Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pani, nedáte si čáru?

"... to si teda poslechni, jak máš blbou maminku. Hravou, ale pořád ještě úplně blbou!" Podobnou reflexi aby člověk pohledal.

"Prosim tě, ale rychle, mám nakvap.", založil jsem na dialog ve zrychlenějším tempu.

"No jasně, že rychle, komu by se chtělo dlouze vykládat o tom, že je blej? To dá rozum."

Zorina mě trošku tímhle sdělením uklidnila v pozici, kdy jsem měl na ucho mobil přitlačenej k němu levým ramenem, zatímco volnou pravou rukou jsem si natahoval trenky.

"Víš co je čára, že jo?"

"V jakym slova smyslu?", ptám se a poskakuju polonahej kolem koupelny.

"V jakym slova smyslu? Chceš, abych byla rychlá, ale ptáš se mě, v jakym slova smyslu víš co je čára? Prostě čára."

"OK, pokračuj. Stello, dojdi si pro korále.", dám v rychlosti příkaz Stelle, aby se postavila do předsině, kde na háčku visej její korále - obojek.

"Ty mluvíš se psem?", zarazilo mámu.

"Jo. Ale zpátky k čáře, mám fakt málo času. Ano, vím co je čára."

"Chacháááá.", zasmála se máma. "Hovno víš, taky jsem si myslela, že vim, ale nevěděla jsem."

"Zorino, prosim, já fakt nemám času tolik, abych se bavil vo tvý čáře.", žadonil jsem.

"Né o mý. To není téma pro matku a syna. O čáře jiný mluvim."

"Tak to rozjeď. Poslouchám.", lovil jsem přitom z prádelníku triko a bohužel i lehkej svetr.

"Čekám na autobus, jela jsem od doktora. Představ si, že mi ten mladej doktor..."

Nenechal jsem mámu domluvit.

"Byla jsi na gyndě?", hodil jsem dotaz a z prádelníku vytáh´ triko.

"Proč na myslíš, že jsem byla na gyndě?", zarazilo mámu.

Bylo jasný, že spojitost gynda/čára nebude mít úspěch.

"Takže", nadechl jsem se a doběh do kuchyně nalejt vodu do varný konvice, "takže autobus."

"No...a čekám ti na ten autobus a kolem zevlujou takový ty mladý cikánský kluci, co holkám řikaj, že jsou Jugoši."

"Dobrý. Dál.", voda v konvici začíná vřít. Do hrnku nasypu kafe a promíchám ho lžičkou s horkym mlíkem.

"Ty si vaříš čaj?", odskočí opět máma od tématu.

"Kafe, Zorino, ale zpátky k jugošům, který jsou cikáni, prosim."

"No, víš že nejsem žádnej Forrest..."

"Forrest Gump? Jak Forrest Gump souvisí, prosim tě, s čárou?", kafe domícháno.

"Ne Gump, Forrest, zakladatel Ku Klux Klanu, přece."

Oněmim. Matka zná jméno zakladatele Ku Klux Klanu a já ne?

"Nějak se to, Zorino, začíná komplikovat. Začali jsme u čáry a jsme u Ku Klux Klanu. Jak to souvisí?, srkám první loky bílýho kafe.

"No protože nejsem žádná rasistka, přece."

Jsem v prdeli. V prdeli s časem i pochopením. Hodně záludná kombinace...

"Mami. Znovu a rychlejc. Jsi na autobusáku. Kolem tebe cikáni, ty nejsi Forrest, ale máme mluvit vo čáře.", stávám se netrpělivým, protože čas mě dohání stejně jako nás pokaždý dožene jakejkoliv vítr.

"Tak jo. Tak ty kluci hulej, seděj na kandelábru a pořád se tak culej".

"Fajn, cikáni se culej. A co ta čára?", ženu dialog co to de.

"A já se na ně taky usmívám, protože proč ne, že jo?", pouští se matka do další nechtěné odbočky.

"Čára, Zorino, čára.", nasazuju Stelle korále a zahradou u domu mizíme k brance, za kterou se ráno venčí. 

"No a voni na mě: Pani, nedáte si čáru?"

"Tě pozvali?", branka vrzne a Stella mizí ve vysoký trávě louky u nás za domem.

"No, právě... a tady se provalí, jak sem blbá.", směje se máma úplně na hlas do mobilu.

"Tak jim řikam: kluci, na tyhle hry sem už stará, už blbě vidim a nemám žádný drobný."

Cha...začnu tušit.

"A co voni?", ptám se a usmívám. Stella koná ranní potřeby.

"A voni", směje se máma pořád, "že na tuhle čáru je třeba papírový peníze, ne mince."

"No...", přitakám.

"Co no? Ty už víš?", přeruší matka smích a ptá se mě jako malýho kluka, kterej jí překvapil něčím, co opravdu nečekala.

"Tušim. Pokračuj."

"No voni mě zvaly na nějaký drogy ať si koupim. Chápeš to? Mě?"

Stella vyplašila v louce se válející koroptve.

"Nechápu. Ale na čáru pozvali. Hodný jugoši.", zhodnotim situaci na autobusáku.

"Takže ty víš, že čára sou drogy, jo? Voni mi řikali, že si dám čáru a bude mi dobře. A já myslela, že jim mám hodit padesátník."

"Mami, padesátníky nejsou!", upozornil jsem matku na minci, která v naší měně umřela už před pár lety.

"No vidíš, ani padesátníky už nejsou a pětikačkou umí hrát čáru každej blbec, dyť je těžká!". odbíhá, sice už méně, ale stále odbíhá matka od tématu.

"Čára je lajnička.", upřesním.

Máma mlčí.

Pak řekne: "Lajnička je čára?"

"Jo jo, Zorinko, lajnička koksu, čára, šňupíto a tak dál. Prostě něco, co se dá nasypat do čáry a šňupnout nosní dírkou.", že čas pořád letí mi začíná bejt trošku jedno.

"A myslíš, že by mi jí fakt dali?", ptá se Zorina se zájmem.

"No...spíš prodali, Zorinko. Prodali by a někde udělali tu čáru, ty by sis srolovala tu bankovku, protože mincema to prostě nedáš, vydechla bys a natáhla nosem ten prášek do sebe."

Matka je zděšená: "Prosim tě, co mi to tady řikáš? Jako že bych fetovala?"

"Ty ne. Klid. Ty bys za čáru takový prachy nikdy nedala. Proto se nebojim, že začneš fetovat."

"No tak tos mě uklidnil. Vono je to drahý jo?", šťourá se máma nenápadně v ceníku kokainu v České republice.

"No, levný to neni. Ne, že bych nakupoval, ale přehled mám."

"A co to dělá?", zajímá se máma o účinky šňupnutý čáry.

"Je ti dobře. Seš taková voblblá a vláčná.", naznačim.

"Voblblá a vláčná." zopakuje máma moje slova o účincích kokainu. "No ty vole, ještě, že jsem jim na to neskočila. To bych tim autobusem taky mohla dojet až do Pirny.", dodá zadumaně. "Takže co je čára víš.To máš dobrý. Aspoň nejsi za blbce. A běž už teda, ať všechno stihneš." popřeje mi. "A na záchodě už jsi byl?"

Od kokainu k záchodu - takový jsou někdy myšlenkový pochody mojí mámy.

"Proč na záchodě?

"Cha. Takže taky blbej. No přece kvůli možný čáře v trenkách, ty můj hlupáčku...." 

 

 

Autor: Marek Valiček | čtvrtek 7.9.2017 9:45 | karma článku: 29,14 | přečteno: 1498x
  • Další články autora

Marek Valiček

... máte doma ženu, nebo něco takovýho?

Zdvořilosti stranou. Na plaché dotazy není v letech gendrového rozpoznávání čas. Kdo jsi, co máš? A odpovídej rychle.

6.4.2024 v 12:13 | Karma: 25,25 | Přečteno: 794x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Hospodské řešení vystoupení z únyje

Hospoda na naší vsi není vůbec fyjalová. Z části je zatím jen světle hnědá a dává tím nejednomu z hostů šanci vyloupnout se na chvíli z vlastní sociální bubliny. I když...

17.3.2024 v 9:54 | Karma: 33,21 | Přečteno: 1922x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

... kam se hrabe Nurájev

"Když už je člověk dlouho na penzi, to se ti najednou vynořujou myšlenky, na který v tom životním fofru v předchozích létech nebylo času." Takže ranní telefonické kafe s matkou v poloze takovýho domácího filozofování...

15.2.2024 v 12:07 | Karma: 28,86 | Přečteno: 749x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Rozdíl mezi ruským dortem a českým dortíkem

"Ruskému sportu byla vyhlášena válka a jak vidíme, tak všechny prostředky jsou dobré." tolik narativ šéfpekaře Peskova k dopingovému dezertu.

8.2.2024 v 10:46 | Karma: 24,43 | Přečteno: 779x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Tragédija

S melodický ruským přízvukem došplhá slovo "tragédija" do výšin, které jsou v končeném důsledku vlastně hodně milé.

29.1.2024 v 10:56 | Karma: 31,60 | Přečteno: 924x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Tady prostě mlčet nemůžeme

Národní politika je rozpolcená. A i když je Česká republika proti současným mrazům připravená a nikdo nezmrzl, byť měl na sobě jen trenky a trička s krátkým rukávem, existují skupiny lidí, které mlčet nemohou... Mají totiž rozum.

12.1.2024 v 9:48 | Karma: 30,57 | Přečteno: 1377x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

... jako když z penálu vysypeš pastelky

Téměř na den přesně jsme zase ponořili chodidla do vanové teploty vody Indického oceánu, nad hlavama nám v tu chvíli proletěla padající hvězda a mně nějaká mořská mrcha lehounce popálila nárt na levý noze...

8.1.2024 v 14:02 | Karma: 23,61 | Přečteno: 852x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Kližka na houbách a roztančená matka. Prostě krásnej den!

Některé matky to tak prostě mají. K narozeninám si nepřejí žádné dárky, ale rády si zatancují v restauraci, kde se... netančí.

29.11.2023 v 10:37 | Karma: 30,97 | Přečteno: 761x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

... já věděla, že jsem neporodila blbce

Přešel jsem celou naší rozlehlou zahradu, která kdysi bývala olympijským stadionem, zelení prosycenou džunglí nebo jen mým obyčejným útočištěm. Loktama jsem se opřel o plot a podíval se přes něj do daleka. Do dětství...

17.11.2023 v 9:14 | Karma: 40,68 | Přečteno: 4907x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Vliv stravy a alkoholu (v době krize) na dlouhodobé vztahy

Krize všude kolem nás! Nemít v restauraci zarezervovaná místa, těžko bychom se někde kolem vytipované hospody v pražském centru v sobotu večer usadili...

9.8.2023 v 12:49 | Karma: 26,13 | Přečteno: 1150x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

... proboha, kdo vás tak příšerně oblík?

Pokaždé, když je na place trochu času, když se svítí, nebo líčí, nebo čeká na slunce a jindy na mraky, se s bandou mých kolegů posadíme a jedeme zážitky z natáčení. A že se zážitky jen hemžíme...

30.7.2023 v 11:34 | Karma: 36,51 | Přečteno: 5075x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Proč ten teplouš z Ukrajiny neválčí?

Pokud se určitá mozková nedostatečnost propojí s klasickou závistí, dochází k situacím, které je opravdu lepší úplně minout.

28.7.2023 v 10:23 | Karma: 43,45 | Přečteno: 15533x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

... vy prej máte černýho ptáka. A mohla bych ho vidět?

Ani požáry, jaké v těchto dnech tančí po Rhodosu, nejsou štont rozpálit debatu tak, jak se to před nedávnem podařilo jedné malé holce z Toušně.

26.7.2023 v 11:43 | Karma: 43,33 | Přečteno: 7418x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Bylo to tu dobrý, ale zejtra už nepřijdu

"Tělo vašeho bratra bylo nalezeno na ubytovně ve Vysočanech. Abychom vyloučili cizí zavinění smrti, byla nařízena soudní pitva a vy musíte čekat na její výsledek", tak prosté bylo květnové oznámení Policie ČR.

21.6.2023 v 11:19 | Karma: 43,81 | Přečteno: 8014x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

53 pohlaví country

O tom, co se aktuálně děje v Cannes mám málo informací. Jenže... i ten červenej koberec na hvězdami prošpikovaném Boulevard de la Croisette včera večer jistě ještě více zčervenal závistí při porovnání s eventem ve Středoklukách.

27.5.2023 v 10:12 | Karma: 29,80 | Přečteno: 1245x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Nejdřív se stydíte koupit kondom, pak viagru a nakonec jste skoro všichni svatí...

"... od bezzubýho k bezzubým. To je tak v kostce život každýho chlapa. Ale co ti budu vyprávět. Sám to znáš nejlíp."

25.5.2023 v 8:31 | Karma: 27,22 | Přečteno: 1162x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

O polykání žab a o tom, že už nejni, jak to bejvalo

V pátek jsem ráno sedl do auta, nastartoval a z rádia se ozvalo "...to je celé, ten příběh končí...". Hanička tam nahoře v nebi asi ví, co se tu děje. Můj další film skončil a já jel na Barrandov odevzdat klíče a říct ahoj.

1.5.2023 v 11:01 | Karma: 28,31 | Přečteno: 1089x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

... stejně, jako když malé dítě vyráží na výlet

Na dnešní den jsem se těšil moc. Těšil se stejným očekáváním, jako když jsem jako malej kluk vyrážel na výlet. Dospal jsem na rozdíl od dětství klidněji, ale to očekávání v sobě mělo velmi podobnou radost. A mít radost...

9.3.2023 v 15:10 | Karma: 27,11 | Přečteno: 1001x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

... tak si to číslo napiš na předloktí, když si ho nepamatuješ

Lidská neomalenost až blbost je nezničitelná. Lehce omluvitelná je blbost mladá. Stará blbost - to už je kategorie k nepřekousnutí.

8.3.2023 v 11:37 | Karma: 32,48 | Přečteno: 3236x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Malorizace, aneb "proč bych se měla bát?"

"A najednou jsem ti viděla Jirku ve čtverečkách, zamotala se mi hlava a tak sem si řekla "pozor, holka, jdi si lehnout" a šla jsem, protože když je člověku ouvej, má si lehnout a počkat, až to přejde."

7.3.2023 v 9:59 | Karma: 28,00 | Přečteno: 1050x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 1308
  • Celková karma 28,67
  • Průměrná čtenost 2415x
muzskej, co rad zije

Seznam rubrik