Děkujeme za pochopení.
Z34d11e13n33ě32k 53Ž78í72k12o53v69e84c64k65ý
To mi připomnělo jednu diskusi před nějakým časem, kde jeden myslitel vehementně tvrdil, že prý z věty "Jakýkoliv výstup na komín bez doprovodu člena Svazu českých komínářů je nelegální!" plyne, že výstup s doprovodem člena Svazu českých komínářů je legální. Nedal si to vymluvit, prý všichni lidé v jeho okolí to chápou jako stejně jako on.
M39a87r51i33e 24J56a95n43d59o26v58á
Já nevím, kolik Židů jsem potkala, protože je prostě od pohledu nepoznám. Ale kvůli naprosté většině těch, o kterých jsem slyšela nebo četla, mám důvod je mít ráda a vážit si jich.
A to nemluvím o jejich skvělých anekdotách. Vám karma, Marku
M57i61r89e96k 21P43i39n61k93a54s
Původně jsem zmíněný článek pana B. nečetl, protože ty předchozí přesvědčivostí argumentace neoplývaly. Po diskusi zde jsem si celý průzkum pro zajímavost stáhnul. A předpoklad o argumentační nemotornosti autora se potvrdil.
Viz tedy graf č. 2 na str. 44, odpověď na otázku : koho, ze zmíněných skupin byste nechtěli mít za sousedy. A z toho vybírám : křesťany 12 %, Židy 18 %, muslimy 58 %, Romy 64 %.
Pan B. nám tedy vlastně chtěl říci, že zde existují skupiny osob, které by Češi většinou nechtěli za sousedy a např. Židé mezi ně nepatří. Jen nám to sdělil logikou zcela irelevantní, jak již bylo v diskusi řečeno.
Na druhou stranu pan Valíček je starší zkušený muž a nevím, proč místo faktické odpovědi vyskočil jak čertík z krabičky. O logice kapucínů si iluze nedělám, ale p. Valíček mne trochu zklamal
M22a57r34e27k 10V94a98l84i42č31e48k
to je mi lito, ze jsem Vas zklamal
ale porad lepsi bejt trochu zklamanej, nez po urcitych letech neprijemne prekvapenej ostrejsimi vyrazy nebo i chovanim urcite skupiny lidi v Cesku
a ze bych vyskocil jako cert z krabicky (v cem, prosim?), to me prekvapilo
jsem starsi muz, jak jste napsal - skakani uz prenechavam mladsim
diky za cteni a fajn den preju
H63a78n96a 17V10l46k74o67v98á
Tak si připadám - i s tím hlasovým průvodcem - jako v roku 1985.
A v tom duchu bych se chtěla vyjádřit
Mí přátelé, Magda a a Robert se rozhodli odejít do Izraele.
Magda byla novinářka a dostávali jsme od ní zprávy jak s mateřskou školkou nosí samopal na rameni.. O Robertovi se mi psát nechce..
Jak občas zalehnou při dunivých hlasích výbušných zbraních a tak.....
Víte, jmenuje se (pokud se neprovdala ) Magdalena Strachová.
Magdo, ozvi se, prosím.
P19e40t33r 69Š21i26r40o27k16ý
V diskuzi přišla řeč na logiku - jsem logik, takže:
Už autor původního výroku se nešikovně vyjádřil a Vy jste to následně špatně pochopil. Ani se tomu moc nedivím, původní výrok je jazykově neobratný, hromadění záporů je vždy na překážku porozumění, ale z hlediska výrokové logiky není opakem výroku pana B. to, co mu (nejen Vy) podsouváte, tedy "Až potkám dost Židů, budu mít důvod nemít je rád". Osobně mám za to, že pan B., v námitce proti "zjištění" v průzkumu, míní, že jestliže nepotkal mnoho Židů, neměl možnost si na ně udělat názor, ať dobrý či špatný. Že to zformuloval "nemám důvod nemít rád", to už se nechal vést dikcí zjištění průzkumu, kdyby to napsal tak, jak navrhuji já, nikoho by to asi nepopudilo. Nyní zpět k logice:
Chápání jazyka "selským rozumem" není vždy shodné s výrokovou logikou a někdy intuicí docházíme k nepravdivým intepretacím, což je zrovna tento případ.
Když to zkusím maximálně zjednodušit a zachovat smysl původního výroku:
Jde o implikaci A ------> B
Výrok A: Neznám mnoho Židů
Výrok B: Nemám důvod nemít rád (nenávidět) Židy
Pravdivostní tabulka složeného výroku A--->B je 1, 0, 1, 1.
Souvětí je nepravdivé pouze tehdy, když je A pravda (neznám Židy) a B nepravda (tedy platí, že mám důvod je nenávidět). Pokud A pravda není (tedy znám Židy), neplyne z toho automaticky, že nemám Židy rád, neplyne z toho totiž vůbec nic, souvětí je pravdivé tak jako tak.
Ani Váš příklad s bruschettou není výstižný, jde o výrok jiného typu. Ale jak jsem předeslal, pan B. se vyjádřil neobratně a Vaší reakci se nedivím.
M24a61r96e58k 27V94a19l93i82č91e89k
az takovej rozbor bych tady necekal, ale dekuju za nej
ale jdu na to uplne obycejne - vymezovat se proti rase jakymkoliv zpusobem, byt lehce alibisticky napsanym, mam za hodne nevhodne
A20r95n63o92l93d 63L70i70č59k52a
Tento článek se váženému blogerovi Valičkovi moc nepovedl - bohužel.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Kolem nás žije tolik nádherných lidí co něco umí, dokázali, čestných a nezištných a jsou pro mnohé příkladem, ale jaksi zjišťovat jaké jsou národnosti, politického přesvědčení nebo náboženského vyznání se mně zdá být poněkud pokleslé.
.
A33r92n32o89l25d 92L67i80č75k82a
........................................................Nadpis .............................................................
Moc Židů jsem za celý svůj život nepotkal, takže nemám důvod je nemít rád
.
Takže kdyby občan Valiček za svůj život potkal mnoho Židů, tak by měl pocit opačný?
M40a60r16e12k 41V34a90l64i78č18e95k
obcan Valiček, pane Licko, se v textech nikdy nevymezoval proti rase, orientaci a podobne
takze prispevek, jako obycejne, totalne mimo
fajn dny preju
Z85d80e23n76ě40k 75Š56m54e68r67d62a
Pane Valíček, Vy jste citoval pouze jednu větu z blogu pana Beznosky, který rozebírá dlouhodobý průzkum Masarykovi university v Brně na různá témata. Vynechal jste ale větu, která předchází větě, kterou zde sáhodlouze rozebíráte a ta věta zní: "Prý taky nemáme rádi Židy.. to se přiznám, moc nechápu.", říká pan Beznoska. Asi by stálo za to, nevytrhávat jednu větu z kontextu. Nedělá to na mě dojem, že autor inkriminované věty to myslel tak, jak to zde předkládáte. Řekl bych, že se možná trochu nešťastně vyjádřil.
M15a55r72e64k 93V15a93l11i25č20e23k
dospely clovek, pane Šmerdo, by měl před "nešťastnym vyjádřením" premyslet, kor kdyz jde o takto nestatne vyjadreni v kontextu s tim, jak je v soucasnoti tohle tema aktualni
a kdyz se podivate na ostatni texty autora, obava je, podle meho, opravnena
ano, mate pravdu, pouzil jsem jen jednu vetu autora, ale jeho puvodni - a znovu se vracim k puvodnimu - clovek by mel premyslet
diky za cteni a fajn dny preju
M19a23r84e27k 20V36a17l25i76č54e60k
spis bych bral za podobny informace palce dolu, Alzbeto
ale diky za cteni a fajn den - i kdyz prsavej
J38i75ř39í 84H69e77r91m85á72n53e56k
Nevím, jestli celý ten článek nemá rasistický podtext. Pokud bych totiž rekl "moc Peruánců jsem v životě nepotkal, takže..." nikoho by to nezaujalo.
Pak tedy, proč zrovna u Židů by měl být nějaký zvláštní důvod? Zvláště pak, když jsou velmi schopní v obchodě a mohou, stejně jako třeba Nizozemci, získat lepší zisk, než já?
Pak by totiž byla moje nevůle zcela pochopitelná a autorova starost naprosto zbytečná.
J73i53ř83í 33H17e87r71m88á15n46e35k
Tak už vím, odkud vítr věje a není to od Buchlova. Napsal to pan Jakub Beznoska (https://jakubbeznoska.blog.idnes.cz/) ve svém včerejším článku: Češi jsou šťastní, ale nemodlí se a nemají rádi imigranty (https://jakubbeznoska.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=668605).
Ano, má tu "nevýhodu", že je mladý a píše o tom, jak věci vidí. O tom, o čem nejen migrační problémy skutečně jsou. A tím asi je autorovi, a nejen jemu, trnem v oku.
Ostatně "squadra odsuzujících diskutujících" o tom naprosto přesně vypovídá.