Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Městská hromadná poprava

Roční koloběh před několika dny opět proměnil jaro v léto, což s sebou přineslo třešně chrupky, rozkvetlé růže v zahradách, štěbotání ptáčků za ranního rozbřesku, večerní koupání v rybníku za návsí, vůni prázdnin a smradlavý lidi.

Už dávno jsem zjistil, že je opravdu jednodušší a hlavně rychlejší přejet Prahu metrem a tramvajemi. Síť MHD je u nás velice dobrá a fungující. Tramvaje, autobusy i metro jezdí v pravidelných intervalech, jsou ve většině čisté a jízdné je adekvátní - při porovnání jeho ceny s úsporou času a pohonných hmot.

Nejraději mám metro, ale vyhnout se tramvajím a busům prostě není možné. Stejně jako včera. Stál jsem na refýži na Karláku a čekal na tramvaj, která mě doručí k vodárně v Podolí. Ranní zprávy o počasí na ČT24 nelhaly. Teploty se kolem poledne opravdu vyšplhaly k 28°C. Léto jak má být. Příjemný větřík přivál z parku naproti refíže takovu tu krásnou vůni ráno posekané trávy. Znáte to...

Přijela tramvaj. Protože bylo poledne, čekalo nás na ni na zastávce více a více lidí posedávalo a postávalo i v přijíždějících vozech. Vyrovnali jsme se, my stojící a čekající venku, poslušně kolem dveří vozu a nechali vystoupit ty, kteří zde jízdu končili.

Pak jsem vlezl do vozu i já a protože po operaci kotníku ještě ne zrovna skáču jako srnka, sedl jsem si na "trojku" - seskupeni třech sedadel. Naproti mně seděla korpulentnější maminka s dcerkou. Maminka telefonovala. A smrděla. Potem. Strašně. Mocně. Hromadná doprava se díky ní měnila v hromadnou popravu.

Tramvaj se rozjela. Lehce jsem se nadzvedl a otevřel posuvné okénko nad námi. Maminka se na chvili omluvila do telefonu, který dala lehce stranou a řekla mi: "Zavřete to okno, holka ma rýmu" a bez čekání na moji reakci pokračovala ve svém telefonickém hovoru.

Nereagoval jsem.

"Počkej chvíli" řekla po pár vteřinách opět do mobilu. "Vy jste mi nerozuměl? Zavřete to okno, mám nemocnou holku" zopakovala s dikcí učitelky, která nachytala malýho kluka jak se dloube v nose.

Smrad z jejího podpaží - a já nevím z čeho ještě - by se i přes otevřené okénko dal krájet.

"Promiňte, nezavřu, je tu horko a ne zrovna příjemný vzduch" odpověděl jsem a usmál se na malou holčičku, která ani nesmrkala, ani neměla nateklé oči, jen tam tak seděla a mlčela, protože máma celou dobu telefonovala.

"Hele, ja budu končit, jsem v tramvaji a nějakej pitomec tady větrá a Julinka je nemocná, jak víš" oznámila do mobilu, típla ho a strčila do kabelka. Zvedla se a okno sama zatáhla. Propocené fleky na tričku v podpaží a kolem falců jejího břicha prozrazovaly "odkud vítr vane"... Okno sama zavřela a dosedla zpět na sedadlo. Budu slušnej a jako ženský jí prostě neřeknu, že ten smrad se nedá vydržet, řekl jsem si sám pro sebe a modlil se, abychom k vodárně dojeli pokud možno bez červené na semaforech na nábřeží, nebo aby tahle "voňavka" vystoupila na následující zastávce.

Nad námi stojící žena okno ale ihned, beze slova a jakékoliv grimasy v obličeji opět otevřela.

Ženské oči se setkaly. Teď to začne, pomyslel jsem si nejen já, ale všichni naši spolucestující, kteří už dusnou a hlavně smradlavou náladu ve voze zaznamenali.

"Nechte to okénko otevřené, protože jako ženská vám říkám, že smrdíte tak strašně, že cestovat s vámi by mělo být trestem pro lidi, kteří spáchají nějaký zločin" oznámila upocené dámě ona dáma stojící.

A byl klid. Smradlavka se stáhla a na Výtoni vystoupila. Já vystupoval stanici po ní. Při stání u dveří před příjezdem do mé stanice jsem si všiml plakátu ve voze. "Rokfor people" (Rock for people) - stálo na něm. V případě letního smradu v tramvaji to byl plakát na místě...

 

Autor: Marek Valiček | úterý 29.6.2010 8:00 | karma článku: 24,89 | přečteno: 1978x
  • Další články autora

Marek Valiček

... máte doma ženu, nebo něco takovýho?

Zdvořilosti stranou. Na plaché dotazy není v letech gendrového rozpoznávání čas. Kdo jsi, co máš? A odpovídej rychle.

6.4.2024 v 12:13 | Karma: 25,26 | Přečteno: 817x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Hospodské řešení vystoupení z únyje

Hospoda na naší vsi není vůbec fyjalová. Z části je zatím jen světle hnědá a dává tím nejednomu z hostů šanci vyloupnout se na chvíli z vlastní sociální bubliny. I když...

17.3.2024 v 9:54 | Karma: 33,21 | Přečteno: 1927x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

... kam se hrabe Nurájev

"Když už je člověk dlouho na penzi, to se ti najednou vynořujou myšlenky, na který v tom životním fofru v předchozích létech nebylo času." Takže ranní telefonické kafe s matkou v poloze takovýho domácího filozofování...

15.2.2024 v 12:07 | Karma: 28,86 | Přečteno: 753x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Rozdíl mezi ruským dortem a českým dortíkem

"Ruskému sportu byla vyhlášena válka a jak vidíme, tak všechny prostředky jsou dobré." tolik narativ šéfpekaře Peskova k dopingovému dezertu.

8.2.2024 v 10:46 | Karma: 24,43 | Přečteno: 785x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Tragédija

S melodický ruským přízvukem došplhá slovo "tragédija" do výšin, které jsou v končeném důsledku vlastně hodně milé.

29.1.2024 v 10:56 | Karma: 31,60 | Přečteno: 927x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Rusové v noci ničili ukrajinskou infrastrukturu, znovu útočili i na Charkov

27. dubna 2024  8:05

Sledujeme online Rusko v noci na sobotu zaútočilo na energetickou strukturu Ukrajiny. Ve třech oblastech poškodili...

V Česku přibývá nakažených malárií, nemoc si lidé vozí z dovolené

27. dubna 2024  7:29

Po útlumu v době covidu-19 opět roste počet Čechů, kteří se v zahraničí nakazili malárií. Loni jich...

Izrael zaslal Hamásu reakci na postoj k ukončení války, hnutí žádalo příměří

27. dubna 2024  7:07

Palestinské hnutí Hamás uvedlo, že v sobotu dostalo od Izraele oficiální odpověď, která se týká...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Rozstřel Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 1308
  • Celková karma 28,67
  • Průměrná čtenost 2415x
muzskej, co rad zije

Seznam rubrik