Když už je člověk dlouho na penzi, to se ti najednou vynořujou myšlenky, na který v tom životním fofru v předchozích létech nebylo času." Takže ranní telefonické kafe s matkou v poloze takovýho domácího filozofování...

15.2.2024 v 12:07 | Karma: 28,86 | Přečteno: 753x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Rozdíl mezi ruským dortem a českým dortíkem

"Ruskému sportu byla vyhlášena válka a jak vidíme, tak všechny prostředky jsou dobré." tolik narativ šéfpekaře Peskova k dopingovému dezertu.

8.2.2024 v 10:46 | Karma: 24,43 | Přečteno: 785x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Tragédija

S melodický ruským přízvukem došplhá slovo "tragédija" do výšin, které jsou v končeném důsledku vlastně hodně milé.

29.1.2024 v 10:56 | Karma: 31,60 | Přečteno: 927x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

  • Počet článků 1308
  • Celková karma 28,67
  • Průměrná čtenost 2415x
muzskej, co rad zije

Seznam rubrik