Co bude příště? Neutřu se po úkonu???

18. 07. 2017 9:00:00
"... sem si tak řikala, jak to muselo bejt přííííšerný, když se mi poprvý - jako malý holce - dostalo mejdlo do vočí.", řekla Zorina. Mám i takový rána...

"Prosim tě, kam na tohle chodíš?", muselo ze mě ven.

"Na co jako?", Zorina se optala s takovym malym pukrletem v pozadi...

"No to vo tom mejdle v očích. To mě zajímá."

"No... Tebe ještě nikdy nenapadlo, jak to muselo bejt přííííííšerný?"(matka si na slově příšerný dala extra záležet)

"Ne.", odpověděl jsem po pravdě, páč v současnoti řešim docela jiný věci, než je mejdlo v očích. Fakt.

"Sem se ti sprchovala...( pardon: ale "sem se ti" cokoliv - miluju. je to takový logicky nicneurčující...). "... sem se ti sprchovala a nějak jsem, jak asi stárnu, zapomněla, že mejdlo by do vočí při mytí přijít nemělo. Je možný, že jsem tuhle celoživotně automatickou činnost najednou vymazala z paměti? Co bude příště? Neutřu se po úkonu?"

"Proboha, od očí zasaženejch mejdlem úplně jinam? O čem jsme to mluvili? O mejdle v očích, ne? Tak v tom můžeme pokračovat.", naznačil jsme směr, kterej by mě bavil.

"Nebuď tak úzkoprsej - v tvym věku si to už můžeš dovolit.", zatáhla matka realitě obojek, až mě lehce říznul po ohryzku v krku.

"Takže, začneme zase od vočí, jo? Zapoměla jsi na na to, že si mejdlo nemáš mazat do vočí. Ok. A dál?"

"No dál právě to, že mě ta zapomenutá činnosti přenesla do dětství a já si položila otázku, jaký to asi bylo (ano - správně, očekáváte příšerný, ale dostane se vám...) příííííííšerný. Ale hezkej návrat to byl. Ti povim.", polebedila si matka v toku slov, který ji z pusy plynuly jako když ze lžičky teče med na krajíc namazanej máslem a lehce osolenej. (Vyzkoušejte!)

"Tak to je fajn. To jsem měl včera s mlíkem.", vzpomněl jsem si.

"Ty sis lil mlíko do vočí? Prosimtě proč?", stala se z matky učitelka.

"Ne. Koupil jsem si mlíko ve sklenici, kterou pamatuju, když jsem byl malej."

"Já vim. Ta z plastu, že jo?", kazila mi máma, co to šlo, moje nadšení z pravé skleněné sklenice na mléko.

"Houby. Sklenice z plastu neexistuje. Jako nemůžou existovat moravský brabci ze sojovýho masa. To dá rozum.", vysvětlil jsem po lopatě. "Zorino, pravá sklenice, stejnej tvar, jen víčko je na závit. Staniol s modrym nebo červenym proužkem se nekoná.", dodal jsem lehce pochroumaně.

"Na to se vykašli. Ale je to sklo!", zadala si matka společně se mnou.

"Jo. Holka, ten pocit, když jsem si to hrdlo nasadil ke rtum.... Zavřel jsem voči a mlíko mi nateklo na ret, jako by se na mě už dávno těšilo. A já, stejně jako dávno tenkrát, přitisk to hrdlo na celou pusu a začal jsem dejchat nosem tak intenzivně. že mě v něm lechtaly moje vlastní chlupy. A byl jsem v Tisý a byl jsem na prázdninách, a Lída pekla v kuchyni koláče a mlíko bylo studený díky vápencovýmu schodu v našem sklepě. Ty vole, mami, to bylo krásný.", vypovídal jsem se do hola.

Chvilku mlčela...

"A plnotučný?"

Autor: Marek Valiček | úterý 18.7.2017 9:00 | karma článku: 32.09 | přečteno: 1831x

Další články blogera

Marek Valiček

Hospodské řešení vystoupení z únyje

Hospoda na naší vsi není vůbec fyjalová. Z části je zatím jen světle hnědá a dává tím nejednomu z hostů šanci vyloupnout se na chvíli z vlastní sociální bubliny. I když...

17.3.2024 v 9:54 | Karma článku: 32.75 | Přečteno: 1746 | Diskuse

Marek Valiček

... kam se hrabe Nurájev

"Když už je člověk dlouho na penzi, to se ti najednou vynořujou myšlenky, na který v tom životním fofru v předchozích létech nebylo času." Takže ranní telefonické kafe s matkou v poloze takovýho domácího filozofování...

15.2.2024 v 12:07 | Karma článku: 28.66 | Přečteno: 728 | Diskuse

Marek Valiček

Rozdíl mezi ruským dortem a českým dortíkem

"Ruskému sportu byla vyhlášena válka a jak vidíme, tak všechny prostředky jsou dobré." tolik narativ šéfpekaře Peskova k dopingovému dezertu.

8.2.2024 v 10:46 | Karma článku: 23.93 | Přečteno: 669 | Diskuse

Marek Valiček

Tragédija

S melodický ruským přízvukem došplhá slovo "tragédija" do výšin, které jsou v končeném důsledku vlastně hodně milé.

29.1.2024 v 10:56 | Karma článku: 31.60 | Přečteno: 817 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 48 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 22 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 22 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 14.84 | Přečteno: 277 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.52 | Přečteno: 480 | Diskuse
VIP
Počet článků 1307 Celková karma 29.23 Průměrná čtenost 2417

muzskej, co rad zije

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...