Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Aby se moje zoubky mohly podívat domů

Další potvrzení mojí teorie o tom, že něco, co už bylo kdysi vysvětleno, bylo vysvětleno blbě. To máte jako s tím, že zívání okysličuje krev a mozkový struktury. Velký prd!

Namazal jsem mu chleba s máslem a krajíček jsem jako peřinkou překryl plátkem sýru.

Byl podvečer, a ještě nenastal čas jeho předání mámě, která musela vyřídit něco důležitýho a po ruce nebyl nikdo, kdo by ho ohlídal, zasmál se s nim a ukrojil mu chleba.

Seděl u stolu, dlaní si po obličeji shrnoval kůži až vypadal jako šarpej a s mírným odporem sledoval sklenici plnou mléka, která stála na stole před ním. 

A zíval.

Zíval tak, že jsem se rozzíval taky. Tahle záhada mě pořád baví. I když nechcete tak zíváte, stačí když si někdo kolem vás otevře hubu.

"Proč zíváme?", zeptal se, když viděl mojí otevřenou hubu a zlehka se u otázky usmál.

"Proč myslíš?", zeptal jsem se, protože vykládat něco o okysličování krve mělo asi stejnej význam, jako říct fotbalistovi, že kabelky chlapi fakt nenosej.

Přisunul si blíž sklenici a ukazováčkem začal jezdit po hladině mlíka.

"Asi že sem unavenej", koukal pořád na prst kroužící v mlíku a možná měl radost z toho, že ho nikdo neokřikl, že tohle se nedělá. Nedělá, no, ale co už, když bylo v mlíku prstíku dobře...

"A co když je to jinak?", zeptal jsem se ho a podal mu talířek s chlebem a plátkem sýru.

"Jak jinak?", do chleba nekousl, a prst vytaženej z mlíka olíznul.

"Co když jsme my zíváci nějaký špioni z vesmíru?", vykulil jsem na něj oči a mlčel. Tajemně jsem mlčel.

"A nikdo nás nevidí...", přidal tajemno, ztichnul a zašeptal: "...a nemáme auťáky, ale rakety. Skovaný!!!", našpulil pusu a mlčel.

Výzvu jsem přijal.

"Některý tramvaje jsou rakety, víš to? V noci lítaj do vesmíru a ráno nás vozej do práce a do školy."

"Týýý jo!", sousto ukousnutýho chleba nedovolovalo jeho puse žádný další slova.

Z mísy na lince jsem si vzal jabko a zakous jsem se do něj.

"A viděl jsi někdy, jak řidič tramvaje zívá?", zeptal jsem se úplně vážně.

Jenom kejvnul hlavou a z koutku mu na tmavý tričko s dlouhym rukávem ukáplo pár pozdravů od mlíka v jeho puse.

"No", nechal jsem si menší dramatickou pauzu, "tak vidíš, že nekecám. My, co zíváme, jsme špioni z kosmu. A některý špioni říděj ty rakety.", musel jsem se otočit a jako dělat něco na lince, aby neviděl, jak se směju.

"Aha", řekl potichu, hlavu zamotanou a chleba se sýrem už skoro celý v sobě.

"A aby jsme se poznali mezi sebou", pokračoval jsem, když jsem se k němu zase otočil obličejem, "tak si jeden před druhym sem tam zívneme."

"Ty jo!!!"                         Měl jsem ho na lopatě a pustil svoji fantazii na ještě větší špacír.

"A všim sis, že když zíváme, tak pokaždý lehce zvedneme hlavu?", zeptal jsem se.

Koutky u jeho malý pusy se zakřivily dolů a hlavu dal lehce na stranu.

Naoko jsem si před ním zívnul. Podruhé i potřetí. Nakažlivý efekt se dostavil a malej opravdu zívnul.

To byla moje chvíle.

"Vidíš...", upozornil jsem, "zvedáš při tom hlavu!"

Dozíval.

"To aby se moje zoubky mohly podívat domu.".

Vyhrál nade mnou.

 

 

 

Autor: Marek Valiček | čtvrtek 10.9.2015 9:46 | karma článku: 26,58 | přečteno: 977x
  • Další články autora

Marek Valiček

... máte doma ženu, nebo něco takovýho?

Zdvořilosti stranou. Na plaché dotazy není v letech gendrového rozpoznávání čas. Kdo jsi, co máš? A odpovídej rychle.

6.4.2024 v 12:13 | Karma: 25,53 | Přečteno: 828x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Hospodské řešení vystoupení z únyje

Hospoda na naší vsi není vůbec fyjalová. Z části je zatím jen světle hnědá a dává tím nejednomu z hostů šanci vyloupnout se na chvíli z vlastní sociální bubliny. I když...

17.3.2024 v 9:54 | Karma: 33,21 | Přečteno: 1932x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

... kam se hrabe Nurájev

"Když už je člověk dlouho na penzi, to se ti najednou vynořujou myšlenky, na který v tom životním fofru v předchozích létech nebylo času." Takže ranní telefonické kafe s matkou v poloze takovýho domácího filozofování...

15.2.2024 v 12:07 | Karma: 28,86 | Přečteno: 754x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Rozdíl mezi ruským dortem a českým dortíkem

"Ruskému sportu byla vyhlášena válka a jak vidíme, tak všechny prostředky jsou dobré." tolik narativ šéfpekaře Peskova k dopingovému dezertu.

8.2.2024 v 10:46 | Karma: 24,43 | Přečteno: 786x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Tragédija

S melodický ruským přízvukem došplhá slovo "tragédija" do výšin, které jsou v končeném důsledku vlastně hodně milé.

29.1.2024 v 10:56 | Karma: 31,60 | Přečteno: 928x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Než bude ministrem, musí Tuleja vysvětlit okolnosti svých publikací, řekl Fiala

3. května 2024  12:09,  aktualizováno  12:30

Premiér Petr Fiala (ODS) má za důležité, aby kandidát TOP 09 na ministra pro vědu Pavel Tuleja do...

Ruské jednotky vstoupily na základnu v Nigeru, kde sídlí americká armáda

3. května 2024  12:18

Ruské vojenské jednotky vstoupily na leteckou základnu v Nigeru, kterou využívá americká armáda....

Do školy v Litvínově vnikl muž. Policie ho pak našla v obchodě, kde kradl

3. května 2024  8:31,  aktualizováno  12:09

Desítky policistů, hasiči i záchranáři se ráno sjeli k litvínovskému gymnáziu. Důvodem bylo...

Rok od tragického požáru v Brně: osm obětí připomíná pietní místo u stromu

3. května 2024  12:08

Drobné bílé kamínky, srdíčka, květiny i vzkazy se hromadí u stromu v brněnské Plotní ulici. Ještě...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 1308
  • Celková karma 28,01
  • Průměrná čtenost 2415x
muzskej, co rad zije

Seznam rubrik