Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

... vy prej máte černýho ptáka. A mohla bych ho vidět?

Ani požáry, jaké v těchto dnech tančí po Rhodosu, nejsou štont rozpálit debatu tak, jak se to před nedávnem podařilo jedné malé holce z Toušně.

Přijela se na plac podívat na upíry, protože jsme pár dní v jejím městě točili seriál Interview s upírem.

Dětská dušička je nevyzpytatelná, a tak jsem se nedivil, když se ta malá holka procházela radostně mezi rakvema a v jednu chvíli na ně ťukala malým prstíkem v pravidelném rytmu a volala na svoji mámu: "Mami, mami...co to píšu?"

Maminka popíjela kafe z kelímku a zavrtěla hlavou. "Nevím", odpověděla po chvíli.

"No přece SOS. Morseovkou!" zapištěla ta holčina a znovu  vyťukala na víko rakve zkratku volání o pomoc.

A já seděl na svojí židli hned vedle a s chutí jsem se pousmál. Kam jinam vyťukávat morseovkou SOS, než na víko rakve...

"A ty upírové jsou vevnitř?", ptala se mámy, když si na jednu rakev přičapla svojí sedinkou.

"Musíš se zeptat tady pána.", ukázala máma na mě.

"Ty si upír?", vyvalila holka svoje oči překvapením a postavila se ke mně.

"Já ne.", odpověděl jsem a nabídnul holce z mojí placovky pár gumovejch medvíků. "...já je jen oblíkám, víš?"

"Takže jsi upírskej sluha, jo?", zeptala se mě a žvejkala při tom puse několik gumových bonbónků.

"Vlastně jo.", přitakal jsem. "Pořád je musím oblíkat a svlíkat a leštit jim boty a utahovat kravatu, aby byli hezký.", popsal jsem moji práci na place.

"Upíři nejsou hezký. Koušou a jsou mrtví.", polkla holka sousto v puse. "A jsou teda vevnitř?", ukázala prstíkem na nejbližší rakev.

"Neotravuje vás?", zeptala se s úsměvem maminka úplně zbytečně.

"Mami...", zaúpěla ukázkově malá treperenda.

"Vůbec ne.", odpověděl jsem mamince a pak jsem se podíval na tu malou, prázdnin plnou děvenku: "V rakvích nejsou. Teď jsou u holek, co je namalujou, aby byli pěkný, víš?", popsal jsem aktuální situaci na place.

"...to je nuda...", vyhodnotila ta malá nepřítomnost upírů. "Za jak dlouho přijdou?", zeptala se pak.

"No, asi tak za 40 minut.", zklamal jsem její nedočkavost.

"Tak se zatím půjdeme podívat na pána venku a jeho ptáka, co říkáš?", sklonila se maminka k holčičce a když viděla, jak si koušu zevnitř tváře, došlo jí, co řekla...

"Půjdeš s náma?", hodila mi holčička udičku.

"Půjdu. Stejně teď musím čekat na upíry, než je zmalujou.", odpověděl jsem do smíchu maminky smíchem mým.

A ta malá holka mě v cukuletu vzala za ruku a že teda jdeme. Jdeme společně ve třech s její maminkou ven, abysme se podívali na pánova ptáka...

Venku před továrničkou seděl na lavici chlap jak hora. Oholena hlava, vousiska jako Krakonoš a břicho jako Říp obepínalo tričko, které zřejmě ráno v chvatu sebral omylem svému synovi.

Kouřil, četl noviny a když jsem se němu přiblížili, holka to už nevydržela a zeptala se mámy: "To je on?"

Maminka jen souhlasně kývla.

"Dobrý den", pozdravila Krakonoše ta malá slušně, "...vy prej máte černýho ptáka."

Krakonoš se zakuckal a my s maminkou drželi v puse smích, který se dral ven s vehemencí letní bouřky po dusném dni.

Dialog očí nás dospělých se leskl aktuální situací dětské čistoty.

"No to teda mám.", odpověděl Krakonoš po chvíli řádně jako správnej chlap. "A dokonce mluví!", přidal další perlu.

Holka, celá zkoprnělá, zastavila kolem sebe všechen čas.

"Mluví?", vyjekla po chvíli a začala poskakovat.

"A mohla bych ho vidět?", zasadila nám ostatním zbývajícím další slovní direkt. "Prosíííím", zaškemrala a třela o sebe malé dlaničky tak, jako to děti uměj, když něco opravdu moc chtějí.

Krakonoš se rozhlédl kolem, jako by kontroloval, jestli někdo nekouká..., pak se pomalu zvednul z lavice a ... zapískal.

"Žofkaaaa.", zavolal, když dozněl tón jeho pískání.

"Já nejsem Žofka", zapištěla radostně holčička, "... já jsem Lucka, víš?", pokračovala důležitě ve chvíli, kdy se nad našima hlavama objevil velký černý pták, kterej dosedl na stůl u lavice a ze zobáku zaskřehotal jeho jméno "Žofkaaa, Žóóófka." - poskakovala kavka po stole, kolem kterého pobíhala v úplné extázi malá Lucka a nebyla štont ovládnout svoje nadšení.

Pán s černým ptákem rozhodně nezklamal!

Za chvilku měla Lucka pánova ptáka na hlavě a ten jako by si v jejích rozpuštěných blond vlasech začal stavět hnízdečko.

Letní horko sálalo, malá holka pištěla,  černá Žofka opakovala své jméno a my dospělí jsme jen tak postávali poblíž a celou tu malou velkou radost pomalu a s potěšením zapisovali do našich pamětí.

"Tak už půjdeme na ty upíry, ne?", navrhla maminka Lucce po chvílích absolutního štěstí.

"Mami, nééééééééé.", protáhla Lucka slovo nééééééééééé, co to šlo, "...já si radši budu hrát s ptákem toho pána, jo? Můžu?, zažadonila Lucinka.

"Můžeš." přitakala maminka smíchem a mně i Krakonošovi bylo jasné, že prázdniny běžej tak jak maj.

---

Já si šel po upírech, Lucka zůstala s ptákem pána a maminka byla v tu chvíli tou rozhodně nejlepčejší maminkou na světě.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autor: Marek Valiček | středa 26.7.2023 11:43 | karma článku: 43,33 | přečteno: 7419x
  • Další články autora

Marek Valiček

... máte doma ženu, nebo něco takovýho?

Zdvořilosti stranou. Na plaché dotazy není v letech gendrového rozpoznávání čas. Kdo jsi, co máš? A odpovídej rychle.

6.4.2024 v 12:13 | Karma: 25,26 | Přečteno: 817x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Hospodské řešení vystoupení z únyje

Hospoda na naší vsi není vůbec fyjalová. Z části je zatím jen světle hnědá a dává tím nejednomu z hostů šanci vyloupnout se na chvíli z vlastní sociální bubliny. I když...

17.3.2024 v 9:54 | Karma: 33,21 | Přečteno: 1927x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

... kam se hrabe Nurájev

"Když už je člověk dlouho na penzi, to se ti najednou vynořujou myšlenky, na který v tom životním fofru v předchozích létech nebylo času." Takže ranní telefonické kafe s matkou v poloze takovýho domácího filozofování...

15.2.2024 v 12:07 | Karma: 28,86 | Přečteno: 753x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Rozdíl mezi ruským dortem a českým dortíkem

"Ruskému sportu byla vyhlášena válka a jak vidíme, tak všechny prostředky jsou dobré." tolik narativ šéfpekaře Peskova k dopingovému dezertu.

8.2.2024 v 10:46 | Karma: 24,43 | Přečteno: 785x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Tragédija

S melodický ruským přízvukem došplhá slovo "tragédija" do výšin, které jsou v končeném důsledku vlastně hodně milé.

29.1.2024 v 10:56 | Karma: 31,60 | Přečteno: 927x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

V Česku přibývá nakažených malárií, nemoc si lidé vozí z dovolené

27. dubna 2024  7:29

Po útlumu v době covidu-19 opět roste počet Čechů, kteří se v zahraničí nakazili malárií. Loni jich...

Izrael zaslal Hamásu reakci na postoj k ukončení války, hnutí žádalo příměří

27. dubna 2024  7:07

Palestinské hnutí Hamás uvedlo, že v sobotu dostalo od Izraele oficiální odpověď, která se týká...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 1308
  • Celková karma 28,67
  • Průměrná čtenost 2415x
muzskej, co rad zije

Seznam rubrik