Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Umírání jedna radost

Nemusíte na patologii, nebo do márnice na malym vesnickym hřitově. A už vůbec není nutný toulat se mezi hroby. Smrt, tu pokušitelku, potkáte i u regálů s jabkama.

"Ne, tyhle křupky ti fakt kupovat nebudu. Minule jsi je nedojedla a táta málem chcíp, když se mu po nich šprajcnul žlučník.", celkem jasně matka vysvětlila dceři, že nebude jíst něco, po čem její otec málem umřel.

"Cože? Nezařídila? Ne za ří di la? Já jí zabiju.", vzteky rozechvělá a horkem zmožená mluvila naštvaně a tedy nahlas do mobilu dáma chladící si volnou dlaň o víko mrazáku s poloměkkými nanuky.

 

Na pouhých několika metrech čtverečních se kolem mě během pár vteřin slovně dvakrát šmrncla smrt. Sice jenom mluvená, ale šmrncla. Mrcha jedna zatrolená.

Šel jsem si pro nanuka, aby mě z toho vedra neklepla pepka a paní s kosou si to štrádovala po supermarketu v puse dvou dam, které jsem minul.

A když jsem se z půlky prodejny vrátil do zeleniny pro jedno jabko, z trička kluka u banánů se na mě šklebila lebka.

Nejsem panikář, ani zbytečně podezřívavej člověk, ale nějak se to začalo hromadit...

 

Dvě náctilété vystajlované kokety v minisukních velkých jako polovina papírového kapesníku (a stejně průhledných!) kroutily prdýlkama a NAKUPOVALY. Zatím jenom bonbóny, ale přínos shoppingu pro jejich ženské duše byl znatelný. Jedna s telefonem u nedočkavého ucha, druhá s očima visícíma na puse volající. "Tak jo. Ale buď tam včas. My s Ivčou jedeme metrem. Pa", ukončila hovor, mrkla na kamarádku a řekla: "Von je tak kráááásnej. Já z toho snad umřu."

 

Doprdele, co se to děje? Je přece neděle, tu by měla ctít i Smrtka, napadlo mě. Ale ne! Kolem mě se u regálu se sušenkama, jabkama, chipsama a nanukama umíralo jedna radost. A to jsem ještě nebyl u konce s nákupem. Leda tak s dechem... Klimatizace v tom kšeftu taky tak trochu skomírala...

Potřeboval jsem ještě něco na protažení odpadu. Horko mě mile nutí k opakované přípravě ledových okurkových salátu a sítko v dřezu často nesebere všechny ty zbytky ze struhadla a trubky se zkrátka ucpou. Takže nějakou tu žíravinu do košíku k jabku a nanuku a rychle ke kase. 

Jakej symbol se objevil na etiketě jinak veselý barevný barevný flašky s nějakym louhem, vám popisovat nemusím. Prostě ten samej, kterej na mě bafnul z obalu dvd s filmem o Jackovi Sparowovi těsně před pokladnou.

Postavil jsem se do fronty a původně zmrzlej krém z eskyma mi začal kapat na palec a gumovej pásek vietnamek. Prostě horko na zabití...

Ale já unikl. Unikl jsem nástrahám smrti v nedělním supermarketu. Obalamutil jsem kmotřičku eskymem a louhem. Nenechal jsem se vystrašit lebkama ani slovama spolunakupujících. 

 

"No tak ať je po tvym", řekla klidně v neklidném horkém dni stará paní svému manželovi ve frontě přede mnou. "Stejně už brzo umřem, tak co.", dodala po chvilce, a do nákupní tašky strčila sklenici s majonézou.

 

Stejně brzo umřem... Únik se nekoná. Jen bylo na chvíli odloženo to, co mě jednou čeká. 

Eskymo skončilo v koši hned, jak mi zasralo odkápnutím z prvního kousnutí tričko a odpad už zase funguje.

 

 

Autor: Marek Valiček | úterý 4.8.2015 8:59 | karma článku: 26,80 | přečteno: 1312x
  • Další články autora

Marek Valiček

... máte doma ženu, nebo něco takovýho?

Zdvořilosti stranou. Na plaché dotazy není v letech gendrového rozpoznávání čas. Kdo jsi, co máš? A odpovídej rychle.

6.4.2024 v 12:13 | Karma: 25,40 | Přečteno: 825x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Hospodské řešení vystoupení z únyje

Hospoda na naší vsi není vůbec fyjalová. Z části je zatím jen světle hnědá a dává tím nejednomu z hostů šanci vyloupnout se na chvíli z vlastní sociální bubliny. I když...

17.3.2024 v 9:54 | Karma: 33,21 | Přečteno: 1931x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

... kam se hrabe Nurájev

"Když už je člověk dlouho na penzi, to se ti najednou vynořujou myšlenky, na který v tom životním fofru v předchozích létech nebylo času." Takže ranní telefonické kafe s matkou v poloze takovýho domácího filozofování...

15.2.2024 v 12:07 | Karma: 28,86 | Přečteno: 754x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Rozdíl mezi ruským dortem a českým dortíkem

"Ruskému sportu byla vyhlášena válka a jak vidíme, tak všechny prostředky jsou dobré." tolik narativ šéfpekaře Peskova k dopingovému dezertu.

8.2.2024 v 10:46 | Karma: 24,43 | Přečteno: 786x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Tragédija

S melodický ruským přízvukem došplhá slovo "tragédija" do výšin, které jsou v končeném důsledku vlastně hodně milé.

29.1.2024 v 10:56 | Karma: 31,60 | Přečteno: 928x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

ANO vytáhlo na europarlament. Dostálová slibuje podívat se na Green Deal

1. května 2024  14:17

Hnutí ANO zahájilo kampaň do Evropského parlamentu. Kandidáti se představili před Památníkem Tomáše...

Na synagogu ve Varšavě kdosi hodil Molotov, čin odsoudil Duda i ambasáda USA

1. května 2024  14:10

Policie ve Varšavě ve středu dostala oznámení o pokusu zapálit synagogu v centru města. Podle...

Z Železné Ursuly hrdou babičkou? Budu osobnější, slibuje von der Leyenová

1. května 2024  14:06

Šéfka Evropské komise Ursula von der Leyenová před pár týdny oznámila, že hodlá svůj post obhajovat...

Práce k lidem patří, hodnotí účastníci první máj. Oslavy zdůrazňují i politici

1. května 2024,  aktualizováno  14:05

Politické strany, hnutí a spolky a jejich příznivci se sešli k oslavám prvního máje. V Praze se...

AURES Holdings a.s.
PRACOVNÍK PODPORY PRODEJE (A12500)

AURES Holdings a.s.
Olomoucký kraj
nabízený plat: 30 000 - 32 000 Kč

  • Počet článků 1308
  • Celková karma 27,98
  • Průměrná čtenost 2415x
muzskej, co rad zije

Seznam rubrik