Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Mohlo by vás to zabít!

Když do vagónu metra nastoupí dvě ženy, které vypadají jako marschmallow, strašně si přejete, aby si sedly vedle vás.

Vedra nás téměř bez rozloučení opustila ze dne na den. Rázem se ze světa poztrácely ženské šaty lehké jako sny a nahradily je džíny, které ženské nohy kryjí, místo aby byly vystavovány na obdiv.

Dvě dámy, které se do vagónu vřítily na stanici Muzeum, ale vale horkým dnům rozhodně nedaly.

Vypadaly jako marchmellow. Takový ty nadýchaný bonbónky z umělé hmoty v barvách, které můžou milovat pouze děti a několik malířů naivního umění.

Představte si cca 80 kg bonbón se dvěma špejlema místo nohou, pokrytý šatičkama, na které látku utkali pavoučci z celé střední Evropy. Musela to bejt fuška, ale dopadlo to. Zápěstí obou žen cinkalo a klinkalo sadou několika sad náramků s různými přívěsky a chřastidýlky. Nehty na prstech u rukou byly dlouhé jako běžkařské podkolenky a růžové byly jako sny všech žen o jejich manželech, milencích a nezdárných dětech.

Jehly na botičkách obou marsmellow nebyly svou výškou příliš vzdálené výšce Petřínské rozhledny a nárazy těl obou dam při chůzi fajnově rozhejbávaly všechno to, co kryly ony šatečky. Jako by se puding rozhodl chodit.

Jedna z těch dvou dotáhla image do absolutna tím, že si u kadeřníka nechala na hlavu posadit pořádnou porci růžové vaty prodávané na poutích.

Bonbónky se usadily vedle mě, lokomotiva jemně trhla celým vlakem a příběh se dal do pohybu.

"Zaplať pánbu je to za náma, Doris. Já je miluju, ale dva měsíce jsou, i s malejma přestávkama, fakt moc." komentovala něco ta s růžovou vatou namísto vlasů a z kabely posazené na klíně před břichánkem vytáhla paklík žvejkaček. Jednu vsunula mezi rty opatřené reflexivní oranžovou rtěnkou a další nabídla své kamarádce. "Ještě tejden a spolkne je zase škola.", dodala.

"Mně to povídej...", přitakala druhá žvejkající. "Babi, kam pudeme? Babi, koupíš meloun? Babi, proč nemůžeme jít na koupaliště? Babi, poškrábej mi záda. Já ti, holka, neměla vůbec čas sama na sebe. Mladý mi je vždycky prskli, dali mi pusu, řekli dík a zmizeli. Když společně odjeli na dovolenou, nemusela jsem ani do lázní. Úplně stačilo bejt doma sama."

Dorazili jsme na Můstek. Vagón spolkl další dávku cestujících a před nás se postavil chlap jako dvě hory. V obou rukách igelitky po okraj narvaný žrádlem, který z plastu doslova přetejkalo. Stejně tak protejkal pot z jeho těla skrz na těsno navlečené polo triko. Zhmotnělý symbol pneumatik Michelin.

Bonbónky se při pohledu na zástupce mužského pohlaví zašklebily a ta s růžovou vatou na hlavince jemně špičkou boty odsunula kousek stranou tašku, kterou pan Michelin usadil k jejím chodidlům. 

"A furt by něco žrali, že jo, Ivanko?", poznamenala Doris.

"Něco, ale ne všechno! Housky jsem naposled kupovala do velikonoční nádivky, ale teď přes léto jsem si připadala jako pekárna. Deset housek denně, copak je to normální? Zkusila jsem jim párkrát dát k jídlu salát, ale pokaždý se mě zeptali, co bude k němu?", pouštěla z pusy poznatky o výživě vnuků Ivanka. "Moh byste si tašky dát trochu bokem?", požádala pana Michelina na závěr své řeči o futrování vnoučat.

"Pardón.", poznamenal brumendem Michelin a jednu z tašek vzal do rukou, přetáhl ji nahoru k tyči, které se zachytil. Od té chvíle se taška plná jídla klimbala nad našima hlavama jako kabina lanovky mířící na Lomnický štít.

"Až dneska jsem měla čas dojít k Olince, aby mi udělal hlavu.", pronesla blaženě Ivanka a hřbetem dlaně se otřela o cukrovou vatu usazenou nad čelem.

Vlak nečekaně přibrzdil, a to neměl pan strojvedoucí dělat. Zřejmě přibrzděním předešel nějaké vážné nehodě, ale to, co nastalo, překonalo jakákoliv jiná neštěstí.

Slabý igelit tašky, visící nad našimi hlavami, se protrhl...

V okamžiku jsem měl na klíně krabičku se zubní pastou, Doris se od jejího ramene odrazila dvě jablka a do Ivančiný růžový vaty padla plastová krabička s nějakým majonézovým salátem. Naštěstí se neotevřela!

Zbytek obsahu tašky se vysypal k našim nohám a Michelinovi zůstal v ruce cár umělé hmoty, který se chvěl strachem z toho všeho vykonaného.

"No, čoveče, co to tady děláte?", vykřikla Ivanka a z vlasů rukou vytáhla krabičku salátu.

"To ne já, to ta taška, pardón.", zabručel zase Michelin, otočil se zády k nám a v předklonu, když sbíral celý to na zem popadaný neštěstí, nám nabídl ne zrovna sexy pohled na jeho řitní čárku, která z kalhot vyjela na světlo bóží.

"A eště tohle!", vyjekla Doris při pohledu na Michelinovo pozadí.

Michelin, nedbajíc psychické újmy způsobené vyjetím jeho zadku z kalhot, začal chodidlama srhnovat ostatní věci napadané na zem. Z pod mých nohou jsem vytáhl dvě balení anglické slaniny a pytlík rejže. Poté jsem sáhnul do brašny, v ní nahmatal tašku, kterou s sebou nosím pro "co kdyby" a tu jsem Michelinovi potichu podal. Stejně potichu Michelin tašku vzal a poděkoval pouze svým pohledem. 

Dojeli jsme na Staroměstskou.

Dav namačkenej ve vagónu se solidárně rozestoupil a Michelin s lehkým vztekem začal do mojí tašky házet všechno to, co z jiné tašky vypadlo. Funěl u toho, potil se a měl všeho plný zuby, ačkoliv jídlo bylo ještě stále zabaleno...

"No, s majonézou...", podala Ivanka po přečtení etikety nápisu na krabičce salát panu Michelinovi, "to byste fakt při vaší váze neměl. Mohlo by vás to zabít.", dodala s respektem a jala se dlaní napravovat paseku, kterou jí v účesu od Olinky způsobila ona krabička.

"Pardón.", zopakoval zase Michelin a opatrně krabičku převzal. Já k ní poté přidal ještě zubní pastu, kterou jsem měl pořád v klíně.

"Pardón? To je všechno, co řeknete? Pardón? S váma bych teda hypotéku mít nechtěla." rejpla si Ivanka.

Žena, která do té chvíle postávala kus od nás, předala Michelinovi dvě jablka, která se zakutálela až k jejím nohám a tím byl nákup migrující z igelitové tašky do tašky ode mě ukončen.

"Pardón, viď?", sekla slovem Doris směrem k Ivance tak, aby to Michelin zaslechl do posledního písmene.

Vlak jemně přibrzdil před vjezdem do Hradčanské.

Michelin se nadechl, řádně se rozkročil, sebral obě tašky a hodně nahlas pronesl. "Pardón, babičky. Takhle je to lepší?" a počkal si, až se dveře otevřely a rázně k nim vykročil. "A vám děkuju za tašku. Až se zase někdy potkáme, tak vám ji vrátím. S flaškou vína. Díky moc.", dořekl a zmizel z vagónu.

Zkoprnělé marshmellow babičky ani necekly. Dokonce přestaly i žvýkat a na Dejvický obě vystoupily. Dva bonbónky, jeden s pocuchanou vatou na hlavě, se po perónu stanice při chůzi opět rozklepaly jako puding.

---

"To je vaše?", zeptala se mě mladá holka, která si sedla na uvolněné místo vedle. V ruce měla pytlík s lískovými oříšky v mléčné čokoládě.

"Jo.", zalhal jsem, pytlík převzal, roztrhl a nabídl jí trošku toho sladkýho potěšení. Následně jsem do dlaně nasypal několik kuliček a hodil je do huby. Ta slast...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autor: Marek Valiček | úterý 28.8.2018 10:09 | karma článku: 40,34 | přečteno: 3416x
  • Další články autora

Marek Valiček

... máte doma ženu, nebo něco takovýho?

Zdvořilosti stranou. Na plaché dotazy není v letech gendrového rozpoznávání čas. Kdo jsi, co máš? A odpovídej rychle.

6.4.2024 v 12:13 | Karma: 25,25 | Přečteno: 794x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Hospodské řešení vystoupení z únyje

Hospoda na naší vsi není vůbec fyjalová. Z části je zatím jen světle hnědá a dává tím nejednomu z hostů šanci vyloupnout se na chvíli z vlastní sociální bubliny. I když...

17.3.2024 v 9:54 | Karma: 33,21 | Přečteno: 1922x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

... kam se hrabe Nurájev

"Když už je člověk dlouho na penzi, to se ti najednou vynořujou myšlenky, na který v tom životním fofru v předchozích létech nebylo času." Takže ranní telefonické kafe s matkou v poloze takovýho domácího filozofování...

15.2.2024 v 12:07 | Karma: 28,86 | Přečteno: 749x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Rozdíl mezi ruským dortem a českým dortíkem

"Ruskému sportu byla vyhlášena válka a jak vidíme, tak všechny prostředky jsou dobré." tolik narativ šéfpekaře Peskova k dopingovému dezertu.

8.2.2024 v 10:46 | Karma: 24,43 | Přečteno: 779x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Tragédija

S melodický ruským přízvukem došplhá slovo "tragédija" do výšin, které jsou v končeném důsledku vlastně hodně milé.

29.1.2024 v 10:56 | Karma: 31,60 | Přečteno: 924x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Tady prostě mlčet nemůžeme

Národní politika je rozpolcená. A i když je Česká republika proti současným mrazům připravená a nikdo nezmrzl, byť měl na sobě jen trenky a trička s krátkým rukávem, existují skupiny lidí, které mlčet nemohou... Mají totiž rozum.

12.1.2024 v 9:48 | Karma: 30,57 | Přečteno: 1377x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

... jako když z penálu vysypeš pastelky

Téměř na den přesně jsme zase ponořili chodidla do vanové teploty vody Indického oceánu, nad hlavama nám v tu chvíli proletěla padající hvězda a mně nějaká mořská mrcha lehounce popálila nárt na levý noze...

8.1.2024 v 14:02 | Karma: 23,61 | Přečteno: 852x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Kližka na houbách a roztančená matka. Prostě krásnej den!

Některé matky to tak prostě mají. K narozeninám si nepřejí žádné dárky, ale rády si zatancují v restauraci, kde se... netančí.

29.11.2023 v 10:37 | Karma: 30,97 | Přečteno: 761x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

... já věděla, že jsem neporodila blbce

Přešel jsem celou naší rozlehlou zahradu, která kdysi bývala olympijským stadionem, zelení prosycenou džunglí nebo jen mým obyčejným útočištěm. Loktama jsem se opřel o plot a podíval se přes něj do daleka. Do dětství...

17.11.2023 v 9:14 | Karma: 40,68 | Přečteno: 4907x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Vliv stravy a alkoholu (v době krize) na dlouhodobé vztahy

Krize všude kolem nás! Nemít v restauraci zarezervovaná místa, těžko bychom se někde kolem vytipované hospody v pražském centru v sobotu večer usadili...

9.8.2023 v 12:49 | Karma: 26,13 | Přečteno: 1150x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

... proboha, kdo vás tak příšerně oblík?

Pokaždé, když je na place trochu času, když se svítí, nebo líčí, nebo čeká na slunce a jindy na mraky, se s bandou mých kolegů posadíme a jedeme zážitky z natáčení. A že se zážitky jen hemžíme...

30.7.2023 v 11:34 | Karma: 36,51 | Přečteno: 5075x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Proč ten teplouš z Ukrajiny neválčí?

Pokud se určitá mozková nedostatečnost propojí s klasickou závistí, dochází k situacím, které je opravdu lepší úplně minout.

28.7.2023 v 10:23 | Karma: 43,45 | Přečteno: 15533x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

... vy prej máte černýho ptáka. A mohla bych ho vidět?

Ani požáry, jaké v těchto dnech tančí po Rhodosu, nejsou štont rozpálit debatu tak, jak se to před nedávnem podařilo jedné malé holce z Toušně.

26.7.2023 v 11:43 | Karma: 43,33 | Přečteno: 7418x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Bylo to tu dobrý, ale zejtra už nepřijdu

"Tělo vašeho bratra bylo nalezeno na ubytovně ve Vysočanech. Abychom vyloučili cizí zavinění smrti, byla nařízena soudní pitva a vy musíte čekat na její výsledek", tak prosté bylo květnové oznámení Policie ČR.

21.6.2023 v 11:19 | Karma: 43,81 | Přečteno: 8014x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

53 pohlaví country

O tom, co se aktuálně děje v Cannes mám málo informací. Jenže... i ten červenej koberec na hvězdami prošpikovaném Boulevard de la Croisette včera večer jistě ještě více zčervenal závistí při porovnání s eventem ve Středoklukách.

27.5.2023 v 10:12 | Karma: 29,80 | Přečteno: 1245x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Nejdřív se stydíte koupit kondom, pak viagru a nakonec jste skoro všichni svatí...

"... od bezzubýho k bezzubým. To je tak v kostce život každýho chlapa. Ale co ti budu vyprávět. Sám to znáš nejlíp."

25.5.2023 v 8:31 | Karma: 27,22 | Přečteno: 1162x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

O polykání žab a o tom, že už nejni, jak to bejvalo

V pátek jsem ráno sedl do auta, nastartoval a z rádia se ozvalo "...to je celé, ten příběh končí...". Hanička tam nahoře v nebi asi ví, co se tu děje. Můj další film skončil a já jel na Barrandov odevzdat klíče a říct ahoj.

1.5.2023 v 11:01 | Karma: 28,31 | Přečteno: 1089x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

... stejně, jako když malé dítě vyráží na výlet

Na dnešní den jsem se těšil moc. Těšil se stejným očekáváním, jako když jsem jako malej kluk vyrážel na výlet. Dospal jsem na rozdíl od dětství klidněji, ale to očekávání v sobě mělo velmi podobnou radost. A mít radost...

9.3.2023 v 15:10 | Karma: 27,11 | Přečteno: 1001x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

... tak si to číslo napiš na předloktí, když si ho nepamatuješ

Lidská neomalenost až blbost je nezničitelná. Lehce omluvitelná je blbost mladá. Stará blbost - to už je kategorie k nepřekousnutí.

8.3.2023 v 11:37 | Karma: 32,48 | Přečteno: 3236x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Malorizace, aneb "proč bych se měla bát?"

"A najednou jsem ti viděla Jirku ve čtverečkách, zamotala se mi hlava a tak sem si řekla "pozor, holka, jdi si lehnout" a šla jsem, protože když je člověku ouvej, má si lehnout a počkat, až to přejde."

7.3.2023 v 9:59 | Karma: 28,00 | Přečteno: 1050x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 1308
  • Celková karma 28,67
  • Průměrná čtenost 2415x
muzskej, co rad zije

Seznam rubrik