Vicurfink, tvaroh a odkojení

4. 07. 2014 8:59:44
Je reálné, aby i synové matek dokázali při dialogu s nimi používat plynule obě mozkové hemisféry? Někdy to vyjde. Ale chlapům to holt trvá...

"Jo, chlapečku, to už je dávno. To měl tenkrát Jirka Korn nově vlasy kudrnatý jako pudlík a v levym uchu náušnici.", usadila se matka co nejpohodlněji k telefonu a rozpovídala se na zakladě prostého oznámení, že v sobotu přijedu na chalupu.

"Co sem motáš Jirku Korna, proboha, ti řikám, že přijedu na víkend."

"Vicurfink, vicurfink", zanotoval tehdejší Kornův hit máma s použitím úplně nového - snad českého - slova.

"Zorino, tak buď jsi popíjela nebo znovu upadla na hlavu.", zalaškoval jsem.

"Já na hlavu podruhý už nepadla, ale zastavil se tady ten z pily, mladej Stehlík a tak mi Korna připomněl."

"Dyť Stehlík nevypadá jako Korn ani náhodou.", oponoval jsem.

Já jim všem řikám Korn", prohlásila rezolutně a dodala: "Až sem zejtra pojedeš, kup ten dobrej kulatej chleba".

pozn. autora

(Některé matky mají vzácnou vlastnost vtahovat do započatého dialogu téma nové a to v úplně nelogických spojeních. Je třeba si na tento moment zvyknout a umět rozlišit, kterému tématu dát přednost. Časová posloupnost témat nehraje žádnou roli. Rozklíčovat odpověď je závislé přímo na vašem instinktu. Lidé kojení ženami takto komunikujícími to s léty dají. Lidi nekojení jsou odsouzeni ke stylu pokus/omyl.)

"Komu řikáš Korn?", sondoval jsem a udělal jsem si poznámku "koupit kulatej chleba".

"No těm klukum s naušnicema. Copak já jako mladá holka věděla, co je to homosexuál? Znělo mi to podobně, jako kdyby ten chlap měl hrát na trombón."

"Ale Korn neni homosexuál, nebo máš jiný informace?", zapátral jsem.

"A ještě ten tvaroh od farmářů vem. Ten tvrdej. Kilo. Uděláme si brambůrky s máslem a tvarohem, jo?" (napsal jsem si druhou poznámku)

"Měl trvalou? Měl. Nosil náušnici? Nosil. A navíc se to řikalo.", odpověděla s velkou nadsázkou v hlase máma. "Teď to píšou a tenkrát se to říkalo. Basta fidli."

"Jsi štont udělat meruňový knedlíky, když už bude ten tvaroh?", jako odkojenec už dokážu taky přeskakovat z tématu do tématu.

"Tak ještě kup meruňky a šmáknem si. Ten Stehlík má taky náušnici, víš?", zkloubila matka opět do jednoho sdělení dva diskuzní obory.

"A trvalou?", zeptal jsem se.

"No to ne, ale měl přes rameno takovou tu kabelku, kterou teď chlapi bůhvíproč nosej a kouřil ty tenký cigarety."

"No tak to už chyběl jen melír a měl by to komplet.", dodal jsem.

"Některejm ženskej se to prej líbí", odpověděla máma, "... ale já ještě takovou ženskou nepotkala. Spíš si myslím, že se to líbí Kornům. Máslo. Máslo nezapomeň. Ať nám ty knedlíčky pěkně čvachtaj."

K chlebu a tvarohu jsem si připsal máslo.

"Chlap s tou tenkou cigaretou v hubě je pro mě podobnej průser, jako kdyby si Montgomery Clift natáh sukni do gumy.", charakterizovala matka muže z tématu číslo 1 dnešního dne.

"Sukni do gumy? To je možný natáhnout?", ztratil jsem se v matčině přirovnání.

"To se tak řiká. Sukně ja nahoře ukončena jako tepláky. Do gumy.", dovysvětlila.

"Aha, už jsem si říkal, že by měl Clift nějakou speciální úchylku a do kondomu strkal sukně", rozesmála mě moje úvaha.

"A jogurt, nebo radši kysanou smetanu - si šmáknem."

Dopsal jsem smetanu.

"Ještě něco, Zorino?", zeptal jsem se.

"Nic. Všechno jsme si už řekli. V kolik doraziš?", zazněla další tázací věta života synů. Věta, která se opakuje pořád dokola. My ale na tuto otázku čekáme a i v padesáti letech trpělivě a s velkou pokorou odpovíme stejně: "až se vyspim, tak kolem oběda."

Odkojení mi rozumí.

Autor: Marek Valiček | pátek 4.7.2014 8:59 | karma článku: 25.81 | přečteno: 1213x

Další články blogera

Marek Valiček

Hospodské řešení vystoupení z únyje

Hospoda na naší vsi není vůbec fyjalová. Z části je zatím jen světle hnědá a dává tím nejednomu z hostů šanci vyloupnout se na chvíli z vlastní sociální bubliny. I když...

17.3.2024 v 9:54 | Karma článku: 32.75 | Přečteno: 1747 | Diskuse

Marek Valiček

... kam se hrabe Nurájev

"Když už je člověk dlouho na penzi, to se ti najednou vynořujou myšlenky, na který v tom životním fofru v předchozích létech nebylo času." Takže ranní telefonické kafe s matkou v poloze takovýho domácího filozofování...

15.2.2024 v 12:07 | Karma článku: 28.66 | Přečteno: 729 | Diskuse

Marek Valiček

Rozdíl mezi ruským dortem a českým dortíkem

"Ruskému sportu byla vyhlášena válka a jak vidíme, tak všechny prostředky jsou dobré." tolik narativ šéfpekaře Peskova k dopingovému dezertu.

8.2.2024 v 10:46 | Karma článku: 23.93 | Přečteno: 670 | Diskuse

Marek Valiček

Tragédija

S melodický ruským přízvukem došplhá slovo "tragédija" do výšin, které jsou v končeném důsledku vlastně hodně milé.

29.1.2024 v 10:56 | Karma článku: 31.60 | Přečteno: 817 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 12.24 | Přečteno: 115 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 23 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 14.84 | Přečteno: 280 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.53 | Přečteno: 484 | Diskuse
VIP
Počet článků 1307 Celková karma 29.23 Průměrná čtenost 2417

muzskej, co rad zije

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...