Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Vicurfink, tvaroh a odkojení

Je reálné, aby i synové matek dokázali při dialogu s nimi používat plynule obě mozkové hemisféry? Někdy to vyjde. Ale chlapům to holt trvá...

"Jo, chlapečku, to už je dávno. To měl tenkrát Jirka Korn nově vlasy kudrnatý jako pudlík a v levym uchu náušnici.", usadila se matka co nejpohodlněji k telefonu a rozpovídala se na zakladě prostého oznámení, že v sobotu přijedu na chalupu.

"Co sem motáš Jirku Korna, proboha, ti řikám, že přijedu na víkend."

"Vicurfink, vicurfink", zanotoval tehdejší Kornův hit máma s použitím úplně nového - snad českého - slova.

"Zorino, tak buď jsi popíjela nebo znovu upadla na hlavu.", zalaškoval jsem.

"Já na hlavu podruhý už nepadla, ale zastavil se tady ten z pily, mladej Stehlík a tak mi Korna připomněl."

"Dyť Stehlík nevypadá jako Korn ani náhodou.", oponoval jsem.

Já jim všem řikám Korn", prohlásila rezolutně a dodala: "Až sem zejtra pojedeš, kup ten dobrej kulatej chleba".

pozn. autora

(Některé matky mají vzácnou vlastnost vtahovat do započatého dialogu téma nové a to v úplně nelogických spojeních. Je třeba si na tento moment zvyknout a umět rozlišit, kterému tématu dát přednost. Časová posloupnost témat nehraje žádnou roli. Rozklíčovat odpověď je závislé přímo na vašem instinktu. Lidé kojení ženami takto komunikujícími to s léty dají. Lidi nekojení jsou odsouzeni ke stylu pokus/omyl.)

 

"Komu řikáš Korn?", sondoval jsem a udělal jsem si poznámku "koupit kulatej chleba".

"No těm klukum s naušnicema. Copak já jako mladá holka věděla, co je to homosexuál? Znělo mi to podobně, jako kdyby ten chlap měl hrát na trombón."

"Ale Korn neni homosexuál, nebo máš jiný informace?", zapátral jsem.

"A ještě ten tvaroh od farmářů vem. Ten tvrdej. Kilo. Uděláme si brambůrky s máslem a tvarohem, jo?" (napsal jsem si druhou poznámku)

"Měl trvalou? Měl. Nosil náušnici? Nosil. A navíc se to řikalo.", odpověděla s velkou nadsázkou v hlase máma. "Teď to píšou a tenkrát se to říkalo. Basta fidli."

"Jsi štont udělat meruňový knedlíky, když už bude ten tvaroh?", jako odkojenec už dokážu taky přeskakovat z tématu do tématu.

"Tak ještě kup meruňky a šmáknem si. Ten Stehlík má taky náušnici, víš?", zkloubila matka opět do jednoho sdělení dva diskuzní obory.

"A trvalou?", zeptal jsem se.

"No to ne, ale měl přes rameno takovou tu kabelku, kterou teď chlapi bůhvíproč nosej a kouřil ty tenký cigarety."

"No tak to už chyběl jen melír a měl by to komplet.", dodal jsem.

"Některejm ženskej se to prej líbí", odpověděla máma, "... ale já ještě takovou ženskou nepotkala. Spíš si myslím, že se to líbí Kornům. Máslo. Máslo nezapomeň. Ať nám ty knedlíčky pěkně čvachtaj."

K chlebu a tvarohu jsem si připsal máslo.

"Chlap s tou tenkou cigaretou v hubě je pro mě podobnej průser, jako kdyby si Montgomery Clift natáh sukni do gumy.", charakterizovala matka muže z tématu číslo 1 dnešního dne.

"Sukni do gumy? To je možný natáhnout?", ztratil jsem se v matčině přirovnání.

"To se tak řiká. Sukně ja nahoře ukončena jako tepláky. Do gumy.", dovysvětlila.

"Aha, už jsem si říkal, že by měl Clift nějakou speciální úchylku a do kondomu strkal sukně", rozesmála mě moje úvaha.

"A jogurt, nebo radši kysanou smetanu - si šmáknem."

Dopsal jsem smetanu.

"Ještě něco, Zorino?", zeptal jsem se.

"Nic. Všechno jsme si už řekli. V kolik doraziš?", zazněla další  tázací věta života synů. Věta, která se opakuje pořád dokola. My ale na tuto otázku čekáme a i v padesáti letech trpělivě a s velkou pokorou odpovíme stejně: "až se vyspim, tak kolem oběda."

Odkojení mi rozumí.

 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Marek Valiček | pátek 4.7.2014 8:59 | karma článku: 25,81 | přečteno: 1213x
  • Další články autora

Marek Valiček

... máte doma ženu, nebo něco takovýho?

Zdvořilosti stranou. Na plaché dotazy není v letech gendrového rozpoznávání čas. Kdo jsi, co máš? A odpovídej rychle.

6.4.2024 v 12:13 | Karma: 25,67 | Přečteno: 858x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Hospodské řešení vystoupení z únyje

Hospoda na naší vsi není vůbec fyjalová. Z části je zatím jen světle hnědá a dává tím nejednomu z hostů šanci vyloupnout se na chvíli z vlastní sociální bubliny. I když...

17.3.2024 v 9:54 | Karma: 33,21 | Přečteno: 1947x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

... kam se hrabe Nurájev

"Když už je člověk dlouho na penzi, to se ti najednou vynořujou myšlenky, na který v tom životním fofru v předchozích létech nebylo času." Takže ranní telefonické kafe s matkou v poloze takovýho domácího filozofování...

15.2.2024 v 12:07 | Karma: 28,86 | Přečteno: 758x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Rozdíl mezi ruským dortem a českým dortíkem

"Ruskému sportu byla vyhlášena válka a jak vidíme, tak všechny prostředky jsou dobré." tolik narativ šéfpekaře Peskova k dopingovému dezertu.

8.2.2024 v 10:46 | Karma: 24,43 | Přečteno: 792x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Tragédija

S melodický ruským přízvukem došplhá slovo "tragédija" do výšin, které jsou v končeném důsledku vlastně hodně milé.

29.1.2024 v 10:56 | Karma: 31,60 | Přečteno: 934x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

NATO určilo červené linie. Má dva scénáře zásahu proti Rusku, píší média

6. května 2024  12:35

Premium Severoatlantická aliance připravila krizové scénáře „červených linií“, při jejichž překročení...

S babičkou nepřežila nehodu ani vnučka. Její orgány zachránily tři jiné děti

6. května 2024  12:02,  aktualizováno  13:46

Nehoda z Čáslavic na Třebíčsku si vyžádala druhou oběť. Auto tam minulý čtvrtek zatím z...

Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“

6. května 2024  12:46,  aktualizováno  7.5 9:13

Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Jeden za šest, dva za deset. Překupníci ošidili na hokejovém MS už stovky lidí

13. května 2024

Premium Jeden za šestku, dva za desítku, říká u vstupu do metra Českomoravská v Praze u areny zhruba...

Nábor do ochranky pro olympiádu v Paříži selhává. Chybí osm tisíc lidí

13. května 2024

Premium Nedostatek bezpečnostních pracovníků na nadcházející letní olympiádě v Paříži vyvolává vážné obavy...

Ženské hlídky střeží ekvádorský amazonský prales. Chrání řeky i rodnou půdu

13. května 2024

Říkají si Yuturi Warmi a rozhodly se, že svůj domov, ekvádorský amazonský prales, budou chránit...

Po zřícení obytné budovy v Belgorodu zemřelo 12 lidí, úřady obviňují Ukrajinu

12. května 2024  11:48,  aktualizováno  23:04

Sledujeme online V ruském Belgorodu se částečně zhroutila vícepodlažní obytná budova, podle úřadů v důsledku...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 1308
  • Celková karma 29,25
  • Průměrná čtenost 2415x
muzskej, co rad zije

Seznam rubrik