Nepřeju Evropě neselektované uprchlíky

7. 09. 2015 10:48:57
Nejsem xenofob, rasista a ani hajzl. Přesto ve mně den po dni roste pocit, že když neroztáhnu náruč dokořán a nepovískám po vlasech alespoň jednoho migranta, jsem špatnej. Znáte ten pocit taky?

Nikdy by mě nenapadlo, že budu mít jako dospělej člověk strach. Nebo obavu, abych mírnil slova a nebyl příliš emotivní. Takže mám obavu.

Obavu z toho, že jsme se z demokratů stali lehce zaslepenými lidumily.

Mám lehkou obavu pronést vlastní názor proti většinovému (migranti), protože jsem tak automaticky zařazen na stranu nelidy.

Mám obavu z toho, jak lidé propadají eufórii, která se do jejich těl dostavuje tleskáním a zpíváním písní na nádražích, kde z vlaků vystupují ti, kteří prchají před válkou, ale i ti, kteří se k prchajícím do Evropy pouze přidali.

Mám obavu z toho, jak nedůsledné kontroly tito lidé podstupují v zemích, kam přicestovali.

Mám obavu z toho, že bohaté země Perského zálivu řekli uprchlíkům jasné ne - přestože k nim mají uprchlíci nábožensky, stylem života i vzdálenostně blíž!

Mám obavy z toho, jak se vlády evropských zemí laxně staví k exodu, který stále ještě pojmenovávají "uprchlictví".

Mám obavu z toho, že si přes naše "evropské lidství" nedokážeme plně uvědomit, co znamená narodit se v zemích jako je Sýrie, Agfhánistán, Pákistán a pak se se vším, co je mi přirozené, přestěhovat do Evropy.

Mám obavy z jiného nastavení lidí z té dálky, protože vím, že jak jsou lidé nastaveni v dětství, tak se budou chovat v životě.

Mám obavy z manipulace s námi, Evropany.

Mám obavy z výsledku asimilace těchto lidí u nás, když jsme nebyli do dnešního dne schopni přijít na způsob bezproblémového soužití s Romy.

Mám obavy z toho, že v ateistickém státě - tolerantním k jakémukoliv náboženství - nebude problémem integrovat a masově šířit náboženství, ve jménu kterého řežou - pár hodin letu od nás - lidem hlavy.

Minulý týden jsme při návratu z venčení psa míjeli skupinu turistů odněkud z dálného východu. Ženy měly zahalené hlavy a v gestech byly patřičně pokorné. Muži byli silnější a rozhodnější. Děti se motaly mezi ženami a muži a smály se jako malé děti. Pak kolem nich přeběhla Stella. Nevšímala si jich. Míjela je. Ženský začaly pištět a odskakovat, děti začaly řvát a chytat se dospělejch za kolena a jeden chlap udělal pár kroku ke Stelle, která se zastavila a dívala se na tu vesele pískající skupinu lidi. A ten chlap ke Stelle došel a zapřáh pravou nohu, že jí nakopne...."dirty dog", zařval! Zařval jsem na něj. Aglicky a stejně sprostě, jako on zařval na mýho psa, kterýho chtěl nakopnout za to, že proběh kolem jeho přátel a dětí.

Mám obavu. Obyčejný strach. Strach, který bych jako dospělej chlap ve střední Evropě v roce 2015 mít neměl. A přesto ho mám.

Nemám ale strach říct nebo napsat, že si myslím, že by se měly zpřísnit podmínky přijímání migrantů. Že by neměli být přijímáni jen proto, že prchají ze Sýrie.

Nemám strach napsat a říct, že jsem přesvědčený o tom, že nikáby a burky do Evropy jako standardní součást oděvu nepatří.

Nemám strach si myslet a říct nebo napsat, že problémy Sýrie nevyřešej státy světa tím, že budou příjímat syrské utečence. Nemám strach dát vědět, že si myslím, že Evropa dělá v tomto případě chybu.

Nemám strach nebo obavu srovnávat nahlas. U nás lidé do psů nekopou...

Nemám strach být u některých lidí v mém okolí za hajzla, když nepláču nad fotografiemi, které mě vydírají.

Nemám strach napsat a říct, že mě udivuje a varuje agresitivita uprchlíků mezi nimi samými - viz nástup do vlaku na Keleti nádraží v Budapešti.

Kdyby mě strach připravil o možnost projevu, byl by to začátek mého rychlého konce.

http://www.mojevideo.sk/video/24f78/toto_je_grecko_a_nie_stredny_vychod.html

Autor: Marek Valiček | pondělí 7.9.2015 10:48 | karma článku: 41.61 | přečteno: 2880x

Další články blogera

Marek Valiček

Hospodské řešení vystoupení z únyje

Hospoda na naší vsi není vůbec fyjalová. Z části je zatím jen světle hnědá a dává tím nejednomu z hostů šanci vyloupnout se na chvíli z vlastní sociální bubliny. I když...

17.3.2024 v 9:54 | Karma článku: 32.75 | Přečteno: 1747 | Diskuse

Marek Valiček

... kam se hrabe Nurájev

"Když už je člověk dlouho na penzi, to se ti najednou vynořujou myšlenky, na který v tom životním fofru v předchozích létech nebylo času." Takže ranní telefonické kafe s matkou v poloze takovýho domácího filozofování...

15.2.2024 v 12:07 | Karma článku: 28.66 | Přečteno: 729 | Diskuse

Marek Valiček

Rozdíl mezi ruským dortem a českým dortíkem

"Ruskému sportu byla vyhlášena válka a jak vidíme, tak všechny prostředky jsou dobré." tolik narativ šéfpekaře Peskova k dopingovému dezertu.

8.2.2024 v 10:46 | Karma článku: 23.93 | Přečteno: 670 | Diskuse

Marek Valiček

Tragédija

S melodický ruským přízvukem došplhá slovo "tragédija" do výšin, které jsou v končeném důsledku vlastně hodně milé.

29.1.2024 v 10:56 | Karma článku: 31.60 | Přečteno: 817 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 19.17 | Přečteno: 252 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 28 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 23 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.11 | Přečteno: 286 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.55 | Přečteno: 497 | Diskuse
VIP
Počet článků 1307 Celková karma 29.23 Průměrná čtenost 2417

muzskej, co rad zije

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...