Na držku. Echt na držku!

13. 07. 2015 10:30:05
Když má vaše máma kolena dodřený jak při pádu z kola a chodidlo fialový jako adventní biskupské roucho, tak vás to vyděsí. Ale pak, a to se může stát, se smějete, až zfialovíte jako to chodidlo.

"Padla jsem jak raněná srna", zasmála se máma, když jsem ji s lahví červenýho neohlášenej překvapil minulej čtvrtek a přijel jsem na chalupu na oběd.

Na kolenou strupy a chodidlo jako dlouhodobě fackovaný baseballovou pálkou.

"Zorino, ty si zvíře!", vyjelo mi z pusy a oči se téměř vyvalily z důlků. "Takhle zrichtovanou sem tě ještě nikdy neviděl."

"A jak sem se při tom nasmála", zahlaholila žena po násilí, které vykonala sama na sobě.

"Upadla jsi na i na hlavu, že jo?", zlehčoval jsem příběh, kterej si ještě neustlal v mý hlavě.

"Ne, upadla jsem na kozy. Díky bohu, protože jinak bych si vymlátila i zuby a rozmlátila ty drahý brejle.", prohlásila pragmaticky.

"Tak jak to bylo?", zeptal jsem se, sednul si na to na kanape a napil se ledový vody vytažený ze studně.

"Nebylo se čeho přidržet a jen jsem přehlídla takovou tu betonovou zarážku pro auta na parkovišti. Nakopla sem jí holym palcem v sandálech, ztratila balanc a padla na držku. Echt na držku. Sedření ksichtu zabránily jedině ty moje koze. Takže jsem padla do měkkýho, naštěstí. Ale kolena ne. Ty se dřely o asfalt, až se kůže kroutila.", smála se v sedě na křesle proti mně a já ji začal podezřívat, že si dala ráno pod jazyk extázi.

"A pak... (smích, až slzy tekly z očí)..a pak...(smích, kterej bránil pokračování vyprávění) ... a (sepnutý dlaně zabořený mezi stehna a smích takovej, že jsem se začal smát taky).

"Co pak?", byl jsem napnutej.

"Já se počůrám, počkej chvíli", vyjelo z mámy, vstala a odešla rozesmátá s odřenejma kolenama a fialovým chodidlem do kuchyně.

Vrátila se za chvíli a rychle se sebe vyházela: "A pak ke mně běžela, jak jsem tam jak lachtan ležela hubou na chodníku, nějaká pani a (zase smích a ty dlaně mezi stehnama), přehlídla další ten zasranej blok, zakopla a letěla ke mně a hubou přistála tak půl metru od mý hlavy."

Smál jsem se jako blázen. Máma už jen hekala a chytala dech a mně začalo od smíchu bolet břicho.

"Dopadla vedle mě, papíry co měla v rukou se kolem rozlítly jako motýli a dlouze, při tom přistávání, hekla. A zůstala ležet."

"Ne ne!", zařval jsem jenom.

"No jo jo.", smála se máma do plnejch a Stella na nás koukala a myslela si, že na nás dvou dělá vláda nějaký nelegální pokusy s psychotropníma látkama.

"Tak jsem se na ní podívala, jestli je v pořádku a jak tam tak obě ležíme na parkovišti říkám ji: "Dobrý den, paní Evo, dlouho jsme se neviděli."

To už sem fakt nemoh. Musel jsem se odejít na chvíli do kuchyně a mámu nechal ve smíchu v křesle.

"Tys jí znala?", zeptal jsem se po návratu do obejváku.

"Hochu, znala. A neviděla tak dvacet let. A poznala jsem jí!", řekla vítězoslavně.

"Takže šťasné shledání", ironizoval jsem situaci.

"Jo jo, plný krve, odřenejch kolenou a naraženejch koz. Ležely jsme vedle sebe, málo schopný pohybu a začali jsme si povídat."

"V leže?", nemoh jsem uvěřit.

"No, uplně v leže jsme se jen pozdravili, pak jsme se jedna druhou snažily zvednout a pak jsme si otřely krev z těla, já jí pomohla sebrat ty rozlítaný papíry a rozloučily jsme se a já si šla do optiky pro nový brejle."

"A bolelo tě to?"

"Já ani nevim. Já byla ráda, že po letech zase vidim Evu a že je v pořádku... Teda - byla, než mě začala zachraňovat."

Dokud se naše mámy budou smát podobnejm příběhům, bude svět v pořádku.

Autor: Marek Valiček | pondělí 13.7.2015 10:30 | karma článku: 33.65 | přečteno: 2114x

Další články blogera

Marek Valiček

Hospodské řešení vystoupení z únyje

Hospoda na naší vsi není vůbec fyjalová. Z části je zatím jen světle hnědá a dává tím nejednomu z hostů šanci vyloupnout se na chvíli z vlastní sociální bubliny. I když...

17.3.2024 v 9:54 | Karma článku: 32.75 | Přečteno: 1746 | Diskuse

Marek Valiček

... kam se hrabe Nurájev

"Když už je člověk dlouho na penzi, to se ti najednou vynořujou myšlenky, na který v tom životním fofru v předchozích létech nebylo času." Takže ranní telefonické kafe s matkou v poloze takovýho domácího filozofování...

15.2.2024 v 12:07 | Karma článku: 28.66 | Přečteno: 728 | Diskuse

Marek Valiček

Rozdíl mezi ruským dortem a českým dortíkem

"Ruskému sportu byla vyhlášena válka a jak vidíme, tak všechny prostředky jsou dobré." tolik narativ šéfpekaře Peskova k dopingovému dezertu.

8.2.2024 v 10:46 | Karma článku: 23.93 | Přečteno: 669 | Diskuse

Marek Valiček

Tragédija

S melodický ruským přízvukem došplhá slovo "tragédija" do výšin, které jsou v končeném důsledku vlastně hodně milé.

29.1.2024 v 10:56 | Karma článku: 31.60 | Přečteno: 817 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 9.84 | Přečteno: 88 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 23 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 14.84 | Přečteno: 279 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.52 | Přečteno: 480 | Diskuse
VIP
Počet článků 1307 Celková karma 29.23 Průměrná čtenost 2417

muzskej, co rad zije

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...