Ich bin Zorka, Gesicht putzen?

23. 03. 2018 14:11:29
"... já když si chci udělat radost, tak zajdu na hřbitov.", prohlásila Zorina po poledni lehce nihilisticky do mobilu a dodala: "Cos měl k obědu?"

"Josef udělal carbonaru.", odpověděl jsem na máminu otázku stran dnešní menáže před tím, než jsme se společně vydali na hřbitov...

"Co to je?", opáčila matka.

"Těstoviny, vejce, slanina, zamíchaný do sebe a na to trochu chilli.", vysvětlil jsem.

"Aha, takže míchaný vajíčka se špekem a s nudlema.", pojmenovala matka carbonaru po svém a vlastně měla pravdu.

"Co na hřbitově novýho?", dostal jsem se konečně k tomu, co mě zajímalo. "Nějaký nový přírůstky?"

"Ale kdepak, hochu, samý tvrdý hroby. Nic pro žížaly. Zdejší smrťák asi někde zapomněl kosu a tak tu žijeme v klidu až do doby, než jí ten herdek dědek zase najde. Já jim tam nově chodim pucovat ksichty."

"Nebožtíkům?", vylekalo mě.

Představil jsem si Zorinu, jak jde k márnici s lavorem v podpaží a s kostkou mejdla v kapse kabátu.

"No, nebožtikum. Voni sou po tý zimě takový zaprášený a neviděj, jak je tady u nás pořád tak krásně. Tak jim přejedu ksichtík ubrouskem, aby se jim to všechno zase hezky rozzářilo."

"Meješ nebožtíkům ksichtíky ubrouskem? Doufám, že ne takovym tim nasliněnym, kterym jsi mi hodně dlouho na veřejnosti otírala pusu až to bolelo.", vzpomněl jsem si na úkony matky v době, kdy o mě "pečovala".

"Kdepak. Mám takový ty ubrousky na dětský prdelky. S heřmánkem. To abych do těch jejich tváří dostala taky trochu přírody. Na ty už nemusíš plivnout, protože jsou navlhčený. A já vobejdu takový ty hroby, kde jsou na porculánu fotky mrtvejch, hezky je pozdravim...."

"Koho pozdravíš?", přerušil jsem Zorinu.

"No koho? Třeba Franze, nebo Hildegard, takový ty starý bardy místního hřbitova. Ty teď umřelý na hrobech porculánový fotky už nemaj."

"Takže...?", ponouknul jsem Zorinu k pokračování.

"Takže k nim přijdu, řeknu Gruss Gott - voni totiž česky moc neuměli, tak jim to řikam po německu a pak řeknu: "Ich bin Zorka, Gesicht putzen?", a na odpověď nečekám a rovnou konám."

"Vytáhneš ubrousek a přejedeš jim teda kušnu, jo?"

"Přesně tak. Vypucuju jim ty jejich hlavy v šátcích a přejedu jim zašlý tvářičky a když jsem hotová, tak jim řeknu "alles gutes" a jdu na dalšího. Já se díky těm mrtvolám, hochu, naučim snad i německy.", řekla máma radostně s kapkou hrdosti na sebe samu. "Von za nima už nikdo nejezdí, páč jsou všichni mrtví nebo daleko a tak to dělám já."

"Uplná samaritánka, ti povim.", ohodnotil jsem matčiny skutky.

"Někdo to dělat musí, hochu, dyť by ty chudáci za pár let viděli úplný prd."

"A ty myslíš, že se mrtvoly v hrobech dívaj pořád dál na svět?", položil jsem otázku a byl jsem přesvědčený, že je na ni jen a pouze jedna jediná odpověď.

"Kdybych si to nemyslela, tak to nedělám. Boha taky nikdy nikdo neviděl a některý lidi maj za to, že je. Ale já, narozdíl od něj..."

"Od koho?", přerušil jsem mámu.

"No od Boha přece! Já narozdíl od něj o lidi pečuju, i když už tu nejsou. Takový ty bláboly, že jsou v nebi neobstojej. Mrtvý potkávám a pucuju jim ksichty a nepotřebuju k tomu žádnej Otčenáš. Já si vystačím s ubrouskama na dětský prdelky."

Autor: Marek Valiček | pátek 23.3.2018 14:11 | karma článku: 30.87 | přečteno: 1558x

Další články blogera

Marek Valiček

Hospodské řešení vystoupení z únyje

Hospoda na naší vsi není vůbec fyjalová. Z části je zatím jen světle hnědá a dává tím nejednomu z hostů šanci vyloupnout se na chvíli z vlastní sociální bubliny. I když...

17.3.2024 v 9:54 | Karma článku: 32.14 | Přečteno: 1659 | Diskuse

Marek Valiček

... kam se hrabe Nurájev

"Když už je člověk dlouho na penzi, to se ti najednou vynořujou myšlenky, na který v tom životním fofru v předchozích létech nebylo času." Takže ranní telefonické kafe s matkou v poloze takovýho domácího filozofování...

15.2.2024 v 12:07 | Karma článku: 28.65 | Přečteno: 719 | Diskuse

Marek Valiček

Rozdíl mezi ruským dortem a českým dortíkem

"Ruskému sportu byla vyhlášena válka a jak vidíme, tak všechny prostředky jsou dobré." tolik narativ šéfpekaře Peskova k dopingovému dezertu.

8.2.2024 v 10:46 | Karma článku: 23.92 | Přečteno: 657 | Diskuse

Marek Valiček

Tragédija

S melodický ruským přízvukem došplhá slovo "tragédija" do výšin, které jsou v končeném důsledku vlastně hodně milé.

29.1.2024 v 10:56 | Karma článku: 31.53 | Přečteno: 814 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Helena Vlachová

Můj syn

Vždy jsem si přála mít tři syny. Jenže člověk míní a Osud mění. Nakonec zůstalo jen při jednom synovi.

19.3.2024 v 6:37 | Karma článku: 10.55 | Přečteno: 285 | Diskuse

Olga Medová

Útřivé

Nevstoupíš dvakrát do stejné... lavice. Lavice Dejvice, rýmovačka...Budova Fakulty architektury od Aleny Šrámkové. Plně obsazené řady. Přednášející za katedrou. Prezentace s fotografiemi.

18.3.2024 v 23:55 | Karma článku: 9.12 | Přečteno: 120 | Diskuse

Pavel Nitka

Jaký to je milý dědeček aneb Stářím moudrost nezískáš...

Vždyť určitě celý život pracoval, staral se o své blízké, jedl jen kvalitní potraviny a nikdy na veřejnosti nemluvil sprostě. Dokonce i mouchám vyrobil ve své dílně krmítko...

18.3.2024 v 19:20 | Karma článku: 12.17 | Přečteno: 448 | Diskuse

Ján Chomík

U kaderníka

Márne sa snažím spomenúť si, kedy som bol prvýkrát u kaderníka. Je to však pravdepodobne jedna z tých spomienok, ktorú moja pamäť už definitívne pochovala.

18.3.2024 v 18:37 | Karma článku: 7.43 | Přečteno: 116 | Diskuse

Josef Ulman

Ja ně prarassijskij...!

Včera jsem na jednom fóru dostal tip na video nechvalně proslulého Petra Hájka, ve kterém dělá rozhovor s Jindřichem Rajchlem.

18.3.2024 v 10:10 | Karma článku: 22.33 | Přečteno: 590 | Diskuse
VIP
Počet článků 1307 Celková karma 29.36 Průměrná čtenost 2417

muzskej, co rad zije

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Byla to láska na první pohled, říká hvězda Gilmorek o manželství s modelkou

Milo Ventimiglia (46), představitel Jesse ze seriálu Gilmorova děvčata nebo Jacka Pearsona ze seriálu Tohle jsme my, je...