Lidi moc mluvěj

11. 08. 2015 9:33:11
Možná mě teď začne pár lidi nonverbálně kamenovat, ale dalajlámu k životu fakt není třeba. Stačí chlápek s tranzistorákem.

Život mi takový lidi hází sem tam přímo vidlema.

Chlápka se šedivejma vlasama, do půl těla nahýho, vždy s pečlive vyleštěnejma polobotkama na bosých nohou jsem si všimnul už na začátku prázdnin.

V parku u náplavky se objevuje vždycky jen večer. Sedí na malém svahu s pohledem k řece, do zad mu dýchá záhon růží, které kryje stín puberťáckých lipek (doufám, že to jsou lípy - já se ve stromech moc nevyznám).

Jeho tělo by mohlo leckomu připomenout postavy z Pánů prstenů. Je drobný, štíhlý, chorvatsky opálený a hustýma vlnitýma šedivýma vlasama. Džíny, ve kterých pod záhonem sedí, jsou trochu ušmudlaný. Zato jeho polobotky se lesknou jako letní latexové kabelky kolem procházejících slečen. Pokaždé jsou vyrovnané vedle sebe - řežou u nohou jejich majitele.

Ten chlápek tam jen tak sedí, někdy kouří, ale většinou jen kouká před sebe. Nemám ani pocit, že by pozoroval lidi.

Sleduju ho pokaždé, když je na "svém" svahu a ... poslouchá tranzistorák!

Tahle skutečnost mě setkání od setkání donutila se poblíž něj zastavit a předstírat, že hlídám Stellu, která si čte v trávníku v parku a občas se v něm vyválí, aby ulevila zádovejm svalům, trochu se provoněla létem a mně udělala radost, protože si v tu chvíli myslím, že je jí dobře na světě. Stejně jako mně, kterej v tu samou dobu poslouchá vysílání z tranzistorovýho rádia. Zapomenutý krabičky!

Stával jsem poblíž chlápka poslední večery často. Z náplavky se do parku přes zeď a rušnou ulici snaží každý večer přeskočit hluk hudby a řevu často přiožralejch lidí. Je horko, pivo u řeky teče rychleji než samotná řeka a tak je to hned (to přiožrání). Zvuk aut a bordel od řeky ale NIKDY neměly šanci utlumit vnímání toho, co vycházelo z tranzistoráku položeného vedle muže, který jen sedí oblečený v džínách a s bosejma nohama pod záhonem růží.

Tranzistorák sytí podvečer u řeky klasickou hudbou. Lehce křape, ale jde z něj chuť! Pouští svýmu majiteli do uší krásno a hudbu určitě poslouchají i růže a lipky kolem.

Předevčírem večer jsem si přised.

Ne přímo k chlápkovi v džínách, ale poblíž. Ne na drzo, ale tak, abych dobře slyšel. Ne násilně, ale pokorně. Potichu a myslel jsem, že nepozorovaně, jsem si sednul o pár metrů dál. Po horkym dnu byl celkem chladnej podvečer. Lidi zvolnili tempo a tráva se začala vzpamatovávat.

Stella ještě chvíli běhala po louce, ale pak si přisedla a poté hned lehla k mým nohám. Napřímila uši a přivřela oči. Stejně jako já.

Protože jsem prd vzdělanej a na první tóny poznám Mou Vlast", "Bolero" a pak možná něco do Mozarta, nepoznal jsem skladbu, která lítala nad loukou v srpnovym večeru. Jen mi připomínala let vlaštovek, nebo noční lety netopýrů. Skákala po větvích stromu, otřela se mi o chodidla zavěšený ve vietnamkách, poskakovala po blízkých schodech vedoucích na Palackého náměstí. Bylo mi příjemně a Stella si to prokazatelně užívala taky.

"Dobrý večer", pozdravil mě najednou ten chlápek. "posloucháme Vodní hudbu od Haendela, přeju vám příjemnou zábavu.", řekl jen, aby nerušil večer, aby nerušil hudbu, aby nerušil mě ani mého psa.

Bylo to tak překvapující a tak jednoduchý, že jsem mlčel. Jen jsem na výraz poděkování pokývnul hlavou a usmál se směrem k chlápkovi sedícímu pod růžema.

"Někdy je lepší mlčet. Lidi moc mluvěj. Hlavní je hudba." řekl jen na můj styl poděkování, otočil obličej zase směrem k řece a přestal tam "být".

Po pár minutách jsem se sebral a opatrně jsem vstal a potichu jsem z místa koncertu odcházel. Stella, jako by vycítila zvláštnost chvíle, nevystřelila jako obvykle, ale našlapovala zlehounka vedle mě a pořád se na mě dívala.

Ani jsem se nerozloučil, mlčet bylo lepší. Hlavní byla v tu chvíli hudba.

Autor: Marek Valiček | úterý 11.8.2015 9:33 | karma článku: 30.77 | přečteno: 1154x

Další články blogera

Marek Valiček

Hospodské řešení vystoupení z únyje

Hospoda na naší vsi není vůbec fyjalová. Z části je zatím jen světle hnědá a dává tím nejednomu z hostů šanci vyloupnout se na chvíli z vlastní sociální bubliny. I když...

17.3.2024 v 9:54 | Karma článku: 32.75 | Přečteno: 1746 | Diskuse

Marek Valiček

... kam se hrabe Nurájev

"Když už je člověk dlouho na penzi, to se ti najednou vynořujou myšlenky, na který v tom životním fofru v předchozích létech nebylo času." Takže ranní telefonické kafe s matkou v poloze takovýho domácího filozofování...

15.2.2024 v 12:07 | Karma článku: 28.66 | Přečteno: 728 | Diskuse

Marek Valiček

Rozdíl mezi ruským dortem a českým dortíkem

"Ruskému sportu byla vyhlášena válka a jak vidíme, tak všechny prostředky jsou dobré." tolik narativ šéfpekaře Peskova k dopingovému dezertu.

8.2.2024 v 10:46 | Karma článku: 23.93 | Přečteno: 669 | Diskuse

Marek Valiček

Tragédija

S melodický ruským přízvukem došplhá slovo "tragédija" do výšin, které jsou v končeném důsledku vlastně hodně milé.

29.1.2024 v 10:56 | Karma článku: 31.60 | Přečteno: 817 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 1 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 22 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 14.24 | Přečteno: 263 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 18.67 | Přečteno: 451 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 5.14 | Přečteno: 111 | Diskuse
VIP
Počet článků 1307 Celková karma 29.23 Průměrná čtenost 2417

muzskej, co rad zije

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...