Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Macatejm ženskejm se prostě reje líp

Není nic jednoduššího, než hodit chleba do pole a nic těžšího, než jako hubená ženská přehazovat hnůj. 

"Sem včera přeházela hnůj. Čoveče, musím přiznat, že je to rok od roku těžší. Hrobníkem bych asi už bejt nemohla."

Stál jsem zrovna u krmítka (filmový slang pro kiosek s občerstvením pro lidi ze štábu při natáčení) a popíjel jsem vodu ovoněnou okurkou a limetou.

"Si měla počkat až dorazíme a přeházeli bysme ho s Josefem.", nabídl jsem bláhově s tím, že budu matkou za tento nápad pochválen.

"Ááááále, prosimtě, dyť jste každej na svym filmu a hnůj nepočká. Ten se musí, holenku, čechrat. Jinak jde jen o hromadu hlíny, pod kterou jednou všichni stejně skončíme. A nakonec jsem ráda, že jsem se do toho dala. Člověk při takový práci přijde na jiný myšlenky než na ty, který mu jinak celej den ťukaj na hlavu jako netrpělivý pacienti ťukaj na dveře ordinace."

"A na co jsi přišla?", loknul jsem si další lok limči a čekal.

"No...třeba to, že jsem neměla tolik zhubnout, protože když naskočim na rejč s mojí současnou váhou, jen se na něm tak zakiklám a ta mrcha do země nevjíždí tak lehce, jako tenkrát. Macatejm ženskejm se prostě reje líp."

"Tak tomu říkám životní poznatek. Konečně něco reálnýho." vyhodnotil jsem jednu z úvah mojí mámy.

"Reálnýho," odpověděla mutr, "ale setsakra těžkýho. Přehazovat ve vyšším věku rejčem hnůj je dřina dřin. Ale když tak na tý hromadě stojíš v holinách s tim verkem v ruce, dochází ti spousta věcí, který by prostě bez hnoje nebyly."

"Jako například?", pošťouchnul jsem Zorinu k dalším úvahám a z pítka si do kelímku dolil další dávku okurkový limonády.

"Jako například to, jak je život vlastně jednoduchej a že jsme jen nějak v určitym čase žití blbě naprogramovaný tak, že si toho nevšimneme."

"A kdo nás tak blbě programuje?", skočil jsem mámě do řeči.

"No kdo? Kdo asi? Panbu to nebude, protože neni. Jsem to my sami! Sami v sobě přehazujeme hnůj víckrát, než je zdrávo. Chápeš?"

"Ne." vypustil jsem spřežku popravdě z pusy ven.

"Tak třeba v sobotu já," rozpovídala se Zorina. "Zadělala jsem těsto na chleba a ta mrcha ne a ne dostat tu konzistenci, na kterou jsem zvyklá. A když jsem se s tím prala už potřetí a nebylo to k ničemu, tak jsem tu hroudu těsta smotala do koule, posypala kmínem a hrubou solí..."

"... a vrazila do pece, ne?" naivně jsem předskočil něčemu, k čemu vůbec nedošlo.

"...áááále houby, milej zlatej, já tu hroudu obalenou v kmínu vzala, vyšla ven k mezi a jako Helena Fibingerová jsem jí mrskla do pole před chalupou."

Přestavoval jsem si Zorinu v teplákách modrých jako moře a tílku bílém jako obláček. Stejný úbor si pamatuju na Heleně, která vrhala železné koule do míst, kam v té chvíli žádná ženská na světě nedohodila.

"Taky ses u toho zatočila?", hecoval jsem mámu.

"Zatočila, holomku, jen ale ne jako Helena, ale kvůli tomu mýmu srdci, se kterým už na mez nevyběhnu jako za mlada. Hlavička se mi trochu zamotala, ale i tak jsem vrhla."

"No a dál?", byl jsem zvědavej.

"No co dál? Koule těsta na chleba letěla luftem jako nějakej meteorit a pak spadl do toho narostlýho osení a mně se udělalo dobře."

"Dobře z letu koule z lepkavýho chlebovýho těsta?", nepřestávala mě matka udivovat.

"Ale prd.", zazdila mutr moje představy, "dobře z toho, že jsem se vysrala na to, co stejně nebude lepší a tak jsem to prostě zahodila." vyhodnotila sobotní skutek Zorina.

"A proč jsi tu hroudu ještě před vrhem obalila kmínem?"

"No proč?" měla v puse máma odpověď v cukuletu, "protože jsem jen slabá ženská, která v jistejch chvílích udělá to, co se běžně dělá. Těsto na chleba se přece před šoupnutím do trouby vždycky posype kmínem, ne?"

"To jo. Ale po posypání se šoupne k ohni, ne že se hází do pole." podotknul jsem "moudře".

"Milej zlatej, když jsem posypávala, tak jsem ještě doufala. Ale jak bylo dosypáno a ruce jsem měla jako nějaká zombie ulepený od toho sajrajtu, tak to přišlo a já vyšla před chalupu a dál to znáš."

"Takže chvilkový rozhodnutí.", usoudil jsem.

"Ale prd rozhodnutí. Životní poznatek! Co nezmůžeš, nedělej. A taky mě ti teď napadlo, že si na tý hroudě pochutnaj třeba mravenci a díky tomu kmínu nebudou tolik prdět.", zasmála se máma do telefonu.

"Takže z neštěstí nakonec dobrej skutek." poznamenal jsem.

"No vidíš, začínáš se chytat. Dyť ti to už pár let tluču do hlavy. Neštěstí je tu proto, abysme neztráceli naději a hledali dál. V každym hovně najdeš hrozinku - pamatuj na to! A už budu končit, ty jdi makat a já zadělám. Snad to dneska vyjde líp. A když ne, tak doreju ten hnůj. Čau."

A najednou telefon ztratil šmrnc a ohluchnul, protože máma musela zadělat na další pokus o dobrej skutek.

---

Není nic jednoduššího, než hodit chleba do pole a nic těžšího, než jako hubená ženská přehazovat hnůj. 

 

 

 

 

 

 

Autor: Marek Valiček | pátek 10.6.2022 10:17 | karma článku: 27,73 | přečteno: 1081x
  • Další články autora

Marek Valiček

... máte doma ženu, nebo něco takovýho?

Zdvořilosti stranou. Na plaché dotazy není v letech gendrového rozpoznávání čas. Kdo jsi, co máš? A odpovídej rychle.

6.4.2024 v 12:13 | Karma: 25,26 | Přečteno: 820x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Hospodské řešení vystoupení z únyje

Hospoda na naší vsi není vůbec fyjalová. Z části je zatím jen světle hnědá a dává tím nejednomu z hostů šanci vyloupnout se na chvíli z vlastní sociální bubliny. I když...

17.3.2024 v 9:54 | Karma: 33,21 | Přečteno: 1929x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

... kam se hrabe Nurájev

"Když už je člověk dlouho na penzi, to se ti najednou vynořujou myšlenky, na který v tom životním fofru v předchozích létech nebylo času." Takže ranní telefonické kafe s matkou v poloze takovýho domácího filozofování...

15.2.2024 v 12:07 | Karma: 28,86 | Přečteno: 753x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Rozdíl mezi ruským dortem a českým dortíkem

"Ruskému sportu byla vyhlášena válka a jak vidíme, tak všechny prostředky jsou dobré." tolik narativ šéfpekaře Peskova k dopingovému dezertu.

8.2.2024 v 10:46 | Karma: 24,43 | Přečteno: 786x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Tragédija

S melodický ruským přízvukem došplhá slovo "tragédija" do výšin, které jsou v končeném důsledku vlastně hodně milé.

29.1.2024 v 10:56 | Karma: 31,60 | Přečteno: 927x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Rozhodnutí ANO neúčastnit se jednání nepovažuji za šťastné, řekl Pavel

29. dubna 2024  8:33

Prezident Petr Pavel bere na vědomí rozhodnutí opozičního hnutí ANO neúčastnit se jednání o...

Jak se chystá převrat. V Německu začíná proces s extremistickou skupinou

29. dubna 2024  7:35

V Německu v pondělí začíná první z procesů se členy extremistické skupiny Říšští občané, kteří čelí...

Bombardování Gazy si vyžádalo nejméně 13 obětí, Biden mluvil s Netanjahuem

29. dubna 2024  6:53

Izraelské bombardování tři domů ve městě Rafáh na jihu Pásma Gazy zabilo nejméně 13 lidí a zranilo...

Letní teploty ještě vydrží. Ochladí se až koncem týdne, kdy přijdou přeháňky

29. dubna 2024  6:33

Přímý přenos V neděli meteorologové zaznamenali letní den, teplota ve středočeské Tuhani vystoupala k 25,5...

  • Počet článků 1308
  • Celková karma 27,94
  • Průměrná čtenost 2415x
muzskej, co rad zije

Seznam rubrik