Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ahoj mami - cesta

Jak jsem slibil, posilam prvni dopis z cesty. Je tu horko. Plaze nadherny a lidi a auta pomalejsi, nez byli slimaci letos v lete u nas na zahrade.

A omluv tu zatracenou diakritiku. Pocitac jsem s sebou netah a na tom co tu mam k dispozici nemuzu dohledat hacky a carky. Ale snad to uctes.

Konec koncu, o hacky a carky az tak nejde. Mne se hacek nad c v prijemni po dobu cesty uplne ztratil a byl jsem jinej clovek.  Bez hacku.

Takze k ceste.

Vis jak sem se tesil. Odletet a v luftu stravit skoro 22 hodin preletem mezi kontinentama.

Dovolena nezacina prvnim dnem na plazi. Dovolena zacina tim ranem, kdy se na dovolenou vypravis. To napeti! Ta chut vyrazit a nechat doma vypnutej mobil /coz mohlo bejt hned v prvni fazi dovoleny fatalni!/ i vypnutej notebook. Mit jen pas, nejakej peniz a cil cesty. 

Prave na ty ceste potkas lidi, ktery uz nikdy neuvidis. A kdyz cestujes sam, jako ja, tak na cekackas na letistich pri prestupech tipujes co ty lidi delaj, jakou maj profesi. Nebo jestli kradou. Nebo jestli opravdu milujou svoji rodinu nebo se milujou jeste s nekym, kdo taky miluje svoji cast rodiny. Bavi te pozorovat lidi nad kafem. Jinak se chovaj Italove, jinak severani, jinak amici. Je skvely pozorovat vzdycky zive deti ktere behaji kolem dokola uz temer k smrti vycerpanych rodicu sedicich na unifikovanych zeleznych sitovych sedackach, ktere se rozmnozily skoro na vsech letistich. 

Cesta je tajemna a prekvapuje. Cesta provokuje. Cesta slibuje nestanardni zazitky. Provokuje...

Nebo ti rovnou na zacatku postavi do cesty bombu!

Let Praha Frankfurt v klidu. Pekne rano. Na cas. Na prestup na let do Atlanty krasnejch 30 minut.

JENZE... to by nekdo nesmel nechat rovnou u gatu, ze kteryho jsem mel odlete za more, se jen tak valet kufr. Osudova neopatrnost!

Ve chvili bylo misto obsancovany policejni paskou, policajt stal na kazdym rohu jeden a nepustili nas dal... I kdyz jsem videl na gate z kteryho odchazeli lidi do letadla do Atlanty, nepustili me tam. Prej mozna v kufru bomba, rekl mi jeden policajt. Asi aby me uklidnil.

Tep mi lital nahoru dolu, protoze z Atlanty jsem mel pripoj na Sarasotu a to byl posledni nocni spoj na Floridu. Pak uz letelo az rano...

Jenze...bomba, vid...

No takze mi to uletelo a uletelo to dalsi skupine Cechu, kteri mirili do Kalifornie a jedna pani, mirne osuntela s neumytymi blond vlasy a divne visicima nausnice zacala CESKY kricet na nemeckou obsluhu gatu, jako ze chtej nastoupit, ze musej odletet prece.

Mne se ujala moc pekna asijska holka, vzala si pas a zeptala se, jestli chci letet pres Pariz a tam chytnout spoj na Atlantu, ze kteryho jeste stihnu posledni nocni let do Sarasoty.

Samozrejme, ze jsem souhlasil. Vsechno stihnu a do Parize se dostat zadarmo, kdo by odolal....

Takze mi zacala tisknout letenky a ja stal a mlcel a odpovidal ji anglicky.

Pani s umastenejma vlasama porad kricela na nemecky personal, respektive na zenu nad padesat v cernem kostymku s perlama kolem krku. 

S roztazenejma nohama, obuta v prestizkach, stala oprena o pultik. Nemka nechapala a jen mrkala a pani na ni skoro kricela. "My tam musime, chapete, my tam musime. Ze tu byla bomba je vas problem, tak zaridte, at letime. Nemka zacala mluvit anglicky a blondyna pokracoval ve svy eskpade: "My tam musime, rozumite?"

Nemka prokazatelne nerozumela a zacala se potit na cele.

Ja porad mlcel a cekal na moje letenky do Parize.

Pak se stalo to, co se stat nemelo. Moje krasna asijska holka polozila na pultik nove letenky, rekla mi, ze me ke gatum provede pres letiste abych to stih a ja byl stastnej jako blecha. Cesta pokracovala.

Ale pak ta asijska holka polozila na pultik i muj pas a v tu chvili se gatem rozlehla fakt poradna gendrove vyznamna lamentace.

"Jo tak vy ste Cech, jo?", otazala se velmi neokazale blondyna.

Pritakal jsem.

"Jo a vy mate letenku, jo?", zasycela.

"Jo, mam", rek sem uz nas.ane a chtel odejit.

"No tak jim reknete, ze my chceme taky letet.", zavelela.

Pozadal jsem tedy Nemku s perlama, jestli by nenasla nejaky spojeni do Atlanty i pro ne.

Nemka tukla do klavesnice a rekla: "Mam dve letenky jeste na Pariz a jednu do Amsterodamu a pak do Atlanty."

Tlumocil jsem a moje krasna asijka uz cekala, ze me doprovodi a tukala na hodinky. Musel jsem ten spoj do Parize chytit, kdyz jsem chtel bejt v noci na Floride.

"No tak to ne, ja pres Amsterodam nejedu, nejsem zadnej idiot. Chceme vsichni dohromady pres Pariz. Rozumite? Pres Pariz..." zarvala Nemce s perlama do obliceje a vykulila na ni oci.

Prelozil jsem slusnou formou pozadavek blondyny, a omluvil jsem se Nemce s perlama s tim, ze musim stihnout let.

Asijska kraska me vzala za ruku, odchazeli jsme k memu odletu a ja se stydel az do morku morku.

Koukla se na me a zeptala se: "What did she say?"

"Ze neni idiot", odpovedel jsem po pravde.

"But I think, she is...", pousmala se odvedla me k memu prvnimu letu do Parize ta asijska mila holka, kterou uz nikdy neuvidim a timto bych ji chtel moc podekovat. Na Floride jsem o pulnoci byl.

 

Priste o plazich kolem Sarasoty a lidech tady.

 

Jo...a dneska mam narozeniny, tak si na me dej panaka.

 

pusu, marek

 

Autor: Marek Valiček | pátek 31.10.2014 10:50 | karma článku: 30,07 | přečteno: 2431x
  • Další články autora

Marek Valiček

... máte doma ženu, nebo něco takovýho?

Zdvořilosti stranou. Na plaché dotazy není v letech gendrového rozpoznávání čas. Kdo jsi, co máš? A odpovídej rychle.

6.4.2024 v 12:13 | Karma: 25,25 | Přečteno: 806x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Hospodské řešení vystoupení z únyje

Hospoda na naší vsi není vůbec fyjalová. Z části je zatím jen světle hnědá a dává tím nejednomu z hostů šanci vyloupnout se na chvíli z vlastní sociální bubliny. I když...

17.3.2024 v 9:54 | Karma: 33,21 | Přečteno: 1927x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

... kam se hrabe Nurájev

"Když už je člověk dlouho na penzi, to se ti najednou vynořujou myšlenky, na který v tom životním fofru v předchozích létech nebylo času." Takže ranní telefonické kafe s matkou v poloze takovýho domácího filozofování...

15.2.2024 v 12:07 | Karma: 28,86 | Přečteno: 753x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Rozdíl mezi ruským dortem a českým dortíkem

"Ruskému sportu byla vyhlášena válka a jak vidíme, tak všechny prostředky jsou dobré." tolik narativ šéfpekaře Peskova k dopingovému dezertu.

8.2.2024 v 10:46 | Karma: 24,43 | Přečteno: 785x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Tragédija

S melodický ruským přízvukem došplhá slovo "tragédija" do výšin, které jsou v končeném důsledku vlastně hodně milé.

29.1.2024 v 10:56 | Karma: 31,60 | Přečteno: 927x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Desítky miliard dolarů pro Ukrajinu a zákaz TikToku. Biden to podepsal

24. dubna 2024  17:16,  aktualizováno  17:46

Aktualizujeme Ve středu podepsal americký prezident Joe Biden po několikaměsíčním schvalování v Kongresu zákon...

Policie zadržela mladíka, který v tachovské škole vyhrožoval blízkým spolužačky

23. dubna 2024  15:03,  aktualizováno  24.4 17:22

Policisté v úterý zadrželi ve škole v Tachově mladíka, který nožem vyhrožoval zabitím. Při...

Izrael pokročil v přípravě akce v Rafáhu, civilisty ochrání, uvedl mluvčí vlády

24. dubna 2024  16:55

Izrael pokročil v přípravách pozemní operace namířené proti palestinskému hnutí Hamás v Rafáhu na...

V nahrávkách si stěžoval na bankovky. Bystroně z AfD potápí důkazy

24. dubna 2024  16:53

Nové důkazy v kauze německého politika strany Alternativa pro Německo Petra Bystroně potvrzují...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 1308
  • Celková karma 28,67
  • Průměrná čtenost 2415x
muzskej, co rad zije

Seznam rubrik