Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

...co by sis přál k narozeninám?

...zaševelila do mobilu matka pár dní před Helouvínem, tedy dnem, kdy je slavim. Já se zkrátka v jinej den narodit nemoh. Štír (jak nás lidi pomlouvaj...) a navíc o Helouvínu. Narodit se v den nerozenin Hitlera by snad byl menší hřích.

"Hele, mami, ja fakt nevim, neřeš to. Upeč mi medovej koláč a já přijedu a najíme se a půjdem ven, tak normálně. Co mám taky slavit, kdy mi za něco víc než 730 dní bude padesát..." dostala matka odpověď.

"No, já myslela něco milýho, víš? Něco co si opravdu přeješ."

"Hm, no dobrá, když se ptáš: Tak ať na kakau nejsou škraloupy bych si třeba přál."

Chvíli ticho.

"No, zapsala jsem si. A co ještě by sis přál?" využila máma nahozenou telefonickou hru.

"Přál bych si vrátit zvuk pásky z kazet, když se převíjela v kazeťáku. Chtěl bych mít v televizi dva programy s přepnutím na jeden knoflík a v regálu obchodů maximálně pět druhů jogurtu" pokračoval jsem.

"Zapsáno. Co to bude dál? Zatím všechno, co jsi řek je docela jednoduchý zařídit a až tak to nepovažuju za dárek, kterej bych ti fakt chtěla dát" zpražila matka moje ambice ve vyběru přání. 

"Pak bych si moc přál zažít totálně naplno podobnej pocit, jako když jsem poprvé viděl moře" vzpomněl jsem si.

"Ajaj, tak tohle bude horší, ale neboj ty se nic, něco vymyslím" ozvalo se sebejistě ze severních Čech.

"Můžu ještě?" zeptal jsem se nesměle.

"Samozřejmě, je to tvůj den, tak sem s tim" podpořila matka moje vytváření seznamu narozeninových přání.

"Cejtit jak mi vlasy padaj přes obočí do očí" vyjelo ze mě.

"Já myslela, že s holou palicí nemáš mindrák" potupila matka jedno z mých přání.

"Nejde o mindrák. Jde jen o ten moment, kdy předsuneš spodní ret, foukneš vzduch kolem nosu, něco vletí do nosních direk, ale většina toho vzduchu pramen vlasů z očí vyžene...pokud si to matně pamatuju. Taková frajeřinka to byla a tak bych si jí, jako přání k narozeninám, rád dal. Blbý?"

"Naopak, tohle je nejspíš splnitelný. Stačí, když si odstřihnu trochu vlasů a trochu izolepy" poznamenala suše matka. "Nemáš nějaký romantický přání?" dodala.

"Aby se po čokoládě netloustlo, ale naopak hublo" zasnil jsem se.

"Řekla sem  R O M A N T I C K Ý, ne kravinu" uvedla mě matka zpět do reality.

"Chtěl bych se mít dobře. Tak. To je přesný. Chtěl bych se mít dobře. Howgh."

"A do prdele. Zní to sice romanticky, ale je to setsakra vymyšlený přání, ti povim" slyšel jsem mámu. "Ale znáš mě, ne? Já to dám. Začneme třebat tim, kdy přijedeš..." dodala šalamounsky.

"Plánuju to na pátek, nějak kolem oběda" nahodil jsem přibližnou dobu příjezdu.

"Fajn, budou knedlíky s vajíčkem a pažitkou. Je to dost romantický a budeš se mít dobře. Tak čau."

 

Autor: Marek Valiček | čtvrtek 27.10.2011 12:42 | karma článku: 26,88 | přečteno: 1710x
  • Další články autora

Marek Valiček

... máte doma ženu, nebo něco takovýho?

Zdvořilosti stranou. Na plaché dotazy není v letech gendrového rozpoznávání čas. Kdo jsi, co máš? A odpovídej rychle.

6.4.2024 v 12:13 | Karma: 25,53 | Přečteno: 828x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Hospodské řešení vystoupení z únyje

Hospoda na naší vsi není vůbec fyjalová. Z části je zatím jen světle hnědá a dává tím nejednomu z hostů šanci vyloupnout se na chvíli z vlastní sociální bubliny. I když...

17.3.2024 v 9:54 | Karma: 33,21 | Přečteno: 1932x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

... kam se hrabe Nurájev

"Když už je člověk dlouho na penzi, to se ti najednou vynořujou myšlenky, na který v tom životním fofru v předchozích létech nebylo času." Takže ranní telefonické kafe s matkou v poloze takovýho domácího filozofování...

15.2.2024 v 12:07 | Karma: 28,86 | Přečteno: 754x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Rozdíl mezi ruským dortem a českým dortíkem

"Ruskému sportu byla vyhlášena válka a jak vidíme, tak všechny prostředky jsou dobré." tolik narativ šéfpekaře Peskova k dopingovému dezertu.

8.2.2024 v 10:46 | Karma: 24,43 | Přečteno: 786x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Tragédija

S melodický ruským přízvukem došplhá slovo "tragédija" do výšin, které jsou v končeném důsledku vlastně hodně milé.

29.1.2024 v 10:56 | Karma: 31,60 | Přečteno: 928x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Na jednání o míru nepřijdeme, vzkázali Rusové. Švýcaři je ani nezvali

2. května 2024  22:11

Švýcarsko iniciuje vlastní mírovou konferenci o Ukrajině. S pozváním Ruska na setkání, které se má...

Pavel zkritizoval všechny. Nefér jsou Babišova slova i kampaň SPOLU, míní

2. května 2024  21:36,  aktualizováno  21:50

Kampaň, která dělá z hnutí ANO zastánce ruských zájmů, je podle prezidenta Petra Pavla stejně nefér...

O menopauze musíme mluvit, burácela herečka Halle Berry před Kapitolem

2. května 2024  21:41

Slavná herečka Halle Berry se zapojila do americké politiky, když podpořila senátorky snažící se o...

Sluší se, aby zaměstnanec věděl, proč je propouštěn, řekl Juchelka

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  20:58

Poslanci se přeli o změnu zákoníku práce. Opozici se ho nepodařilo vrátit vládě k přepracování....

Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!

Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....

  • Počet článků 1308
  • Celková karma 28,01
  • Průměrná čtenost 2415x
muzskej, co rad zije

Seznam rubrik