... udělala bác!

12. 06. 2014 12:33:22
Mám mámu v nemocnici. Nemele maso. Jen tak leží a první dva dny to nebylo nic extra. Horko, žebřík a věk - trojkombinace, která ji dostala "do kolen", vlastně i ta ji zradila...

Našli ji ležet na chalupě pod schodama.

V bezvědomí. Odvezla sanita a pak mi volal mámy manžel a měl tak vyděšenou melodii v hlase, že jsem čekal to úplně nejhorší.

"Maminka upadla, našel jsem jí ležet pod schodama a už jí odvezli do nemocnice.", vysoukal ze sebe.

"Mozková mrtvice?", zeptal jsem se v tom hicu napřímo, abych věděl na čem jsem.

"Ne, to ne.", odpověděl rychle a dodal "těžkej otřes mozku, je moc potlučená a má prasklej obratel."

"Tak to je dobrý", řekl jsem nahlas, "...a ty se uklidni, ať ti ten budík, co ti všili k srdci, nezkolabuje.", poradil jsem ochotně chlapovi, kterej mámu miluje nade vše a kterej potřeboval trochu uklidnit.

"Můžu jí zavolat?", zeptal jsem se.

"Nech to zatím bejt, ona teď odpočívá a spí. Já jí řeknu, žes jsme o tom mluvili a zavolej jí zejtra."

Pěkně vás takový oznámení, i jako cynika a černohumorníka, spláchne. Vlastně jsem mámu neměl nikdy v nemocnici s něčím podobnym. Vždycky tam jen tak zalítla na vyšetření, ale lehnout si tam? To neplánovala a neplánuje, co vim...

Ale život je někdy řádná svině.

Druhej den.

"Nemám brejle a nevidim, kdo mi volá", ozvalo se do mobilu, když jsem vymačkal mámino číslo.

"Zorinko, cos to dělala?, kurnik šopa!", začal jsem náš dialog.

"Hele, já nevim", řekla obvyklým, jen lehce bolavým tónem, máma. "Vůbec nic si nepamatuju."

"A dobrý?", pokračoval jsem dál v optimistický a lehce černohumorný lince dialogu. Máma i já nemáme rádi litování a když jsme "ne mocný", radši zalejzáme stranou, nechceme bejt na obtíž a přiznejme si, lidi nás v tu dobu, s byť pouhým náznakem péče, lehce seštvou.

"No, dobrý to moc nejni, sem potlučená jako by po mě někdo jezdil půlhodiny pásákem sem tam. Ale chraň tě ruka páně za mnou jezdit. Tak blbě na tom nejsem..."

"Já na tebe prdim, když si nenecháš poradit a po těch debilních schodech pořád lezeš obložená jako indickej autobus. Už loni sem ti to zakázal."

"Sem kráva. Já vim."

"A ne zrovna už nejmladší, Zorinko.", připomněl jsem decentně.

"No jo, stará kráva udělala bác", určila sama sobě diagnozu matka.

"A všechny si nás vystrašila, ty akrobatko!", dodal jsem.

"Já vim. Hlavně Jirku, jak mě tam našel. Eště, že mu úlekem nevypověděl budík, kterej mu přišili. Si představ, nemá ho ještě ani celej měsíc. Ani by si ho pořádně neužil.", zaznělo černočerně humorně a já začal cejtit, že je vlastně všechno v pořádku.

"Takže..., ty schody zakazuju! Od teď - pro vždy!", prohlásil jsem téměř polpotovsky a čekal aspoň nějakej odpor nebo výmluvu.

"Ano.", souhlasila jednoslovně. "A teď už mě nech, bolí mě ruka, nechám si něco píchnout a jdu spát. Pusu."

Když vaše máma udělá pořádný "bác" stáváte se rázem dospělejší. A začnete oprávněně zakazovat. Jde vlastně o převexlování linie "nehlaď toho psa", "umyj si ruce", "spláchni pořádně", "neodmlouvej".

"NELEZ NA TY SCHODY!"

Matky začínají poslouchat vlastní děti.

...uvidíme, jak to ale celý bude za pár dnů!

Autor: Marek Valiček | čtvrtek 12.6.2014 12:33 | karma článku: 33.46 | přečteno: 2011x

Další články blogera

Marek Valiček

Hospodské řešení vystoupení z únyje

Hospoda na naší vsi není vůbec fyjalová. Z části je zatím jen světle hnědá a dává tím nejednomu z hostů šanci vyloupnout se na chvíli z vlastní sociální bubliny. I když...

17.3.2024 v 9:54 | Karma článku: 32.75 | Přečteno: 1747 | Diskuse

Marek Valiček

... kam se hrabe Nurájev

"Když už je člověk dlouho na penzi, to se ti najednou vynořujou myšlenky, na který v tom životním fofru v předchozích létech nebylo času." Takže ranní telefonické kafe s matkou v poloze takovýho domácího filozofování...

15.2.2024 v 12:07 | Karma článku: 28.66 | Přečteno: 729 | Diskuse

Marek Valiček

Rozdíl mezi ruským dortem a českým dortíkem

"Ruskému sportu byla vyhlášena válka a jak vidíme, tak všechny prostředky jsou dobré." tolik narativ šéfpekaře Peskova k dopingovému dezertu.

8.2.2024 v 10:46 | Karma článku: 23.93 | Přečteno: 670 | Diskuse

Marek Valiček

Tragédija

S melodický ruským přízvukem došplhá slovo "tragédija" do výšin, které jsou v končeném důsledku vlastně hodně milé.

29.1.2024 v 10:56 | Karma článku: 31.60 | Přečteno: 817 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 27.54 | Přečteno: 512 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 50 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.41 | Přečteno: 299 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.78 | Přečteno: 523 | Diskuse
VIP
Počet článků 1307 Celková karma 29.23 Průměrná čtenost 2417

muzskej, co rad zije

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...