Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Ryby mě neberou... ani moc na jídelníčku... Ale "Zlaté uhore" mám moc ráda. Líbí se mi, že máš úplně jiné starosti, než osvobození... ;-)

0 0
možnosti

Já mám pořád takový ty "moje" starosti, Bohunko

1 0
možnosti

Moc hezky jste to napsal. Mám Otu Pavla taky v lásce - na zdi jeho plakát, který před 15 lety prostřílel prakem malej synátor, ale visí (opraven) pořád.Těžko uvěřit, že většinu svých nádherných knih napsal už jako nemocný, duševně strádající člověk...

0 0
možnosti

... mozna i prave "diky" tomu, Ivo

dekuju za cteni a hezky dny preju

0 0
možnosti
Foto

Marku, pro tento film i jeho literární předlohu mám jen slova plná superlativů. A teď těmi slovy zastřešuji i Váš blog. Napsal jste to báječně. Věřím, že i pan Pavel by zatleskalR^V!

1 0
možnosti

Zdenko, dobre rano preju a diky za cteni.

OP jsem capnul do rukou jako malej kluk. A rochnil jsem si v nem. A jako dospelej a cim dal tim starsi chlap si v nem rochnim porad. Jeho slova jsou perinou, co ohreje, nebo polivkou, co zahreje. Je to uz vlastne par desitek let "muj Ota Pavel" - takovej sobecky privlastnenej. A pred tremi, vlastne uz skoro ctyrmi lety jsem se prestehoval do noveho domova....na dohled od Bustehradu...a tam...muzeum Oty Pavla. Zivot si se mnou pekne hraje.

Krasnej den preju!

0 0
možnosti

SVOBODA

"Konečně jsem došel k tomu pravému slovu: svoboda. Rybařina je především svoboda. Jít celé kilometry za pstruhy, pít vodu ze studánek, být sám a svobodný aspoň na hodinu, na dny anebo dokonce na týdny a měsíce. Svobodný od televize, novin, rádia a civilizace," uzavírá své dílo i život Ota Pavel. Po jeho stopách se vracím k řece, která líně plyne a kouzlí tu zvláštní pohádkovou náladu. Vstupuji do živého obrazu Oty Pavla, ve kterém popisoval, jak Berounku viděl, cítil a miloval. "Korytem řeky teklo v slunci stříbro, řeka jako by něco slavila. Klekl jsem si do trávy a naklonil se k ní a ucítil jsem, jak mi voda teče mezi rty. Políbil jsem ji a pokřižoval jsem se. A pak jsem nahodil splávek do krásné podlouhlé tůňky, a ona tam byla. Splávek zmizel. Zase jsem myslel na to, že to bude moje největší životní ryba, má obluda Lochness. Chvěl jsem se, už dávno jsem nezasekával rybu. Když jsem ji vytáhl, nebyla veliká, ale byla krásná."R^

0 0
možnosti

Nechtěl jsem pana Pavla v mém blogu citovat. Přál jsem si, aby lidi sami zalistovali. Splnilo se mi to. Dekuju a hezkej den preju.

1 0
možnosti

Jeden z mých zamilovaných "komunistických" filmů. Díky za jeho připomenutí. R^

2 0
možnosti

Rádo se stalo, pane Rozsivale.

0 0
možnosti

Z článku:

----------------

Tam to všechno je. Včetně "prdelky" a úhořů, .......

-------------

Nádherně vystižené! Každý si ve filmu najde to své. :)

:-)

0 0
možnosti
Foto

Nádherně vystižené! U Oty Pavla mě uchvacuje, jak dokázal do příběhů umístit to "pozadí zla", které se v tehdejším světě dělo. Jako nějakou věc, která prostě jde kolem a je třeba na ni vyzrát. Ryzím dětským pohledem, někdy i s humorným nadhledem a málem jakoby šlo o poezii. A přitom je to realistický popis,z nějž taky mrazí...

3 0
možnosti

presne tak, Marku, .... psal jsem: Milostín nepohody

diky za cteni

1 0
možnosti
Foto

Já spíš jeho příběhy vidím každý v jiném ročním období. někdy je to jarní ráno, někdy letní den, někdy kyprá vůně podzimní hlíny. A někdy jsou to slzy, třeba když si člověk přečte pasáž, v níž se Ota vrátil po válce k Proškům na přívoz a řeka mu zazpívala - "... přišel jsi pozdě, Tvé dětství je pryč..."

1 0
možnosti

kazdej ty slova OP lovime jinak

ale vysledek ... hodne podobnej

0 0
možnosti

Já se už na ten film dívat nemůžu, strašně mě dojal a drasat si duši nechci. Ve filmu jsou úžasní herci, příběh smutný, přesmutny...

3 0
možnosti

no jo, ordinace to neni - zaplatbuh, Nado

ale ta cestina a to, jak Kachyna dokazal Pavla pretahnout z knizky na platno...

ja si to tedy pokazde uziju, i kdyz, pravda, pribeh presmutny...

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS