Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Také vzpomínám na jeden malý obchůdek s galanteríí, bylo tam všechno možné, za pultem v regálu bylo i několik štůsků látek. Ten obchůdek byl zrovna naproti naší školy v obci Žarošicích, do které chodili i děti z okolních dědin. Maminky je tam posílaly pro ty různé potřebné drobnosti, bez kterých se tehdy neobešly .(Sichrajsky, gumy do gatí, nitě, knoflíky a podobně. Majitelem obchůdku byl hodně starý pán, který měl pro nás, děti vždy nachystanou nějakou dobrotu, ale většinou kousek "kačeního mýdla". Proto jsme tam chodily rády. Po osmačtyřicátém mu ten starý krámek znárodnili, a navíc, ještě ho nařkli, že je šmelinář. On si , chudák stará , nějaký ten štůsek látky ukryl doma . Bylo nám ho líto, a nejen kvůli tomu turečáku. Tož takový smutný konec měl tem můj známý galanterní obchůdek, který mi svým vzezřením připomínal známý oskarový film Obchod na korze)... Obchůdek, ani jeho majitel již dávno .neexistují. Starý pán leží na hřbitově - a jeho obchůdek už dávno zbořili. :-/R^ Díky za zajímavou vzpomínku.

0 0
možnosti
Foto

Pardon ... chodily i děti z okolních dědin... Ď.

0 0
možnosti

Marku, ty vzpomínky na babičky jsou krásné a nostalgické....Tak mě napadlo, na co a jak budou vzpomínat moje vnoučata....A že se sakra snažím....

0 0
možnosti

na vas, Ivano. vase kolace, zasteru, vuni vlasu, jemnost dlani, vasi svickovou, usmev, zlozvyky...

je dobre, ze se snazite, jak pisete, ale vzpominky budou urcite na vsechno ostatni, nez na snazeni...zijte, futrujte vnoucata laskou, pochopenim i par pohlavkama a je to v nich na furt!

dekuju za cteni a mejte krasny dny - u nas dneska za oknama slunce. tak snad...

0 0
možnosti

Pěkné, já chodila s maminkou " k Mravináčovům", byla to pultovka, prodávali i metráž, dodnes si ten obchod pamatuji. Přes půl století.

0 0
možnosti

pultovky!!!! toho povidani v cekani na chleba a rohliky a mliko, ze jo?

dekuju za cteni a mejte se prijemne, Aleno

0 0
možnosti
Foto

Na Váš blog mě upozornila kamarádka Jana Mrázková, jsem jí za to vděčná. HEZKY JSEM SI POČETLA.

Nepletu, neháčkuju, už šiju jen minimálně...ale tu galantérii jsem znala taky. Te ́d to tu není, zkrachovaly.

0 0
možnosti

ustecanda? galenterka na rohu, kousek od bernaku? treba jsme se tam nekdy videli...

tak moc dekuju za navstevu u me na blogu a doufam, ze jste se nezastavila jen jednou, ze Vas moje psani bude bavit

hezky dny!

0 0
možnosti

Tak jsem ujela: "ježkovy" zraky. Ale vybavila se mi jiná věc. U nás v Rakovníku byl nádherný obchod s látkami, šéfoval tam chlap. Ten obchod byl prostorný, zašlapané parkety vrzaly a topilo se tam ve vysokých kamnech, okolo stěn regály, uprostřed zase regál nižší, široké pulty, aby se tam dalo dobře stříhat.. A šéf těm látkám rozuměl. Asi se dnešní prodavačky možná taky učí zbožíznalství co se látek týče, ale já jsem je nepotkala. Když řeknete v obchodě glenček, esterházy, buret, ba i rybí kost, koukají na vás jak na exota; i ten obyčejný dyftýn, z kterého jsme, jako děti mívali bundy, je nedostupný. Manžestr a prací kord! Tak nevím.

0 0
možnosti

esterhazy i rybi kost znam - babicka sila "na kseft", takze tyhle slova s nama bydlely, Jano

a z dyftynu jsme meli s brachou kalhoty - hraly!!!!

dekuju za cteni a fajnovej vikend a carodejnice a libacku pod stromem preju

0 0
možnosti

Milý Marku, chce se mi říci: "Lepší bych to nenapsala!", jenže to je pitomost, myslela jsem jen tím, že jste přesně vystihl vše to, co nosím v sobě už, co se galanterie týče, léta. Od útlého věku jsem chtěla prodávat v papírnictví nebo galanterii, ale u pultu. Mezitím jsem vystudovala VŠ (úplně něco jiného) a dělala cokoliv. Teď tady nabízejí na půl úvazku prodavačku v galanterii (pultová!), jsem sice důchodkyně (něco mezi maminkou a babičkou), tak se tam jdu zeptat. Co se týče galanterie mám super kvalifikaci, neřku-li takovou jako Vy, coby chlapec, ale já jsem jsem od r. 1980, kdy jsem v Tuzexu zakoupila super šicí Husquarnu, šila podle Burdy a Neue mode. V té době, v Bratislavě, na Suchom mýtě, byla velikánská galanterie, tam jsem u knoflíků strávila i hodinu. Taky dobrý obchod byl na Michalské ulici. Ono se na mé holky šilo báječně; vyhnala jsem to do krajnosti, už mi bylo málo látek z bazaru, bavilo mne přešívat, takže malá měla halenku s bubi límečkem z mé svazácké košile (modrou sametku k tomu na mašli), pumpky ze sukně atd. Ježkovi zraky, už nemohu více obtěžovat, pa

0 0
možnosti

halenka ze svazacky kosile! dneska by to byl "vintage" kousek, Jano

a tu prilezitost capnete za limec - sny se maj plnit...ty chvile za pultem budou k nezaplaceni a k nezapomenuti!

krasny dny preju a dekuju za cteni

0 0
možnosti
Foto

:-) vzpomínám teď nějak moc a furt... a tak takováhle čtení mám opravdu ráda... ale Marku... topardon a provalení jednoho tajemství...chlapi v galanterii... můj strejda byl šéfem galanterie v Dobrušce, v malém úzkém krámku v podloubí na dobrušském náměstí nedaleko domu F.L. Heka -Věka a prodavačkou vedle něj byla moje teta Maruška. A strejda byl jako Oldřich Nový a mezi těmi stužkami a knoflíčky a prýmky a růžovými a modrými krejčovskými křídami byljako prodávající chlap úžasný:-) díky

0 0
možnosti

uplne to vidim, kvelb v podloubi Dobrusky s galanterii hned vedle kvelbu F.L.Veka a pan vedouci Oldrich Novy!!!!

diky za impuls k tyhle predstave, Radko a krasno preju

0 0
možnosti

Četla jsem tenhle blog teď odpoledne v práci, bradu podepřenou rukou, s nablblým úsměvem na tváři :-)

Nevím jak teď funguje galanterie, v Bílině kdysi fungovala podobně jak jsi popsal. Ale já spíš chodila s babičkou k "pani Sadílkový" do metrážového textilu. Co do průběhu to bylo hodně podobné - zástěry, ženský, přelivy,...

Já, jako vnučka kamarádky jsem směla látku, odměřenou velkým dřevěným pravítkem nastřihnout velkýma kovovýma nůžkama, látku potom paní Sadílková jedním tahem ufikla, pak jsem jí už zase já směla složit a zabalit do papíru. A zákaznice říkaly jakou že to má pomocnici ;-) Dodávám, že balicí grif mi zřejmě zůstal doteď, protože měkké dárky balím úplně stejně jako tehdy třeba 3 metry krepu ;-D;-D moc díky za krásný vzpomínkový čtení, Marku!

0 0
možnosti

ja mekky balit neumim, Katko, zrejme me minula ta moznost pripravy, ktera je popsana tady v diskuzi

dekuju za cteni, esli prineslo vzpominky, o to vic dekuju

0 0
možnosti
Foto

Do nedávna u nás taková byla a úplně cítím tu vůni, jak popisuješR^;-)

0 0
možnosti

a uz asi nejni, co? hlavne, ze kolem sebe mame skoro na kazdym kroku faaaakt velky obchodni centra, Jitko

fajnovej den preju a dekuju za cteni

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS