Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

... a co budete dělat vy po zbytek vašeho života?

Ctí prezident Ústavu? Napíchala si Darinka do čela nové mililitry botoxu? Dostaví další blok jaderné elektrárny Rusové nebo Číňani? Je vůbec možné upéct kvalitní bezlepkový meruňkový koláč? Co je vlastně opravdu důležité?

Mašírovali jsme si to dolů kopcem společně s paní a její taškou na kolečkách.

Kolečka na tašce šmajdaly stejně jako ta, která rukověť tašky držela dlaněmi, jejichž prsty zkroutilo revma.

Letní prázdniny se dostaly do svého poločasu a na vzrostlé kaštany podél cesty pověsil čas zelené kulaté ježky, ze kterých za pár týdnů začnou na zem padat hnědé lesklé bobky.

"Já se už musím zastavovat i na cestě z kopce." řekla paní, kolečka i ona přestaly šmajdat a na chvíli jsme se zastavili, aby nohy paní nabraly sílu a odvahu zdolat zbytek cesty a já abych se zase něco novýho dozvěděl.

Z tašky, kterou jsem v kvelbu naplnil, jsem vytáhl suchý rohlík a odkousl jeho prdelku. Prdelka v hubě trochu dusila, ale to prdelky suchejch rohlíků dělaly v kušně vždycky.

"Tak co je u vás v zahradě novýho?", najela do chvilky odpočinku paní Kárková klasickou otázkou.

"Umřela mi první sousedka,", polknul jsem špunt z rohlíku, "a dvakrát na naši střechu dosedl čáp, takže v říjnu a v lednu budeme rodit.", vypověděl jsem nejdůležitější zprávy od nás.

"Tak to je dobrej poměr, ne?", mrkla na mě paní Kárková, "jeden mrtvej a dva noví. Chlapi se u vás v zahradě teda činěj.", pousmála se.

Jednu dlaň měla stále na rukověti kárky, druhou zasunula do kapsy propínací zástěry a vytáhla z ní dvě hašlerky. "Nedáte si?", nabídla mi jeden bonbón z dlaně.

Kombinace chutí rozžvatlaného rohlíku a lékořicového bonbónu není tím, co byste si přáli mít po ránu v puse, ale odmítněte... Rozbalil jsem cukrle a lehounce vyplazený jazyk si ho vtáhl mezi zuby.

"A vodu máte?", padla další aktuální otázka z pusy provoněné hořkosladkou chutí. "My už jsme skoro na huntě a nemáme čim zelejvat. Už tady chyběj jen žirafy a v potoku krokodýlové a jsme jak v Africe.", dodala.

"S vodou jsme taky na štíru.", odpověděl jsem a v hubě přehodil bonbón zleva doprava. "Ale ty žirafy a krokodýlové bych bral.", vyslovil jsme s potěšením.

"No jo, my tady víme, že jste tak trochu magor. Ale takový lidi mám ráda. Já sem na tom stejně. Onehdá jsem tomu svýmu říkala, jak si lidi pořád dokola kurvěj život zbytečenejma otázkama, ale to hlavní řeší málokdo."

Spolknul jsem slinu s hašlerkovu příchutí, bonbon zase převexloval ze strany na stranu a zeptal se: "Co je hlavní k řešeni?"

"Pane jo", podíval se na mě paní Karková, "vy to taky nevíte? Tak pojďte dolu a já vám to cestou povim.", zazněl příslib ve chvíli, kdy se nohy paní Kárkové a kolečka na její tašce po chvilce odpočinku zase rozšmajdaly.

"Důležitý je", začala při prvních krocích, "aby vám do domu svítilo slunce. Abyste ráno měl sílu roztáhnout závěsy a usmát se z okna. Pak je důležitý, abyste jen po paměti sáhl po pixle s kafem a z kohoutku vám tekla voda. A dobrý je taky netápat a lehce najít cestu do koupelny."

"Takový ty obyčejnosti, že jo?", vmísil jsem se do monologu paní Kárkové.

"Milej zlatej, to je základ. Na tom se všechno staví. A dyž obyčejnosti nejsou, tak vám je k prdu všechno ostatní. Vono totiž to ostatní nemá na čem vyrůst, když nejsou obyčejnosti. A nežmoulejte v ruce ten papírek, dejte mi ho a já ho šoupnu zpátky do kapsy." vybídla mě.

Papírek jsem pokorně odevzdal.

"Já si tyhle papírky sbírám a balim do nich bonbony, který mě třeba po chvíli začnou v puse nebavit.", vysvětlila důvod, proč papírky z rozbalených cukrlat mizej zpátky v kapse její zástěry. "Mohla bych je vyhazovat. Ale proč to dělat, když můžou posloužit ještě před tím, než je hodim do šmelcu.", dodala a pokračovali jsme cestou kolem školky dolů.

"A taky dětský hlasy jsou důležitý.", řekla ve chvíli, kdy jsme míjeli prázdninově opuštěný tichý dům, ve kterém jindy pobíhají a křičí naši malí sousedé. "Já tak ráda chodim kolem tohodle baráku, když jsou v něm děti a okna jsou otevřený. To člověk ví, že žije. Musím teď počkat do září.", povzdechla si nad dočasnou smutnou nečinností domu po naší levé straně.

Mlčel jsem, v puse přehazoval stále nedocucaný bonbón a čekal na další úvahy paní Kárkové.

Bylo mi milo. Milo jako v létě. Milo jak v ránu, které slibuje celý dlouhý den. Milo jako pod peřinou v listopadové propršené sobotě. Milo jako nad mističkou s hruškovým kompotem od mojí babičky.

"A co budete dělat po zbytek dne?", zeptal jsem se.

"Panáčku, to vůbec nejni důležitý. Budu mít další normální den.", odpověděla natotata a zeptala se mě: "Co budete dělat vy po zbytek vašeho života?", a hned na to jsme došli na malou křižovatku, kde se paní Kárková s "nashledanou" odpojila od mé cesty a k baráku, kde ráno ještě pořád dokážu roztáhnout záclony, usmát se z okna a po paměti najít pixlu s kafem, jsem už došel sám.

Sám s nově položenou a správnou otázkou: "Co budete po zbytek vašeho života dělat vy?"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autor: Marek Valiček | středa 31.7.2019 12:17 | karma článku: 34,94 | přečteno: 1547x
  • Další články autora

Marek Valiček

... máte doma ženu, nebo něco takovýho?

Zdvořilosti stranou. Na plaché dotazy není v letech gendrového rozpoznávání čas. Kdo jsi, co máš? A odpovídej rychle.

6.4.2024 v 12:13 | Karma: 25,26 | Přečteno: 810x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Hospodské řešení vystoupení z únyje

Hospoda na naší vsi není vůbec fyjalová. Z části je zatím jen světle hnědá a dává tím nejednomu z hostů šanci vyloupnout se na chvíli z vlastní sociální bubliny. I když...

17.3.2024 v 9:54 | Karma: 33,21 | Přečteno: 1927x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

... kam se hrabe Nurájev

"Když už je člověk dlouho na penzi, to se ti najednou vynořujou myšlenky, na který v tom životním fofru v předchozích létech nebylo času." Takže ranní telefonické kafe s matkou v poloze takovýho domácího filozofování...

15.2.2024 v 12:07 | Karma: 28,86 | Přečteno: 753x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Rozdíl mezi ruským dortem a českým dortíkem

"Ruskému sportu byla vyhlášena válka a jak vidíme, tak všechny prostředky jsou dobré." tolik narativ šéfpekaře Peskova k dopingovému dezertu.

8.2.2024 v 10:46 | Karma: 24,43 | Přečteno: 785x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Tragédija

S melodický ruským přízvukem došplhá slovo "tragédija" do výšin, které jsou v končeném důsledku vlastně hodně milé.

29.1.2024 v 10:56 | Karma: 31,60 | Přečteno: 927x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Vrah hodil tělo ubodaného muže do žumpy, tam tlelo dva měsíce. Dostal 20 let

25. dubna 2024,  aktualizováno  12:44

Krajský soud v Ostravě poslal na dvacet let do vězení 62letého Karla Machalu za to, že předloni v...

Rakety ATACMS jsou stěžejní, ale Rusové se mohli připravit, míní analytici

25. dubna 2024  11:30,  aktualizováno  12:42

Rakety dlouhého doletu ATACMS, které USA poskytly Ukrajině, by mohly oslabit ruskou logistiku a...

Prokletím očkování možná je, že chrání proti smrtelným chorobám, míní Válek

25. dubna 2024  11:30,  aktualizováno  12:42

Přímý přenos V Česku stále rapidně přibývá případů černého kašle. Jednou z cest, jak se proti nemoci chránit, je...

„Není podstatné být vidět, ale mít výsledky.“ Politici reagují na konec ministryně

25. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  12:41

O demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) byl premiér Petr Fiala...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

  • Počet článků 1308
  • Celková karma 28,67
  • Průměrná čtenost 2415x
muzskej, co rad zije

Seznam rubrik