Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Chlapa v šatech poznáš, i když zrovna nejsi na maškarnim

"Ten chlap mi připomínal Helenu Fibingerovou v době její největší koulařský slávy. Tak si umíš představit, jak vypadal...", spustila matka příběh o nové známosti.

Po Zorině jsem zdědil všechno to, co na ní mám rád. Měl jsem svýho času rád i její prsa, ale ta mi do vínku naštěstí nepadla...

"Autobus mi frnknul před očima rychle jako malej kluk, kterej třicátýho června vypadne naposled ze školy. Byl to švunk. A další mi jel až za hodinu, kafe jsem už měla a tak jsem se jen tak courala městem a pak jsem si sedla na lavičku a pozorovala lidi. Znáš to přece. Tohle máme oba rádi."

Pozorování - jedna z mých vlastností zděděných po matce.

"Po ruce sem měla pytlík třešní... víš kolik stály?", skočila Zorina, jak je jejím zvykem, z pozorování do hodnocení.

"Nevim, ale tobě všechno drahý, tak se neptám."

"ŠEDESÁTDEVĚT korun", vykřikla máma, až se mi zkroutilo ucho, "voni je snad trhali v Himálaji a vozili sem do Ústí po jednom kusu, jinak si to, čoveče, vysvětlit neumim."

"A to je všechno?", zeptal jsem se dosti nekorektně.

"Máš mě už za tak nedostatečnou, že bych si s tebou vykládala jen vo třešních?"

"Tak pokračuj a třešně nech do bublaniny.", snažil jsem se zkrátit téma ovoce.

"Do bublaniny? To bych ji spíš narvala lanýžema, než těmahle třešněma!", zhodnotila matka možné zpracování peckoviny, jejíž cena ji zvedla přímo do oblak.

"Tak...?", nechal jsem otevřené pole.

"No a pak šel směrem k lavičce chlap, kterej vypadal jako Helena Fibingerová v době její největší koulařský slávy."

Musim přiznat, že TOHLE bylo mnohem zajímavější než třešně.

"Byl to chlap, ale v šatech. A chlapa v šatech poznáš, i když zrovna nejsi na maškarnim.", řekla Zorina.

Máma má holt odpozorováno...

"Chroupu tam ty třešně, pecky plivu do kelímku vod kafe a ten chlap jde kolem, kabelku má lepší než já a řekne: "Dobrou chuť."

"Vychovanej.", odpovim mamince tak, jak si asi představuje.

"Jo, hochu, vychovanej.", polepebedí si matka v odpovědi a pokračuje.

"Von vychovanej a já mluvná, tak jsem poděkovala a šup...chlap v šatech si sedne vedle mě, kabelku dá na stehna, nohu - von totiž neměl nožku - hodí přes nohu a já jen čumim, jak perfektně má namalovaný nehty u nohou."

"Ty vado. To bych si přál.", odpovím jedním dechem.

"Namalovaný nehty u nohou? Neděs mě. Myslim, že tvuj život je zajímavej už dost."

"Nééééééééééé! Aby si vedle mě sednul někdo takovej, to bych si přál."

"No, hochu, upovidaná byla Zdenka až hanba."

"Zdenka?"

"Jo, Zdenka. Sedla si (matka přešla do ženského rodu) a řekla: Já sem Zdenka a podala mi velkou dlaň s nehtama ještě líp napatlanejma, než na těch nohou."

"To víš, když změna, tak pořádná.", přihodil jsem polínko do ohníčku.

"Víš jak sem se styděla za ty moje ruce od hnoje a hlíny? Teda, byly umytý, ale i tak...", postěžovala si Zorina.

"Takže Zdenka a Zorka. Hezky se to sešlo. Jak to bylo dál?"

"No tak jsme se představili a já jí místo chleba se solí nabídla třešně a ukázala jí kelímek, aby ty pecky neplivala kolem. Víš, jak to chlapi maj, že jo? Sukně tohle nezmění."

"No a dáááál?", žadonil jsem.

"Jsem jí řekla, že mi ujel autobus a Zdenka na to, že to je špatný, protože asi nejsem zdejší a chtěla se mě zeptat, kam má večer jít, protože je v Ústí poprvé. Chápeš, že někdo jede jen tak do Ústí a v autobuse se z kalhot převlíkne do šatů? A takovej zajímavej člověk si sedne vedle mě v parku na lavičku a jí se mnou ty moje strašně drahý třešně?", sypala ze sebe máma otázky stejně rychle, jako vyletěj vosy z hnízda, když ho propíchnete klacíkem.

"No tak to je pech. Co ty bys jí asi doporučila, kam jít večer?", napadlo mě nahlas.

"A vidíš, doporučila.", poznamenala Zorina až lehce lstivě.

"No to mě teda zajímá.", oplatil jsem stejnou mincí.

"Já jí řekla, ať jde radši brzo spát a ráno si přivstane a vyleze na Větruši a podívá se kolem, když je východ slunce."

"No tě prsk teda.", zahučelo ze mě. "Co na to Zdenka?", nenechal jsem téma ležet ladem.

"No vona na to, že by to šlo taky tak, že by na tu Větruši šla přímo z nějakýho baru, ale že prej takovej nějakej nemůžu doporučit, protože mi ujel autobus, tak asi nejsem z Ústí. Víš jak mě nakrkla? Asi mě považovala, i když sem ty pecky plivala do kelímku, za nějakou vesničanku!"

"A nejsi?", nedalo mi zase.

"Jsem. Ale taky jsem chodila po barech a ráno domu.", vyjelo ze Zoriny. "Ale málo kdy...", dodala smutně.

"Takže jak to celý dopadlo?", nechtěl jsem dál poslouchat matčiny stesky na to, že v mládí příliš nepařila.

"Jedli jsme ty třešně a vona byla fakt zábavná, že přej takhle si vyjede do cizího města, protože tam jí nikdo nezná a užívá si."

"A co ty na to?"

"No co sem jí asi tak, prosim tě, mohla říct?", naštvala se Zorina.

"Nechci odhadovat, rád bych to slyšel od tebe.", poprosil jsem jako malej klučík o kulatý lízátko.

"No, řekla jsem jí, že dělá dobře. Protože dělá to, co chce a to má pak hned člověk v hlavě jako ve sklenici s medem."

"Ve sklenici s medem???", lehce jsem matku přerušil.

"No. Krásně, sladce, příjemně mazlavě. Takovej člověk se nešklebí. Protože mu je prostě dobře, ty mameluku."

"A co na to Zdenka?", zajel jsem zase do rozjetých kolejí.

"Jedla ty třešně, ty drahý třešně, pecky na střídačku se mnou plivala do kelímku, co sem držela v mojí ruce a řekla, že by chtěla mít takovou mámu, jako sem já."

Smál sem se na plno, probudil Stellu a máma na mě do telefonu řvala: "Co se smějéééš? Co se smějéééš?"

Když jsem se uklidnil, odpověděl jsem: "Hele, Zorino, to by tada byla ségra, co?"

"No práááávě", smála se už i máma. "Tak se jí řekla, že už doma mám jednoho teplýho syna, kterej má bráchu, ale sestru ještě ne a že se ho musim zeptat."

"Nene! Nenéééééééé!", dusil mě zas smích.

"A to víš, že jo. Jen ať si taková ženská nemyslí, že jenom vona může mít chvílema pech. Takovejch lidí na světě běhá. A když takoví poznaj, že nejsou sami, tak je jim taky hned líp. A ... ", nedořekla...

"...maj pak v hlavě jako ve sklenici s medem.", doplnil jsem.

"No, přesně tak. Teplej, ale chápající. To je dobrá kombinace.", potvrdila máma moji domněnku o zakončení povídání se Zdenkou.

"No a pak, hochu, ten čas tak letěl, mi jel autobus. Tak jsem se zvedla a řekla, že musim domu a Zdenka ještě seděla a tak jsem jí dala ty třešně, ten zbytek a řekla jí, ať jde teda brzo ráno na Větruši. Že neznám žádnej takovej bar, ze kterýho by se tam mohla ráno vydat a taky ať sní ty třešně, že byly drahý. A rozloučila sem se a šla sem. Von mi jel ten autobus, ale to už sem ti řikala."

"Já to uplně vidim.", zvolal jsem nadšeně. "To je ranej Forman!"

"Nevidíš, hochu, všechno. Mám tě od Zdenky pozdravovat."

---

Takže..., až budete někdy sami kdekoliv sedět a přiblíží se k vám chlap, kterej je převlečenej za ženskou, nebo ženská, která je převlečená za chlapa, neodcházejte. Po popovídání si s takovejma můžete mít v hlavě jako ve sklenici s medem. Krásně, sladce, příjemně mazlavě...

 

 

  

Autor: Marek Valiček | pondělí 18.6.2018 16:50 | karma článku: 31,63 | přečteno: 2162x
  • Další články autora

Marek Valiček

... máte doma ženu, nebo něco takovýho?

Zdvořilosti stranou. Na plaché dotazy není v letech gendrového rozpoznávání čas. Kdo jsi, co máš? A odpovídej rychle.

6.4.2024 v 12:13 | Karma: 25,26 | Přečteno: 814x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Hospodské řešení vystoupení z únyje

Hospoda na naší vsi není vůbec fyjalová. Z části je zatím jen světle hnědá a dává tím nejednomu z hostů šanci vyloupnout se na chvíli z vlastní sociální bubliny. I když...

17.3.2024 v 9:54 | Karma: 33,21 | Přečteno: 1927x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

... kam se hrabe Nurájev

"Když už je člověk dlouho na penzi, to se ti najednou vynořujou myšlenky, na který v tom životním fofru v předchozích létech nebylo času." Takže ranní telefonické kafe s matkou v poloze takovýho domácího filozofování...

15.2.2024 v 12:07 | Karma: 28,86 | Přečteno: 753x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Rozdíl mezi ruským dortem a českým dortíkem

"Ruskému sportu byla vyhlášena válka a jak vidíme, tak všechny prostředky jsou dobré." tolik narativ šéfpekaře Peskova k dopingovému dezertu.

8.2.2024 v 10:46 | Karma: 24,43 | Přečteno: 785x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Tragédija

S melodický ruským přízvukem došplhá slovo "tragédija" do výšin, které jsou v končeném důsledku vlastně hodně milé.

29.1.2024 v 10:56 | Karma: 31,60 | Přečteno: 927x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Zatkněte propalestinské levicové fašisty, vyzývá demokratický kongresman

25. dubna 2024  20:44

Demokratický kongresman Adam Smith označil propalestinské demonstranty za „levicové fašisty“ a...

  • Počet článků 1308
  • Celková karma 28,67
  • Průměrná čtenost 2415x
muzskej, co rad zije

Seznam rubrik