Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

... udělala bác!

Mám mámu v nemocnici. Nemele maso. Jen tak leží a první dva dny to nebylo nic extra. Horko, žebřík a věk - trojkombinace, která ji dostala "do kolen", vlastně i ta ji zradila...

Našli ji ležet na chalupě pod schodama.

V bezvědomí. Odvezla sanita a pak mi volal mámy manžel a měl tak vyděšenou melodii v hlase, že jsem čekal to úplně nejhorší.

"Maminka upadla, našel jsem jí ležet pod schodama a už jí odvezli do nemocnice.", vysoukal ze sebe.

"Mozková mrtvice?", zeptal jsem se v tom hicu napřímo, abych  věděl na čem jsem.

"Ne, to ne.", odpověděl rychle a dodal "těžkej otřes mozku, je moc potlučená a má prasklej obratel."

"Tak to je dobrý", řekl jsem nahlas, "...a ty se uklidni, ať ti ten budík, co ti všili k srdci, nezkolabuje.", poradil jsem ochotně chlapovi, kterej mámu miluje nade vše a kterej potřeboval trochu uklidnit.

"Můžu jí zavolat?", zeptal jsem se.

"Nech to zatím bejt, ona teď odpočívá a spí. Já jí řeknu, žes jsme o tom mluvili a zavolej jí zejtra."

Pěkně vás takový oznámení, i jako cynika a černohumorníka, spláchne. Vlastně jsem mámu neměl nikdy v nemocnici s něčím podobnym. Vždycky tam jen tak zalítla na vyšetření, ale lehnout si tam? To neplánovala a neplánuje, co vim...

Ale život je někdy řádná svině.

 

 

Druhej den.

"Nemám brejle a nevidim, kdo mi volá", ozvalo se do mobilu, když jsem vymačkal mámino číslo.

"Zorinko, cos to dělala?, kurnik šopa!", začal jsem náš dialog.

"Hele, já nevim", řekla obvyklým, jen lehce bolavým tónem, máma. "Vůbec nic si nepamatuju."

"A dobrý?", pokračoval jsem dál v optimistický a lehce černohumorný lince dialogu. Máma i já nemáme rádi litování a když jsme "ne mocný", radši zalejzáme stranou, nechceme bejt na obtíž a přiznejme si, lidi nás v tu dobu, s byť pouhým náznakem péče, lehce seštvou.

"No, dobrý to moc nejni, sem potlučená jako by po mě někdo jezdil půlhodiny pásákem sem tam. Ale chraň tě ruka páně za mnou jezdit. Tak blbě na tom nejsem..."

"Já na tebe prdim, když si nenecháš poradit a po těch debilních schodech pořád lezeš obložená jako indickej autobus. Už loni sem ti to zakázal."

"Sem kráva. Já vim."

"A ne zrovna už nejmladší, Zorinko.", připomněl jsem decentně.

"No jo, stará kráva udělala bác", určila sama sobě diagnozu matka.

"A všechny si nás vystrašila, ty akrobatko!", dodal jsem.

"Já vim. Hlavně Jirku, jak mě tam našel. Eště, že mu úlekem nevypověděl budík, kterej mu přišili. Si představ, nemá ho ještě ani celej měsíc. Ani by si ho pořádně neužil.", zaznělo černočerně humorně a já začal cejtit, že je vlastně všechno v pořádku.

"Takže..., ty schody zakazuju! Od teď - pro vždy!", prohlásil jsem téměř polpotovsky a čekal aspoň nějakej odpor nebo výmluvu.

"Ano.", souhlasila jednoslovně. "A teď už mě nech, bolí mě ruka, nechám si něco píchnout a jdu spát. Pusu."

 

Když vaše máma udělá pořádný "bác" stáváte se rázem dospělejší. A začnete oprávněně zakazovat. Jde vlastně o převexlování linie "nehlaď toho psa", "umyj si ruce", "spláchni pořádně", "neodmlouvej".

"NELEZ NA TY SCHODY!"

Matky začínají poslouchat vlastní děti.

...uvidíme, jak to ale celý bude za pár dnů!

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Marek Valiček | čtvrtek 12.6.2014 12:33 | karma článku: 33,46 | přečteno: 2011x
  • Další články autora

Marek Valiček

... máte doma ženu, nebo něco takovýho?

Zdvořilosti stranou. Na plaché dotazy není v letech gendrového rozpoznávání čas. Kdo jsi, co máš? A odpovídej rychle.

6.4.2024 v 12:13 | Karma: 25,67 | Přečteno: 861x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Hospodské řešení vystoupení z únyje

Hospoda na naší vsi není vůbec fyjalová. Z části je zatím jen světle hnědá a dává tím nejednomu z hostů šanci vyloupnout se na chvíli z vlastní sociální bubliny. I když...

17.3.2024 v 9:54 | Karma: 33,21 | Přečteno: 1947x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

... kam se hrabe Nurájev

"Když už je člověk dlouho na penzi, to se ti najednou vynořujou myšlenky, na který v tom životním fofru v předchozích létech nebylo času." Takže ranní telefonické kafe s matkou v poloze takovýho domácího filozofování...

15.2.2024 v 12:07 | Karma: 28,86 | Přečteno: 758x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Rozdíl mezi ruským dortem a českým dortíkem

"Ruskému sportu byla vyhlášena válka a jak vidíme, tak všechny prostředky jsou dobré." tolik narativ šéfpekaře Peskova k dopingovému dezertu.

8.2.2024 v 10:46 | Karma: 24,43 | Přečteno: 792x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Tragédija

S melodický ruským přízvukem došplhá slovo "tragédija" do výšin, které jsou v končeném důsledku vlastně hodně milé.

29.1.2024 v 10:56 | Karma: 31,60 | Přečteno: 934x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Experta Antoše srazilo auto. Je mimo ohrožení života, MS komentovat nebude

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  19:07

Hokejový expert České televize Milan Antoš už na domácím světovém šampionátu komentovat nebude. V...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“

6. května 2024  12:46,  aktualizováno  7.5 9:13

Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...

Důchod daleko, ale práci nedostanou. Nezaměstnaných šedesátníků přibývá

11. května 2024

Premium Lidé kolem šedesátky při hledání zaměstnání narážejí na zeď. Zaměstnavatelé o ně nestojí, preferují...

Prima a Nova se domluvily s provozovatelem dalšího úložiště

14. května 2024

Komerční televizní vysílatelé sdružení v Asociaci komerčních televizí udělali další krok k ochraně...

V cele slavkovské věznice hořelo, odsouzenci a dozorci se nadýchali kouře

14. května 2024  14:53

Při požáru vybavení jedné z cel v areálu věznice v Horním Slavkově na Sokolovsku zasahovaly v...

Rozsáhlé pátrání ve Francii. Útočníci přepadli dodávku a osvobodili vězně

14. května 2024  14:48

Skupina čtyř ozbrojených mužů ve dvou vozidlech přepadla poblíž francouzské obce Incarville...

Ženíšek prošel i u Pavla, prezident ho jmenuje ministrem pro vědu a výzkum

14. května 2024  6:01,  aktualizováno  14:47

Marek Ženíšek se stane ministrem pro vědu, výzkum a inovace. Prezident Petr Pavel ho jmenuje členem...

  • Počet článků 1308
  • Celková karma 29,25
  • Průměrná čtenost 2415x
muzskej, co rad zije

Seznam rubrik