Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Učitelka mateřské školky nechala děti vyhladit

Zásadní je informace podávat pravdivě. A dobré je také při příjímání jakýchkoliv informací přemýšlet!

Nevím jak u vás, ale u nás se včerejší den prostě poved.

Stella ráno při venčení fest prohnala veverku černou jako vix a hned napoprvé se nám podařilo smontovat dodanou sedací soupravu. Někdo z nebe vygumoval šedivý mraky a slunce se svým horkem pokusilo na modrém nebi rozhicovat odpoledne do letní teploty. A špagety k večeři - zalité omajdou z čerstvých rajčat a bazalky ze zahrady - chutnaly i Markétě, kterou jsme pozvali ke stolu.

Jde o takový ty každodenní obyčejnosti, který v poslední době přehlížíme. Určité skupiny lidí se nám totiž snaží (a celkem často úspěšně!) podsunovat "důležitosti" a "pravdy", které jsou součástí obyčejných dnů, ale neměly by se stát tou jedinou mantrou.

Člověk by se měl stále držet základního - selskýho rozumu, důvěry v sebe sama a potřeby dělat dny lidem kolem nás veselejší.

---

Při odpoledním špacíru se Stellou po naší "rybníkové" trase jsme narazili na stádečko malých lidí. Paní učitelka vyvedla děti z mateřské školky, nabalené do bundiček a kulíšků, na vycházku.

Chumel pidilidí se rozdělil na dvě skupiny. Ta první šla přímo za paňučitelkou a ta druhá, lehce rebelská, se loudala s menším odstupem od skupiny první. Děti už byly z dosahu všech aut, procházely kolem obrovských vrb a tak nebylo nutné na děti pokřikovat: rychle, přidejte, nevlečte se tak, pozor - jede auto a podobně.

"Jé, Stella!", vykřikla první malá holka ze skupiny rebelů a skoro všichni z její bandy se otočili směrem ke mně a psovi, když jsme se k nim zezadu přiblížili.

"Ahoj Marku.", vypískla druhá holka, která bydlí v naší zahradě a já jsem zamával a pozdravil paní učitelku před námi a zavelel Stelle, aby si sedla a děti jí mohly společně hladit po kožíšku. Děcka se k ní slítly jako komáři v létě na naše nohy a ruce, Stella přivřela oči a držela jak židovská víra.

"Děti", zakřičela paní učitelka, "musíte opatrně a pomalu. Stella už je starší paní, tak aby se vás nevylekala. Vůbec na ty svoje děti nekřičela "Nehlaďte toho psa.", nebo "Proč ten pes nemá košík?" Prostě selskej rozum. Nikam nepospíchala a nechala děti v klidu vyhladit. Stellu vyhladit.

A tak zastavila svoji první skupinu a zamávala směrem ke mně: "Dobrý den, Marku. Dlouho jsme vás s dětma neviděli." Zamlel jsem něco o dovolené a radši se vrátil k diskuzi s dětma. S dospělejma toho namluvím habaděj.

"Tak už máte bundy, co?", hodil jsem mezi prcky návnadu a čekal.

"A já mám i čepici a šálu, protože je zima.", mluvil ke mně kluk sedící u Stelly na bobku a prohlížel si její velké uši.

"Jdete sbírat ořechy?", zeptal jsem se všech pinďů kolem. Na cestě k rybníku totiž mezi vrbami rostou i velké ořešáky, ze kterých právě v tuto dobu padaj na zem skořápky plné chutí.

"My jsme je byli sbírat s maminkou už v neděli, abysme měli do vanilkovejch rohlíčků.", řekla s dětskou moudrostí a důležitostí v hlase jedna z malejch treperend.

"No jó, Vánoce!", zavolal jsem schválně nahlas a plácnul se přitom mocně do holé hlavy. Děti mají určitou expresivnost velmi rády.

"A ještě před tím přijde čert a Mikuláš!", zvolala ta malá z naší zahrady a klepala se při tom ne zimou, ale tak, jako že dělala, že se bude bát, až ty dva dorazej.

"A víte, děti", začal jsem vážně a pomalu, aby mě všichni slyšeli, "že letos Mikuláš s čertama nepřijde?"

Děti zpozorněly, koukaly na mě a Stella tím získala šanci prchnout ze sedu a začít číst všechny vzkazy, které jí po cestě nechali ostatní psi.

"A proč?", valil na mě očiska další malej v kulichu.

"Protože bylo v létě strašný horko.", začal jsem, a vlastně nevěděl, jak budu pokračovat.

"Ale čerti maj horko rádi. Dyť žijou v pekle a tam vařej zlobivý děti v kotlích nad ohněm, přece.", šel do mě jeden z rozumbradů.

"Ale Mikuláš nemá teplo rád. Dyť si přece pamatujete, jak je vždycky nabalenej a jak velkou má čepici, ne?", nenechal jsem se jen tak převálcovat. "A navíc, čerti maj rádi teplo z ohně, vůbec ne od sluníčka. Proto musej žít v pekle - pod zemí.", říkal jsem do úplného ticha, protože se mi povedlo jedním malým oznámením zamknout pusy všem těm všeználkům.

Paní učitelka, která stále kousek ode mě, se jen usmívala a mlčela.

"A to jako fakt nepřijdou?", osmělil se k otázce další malej kluk.

"Byli jste celý rok hodný?", zeptal jsem se zcela vážně.

"Jó. Byli jsme hodný. Byli. Byli." začaly se děti překřikovat a smát a když se děti smějou, tak se dá opalovat třeba i v dešti.

"To ale nebudou bonbóny.", poznamenal další z mudrlantů.

"Když jste byli hodný, budou bonbóny i bez čertů.", odpověděl jsem jasně.

Paní učitelka se pořád usmívala a děti se shlukly kolem mě a poslouchaly.

"A co když přijdou?", nenechal se mudrlant.

"Tak jim prostě neotevřete. Vono se to pro jednou nepoprdí.", pohladil jsem vytahanýho kulicha na mudrlantově hlavě. "A měli bysme zase pokračovat v procházce. Stella se chce proběhnout a vy musíte do kapes sbírat oříšky, abyste z jejich skořápek mohli dělat želvičky."

Pomalu jsme se zase všichni dali do kroku. 

Slunce se snažilo, děti kolem mě poskakovaly jako blechy, pusy zase v plném výkonu a paní učitelka si dlaněma zvedla límec od kabátu, aby jí nefoukalo za krk.

"A Ježíšek bude?", podívala se na mě zdola jedna z toulalek, která šla na konci stádečka vedle mě.

"Ježíšek rozhodně bude. To se neboj.", uklidnil jsem jí a ona mi sama od sebe strčila svojí dlaničku do ruky.

"Co si budeš letos přát jako dárek?", zeptal jsem se jí, abych jí tím uklidnil o skutečném příchodu Ježíška i v letošním prosinci.

"Asi panenku. Jen ještě nevim, jakou."

"Napiš si o Panenku Marii.", poradil jsem jí a čekal jsem, co bude...

"Takovou neznám.", řekla holka a malým trhnutím její ručky v mé dlani zastavila naše kroky.

"No a právě proto si jí přej. Barbíny a další pindulíny maj všechny holky, ale Panenka Marie, to je, panečku, něco úúúúplně jinýho."

"I vlásky na česání má?", ptala se malá holka a mávala přitom řasama tak mocně, až listy spadané ze stromu na zem začaly tancovat slow fox.

"I vlásky má.", odpověděl jsem tak důveryhodně, jak to jen bylo možný.

"A je i čůrací?", ptala se holka dál a vůbec jí nevadilo, jaký trable mi tím přináší.

"Je i čůrací a dokonce i kakací. Taková žádná Barbína neni. To si piš.", odpověděl jsem jasně.

"Tak takovou panenku chci!", vzdychla s potěšením ta, která ještě před chvílí ani netušila, jakou panenku si letos bude od Ježíška přát. 

Pak mi vyklouzla z dlaně a rozběhla se ke svému stádečku, já odvolal Stellu z křoví, kde po něčem pátrala a zamával jsem na všechny a křiknul: "Tak my už deme. Ahoj, děti. Ahoj, paní učitelko." a stočili jsme se Stellou směr a vydali se k potoku, který jsme překonali po nastavených kamenech v něm.

Za zádama jsem ještě zaslechl "Ahoooooooj, Marku. Ahoooooj, Stello." a pak už bylo zase jen takový to normální podzimní odpoledne, kdy se slunce ještě snaží bejt letní.

---

Nevím jak u vás, ale u nás se včerejší den prostě poved.

 

 

 

 

 

Autor: Marek Valiček | pátek 5.10.2018 9:14 | karma článku: 36,57 | přečteno: 2091x
  • Další články autora

Marek Valiček

... máte doma ženu, nebo něco takovýho?

Zdvořilosti stranou. Na plaché dotazy není v letech gendrového rozpoznávání čas. Kdo jsi, co máš? A odpovídej rychle.

6.4.2024 v 12:13 | Karma: 25,26 | Přečteno: 817x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Hospodské řešení vystoupení z únyje

Hospoda na naší vsi není vůbec fyjalová. Z části je zatím jen světle hnědá a dává tím nejednomu z hostů šanci vyloupnout se na chvíli z vlastní sociální bubliny. I když...

17.3.2024 v 9:54 | Karma: 33,21 | Přečteno: 1927x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

... kam se hrabe Nurájev

"Když už je člověk dlouho na penzi, to se ti najednou vynořujou myšlenky, na který v tom životním fofru v předchozích létech nebylo času." Takže ranní telefonické kafe s matkou v poloze takovýho domácího filozofování...

15.2.2024 v 12:07 | Karma: 28,86 | Přečteno: 753x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Rozdíl mezi ruským dortem a českým dortíkem

"Ruskému sportu byla vyhlášena válka a jak vidíme, tak všechny prostředky jsou dobré." tolik narativ šéfpekaře Peskova k dopingovému dezertu.

8.2.2024 v 10:46 | Karma: 24,43 | Přečteno: 785x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Tragédija

S melodický ruským přízvukem došplhá slovo "tragédija" do výšin, které jsou v končeném důsledku vlastně hodně milé.

29.1.2024 v 10:56 | Karma: 31,60 | Přečteno: 927x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

  • Počet článků 1308
  • Celková karma 28,67
  • Průměrná čtenost 2415x
muzskej, co rad zije

Seznam rubrik