Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Taky jsem vás fackovala

"Některý rodiče málo mazlej, jiný málo fackujou. A ty málo mazlený pak fackujou ostatní hlava nehlava a ty málo fackovaný jsou až do smrti fracci."

"...já už to nechci číst, ani poslouchat", řekla mi máma ráno do telefonu, když jsem jel do Žatce. "Často si to špatný vlastně děláme sami tim, že včas nefackujeme a zbytečně přemazlováváme - nebo jak to říct."

 

 

Přestože jsou prázdniny, bylo šedivo, zima a tak nějak těsno v těle.

Kolem silnice, po který jsem jel, kvetly v polích slunečnice a nebe bylo tak nízký, až jsem slyšel, jak mi při jízdě drhne o střechu auta.

"Pamatuju si, jaks nás fackovala. Pokaždý to mlasklo a někdy pořádně zabolelo.", přitakal jsem slovně.

"Někdy? Jenom někdy?", zeptala se vážně máma a já dojel na konec kolony, kterou zastavilo červený světlo na semaforu, protože v létě se díky opravám cest nejezdí, ale popojíždí.

Vypnul jsem motor a telefon měl pořád na uchu.

"Jo. Jenom někdy to bolelo tak, že si to pamatuju až do dneška.", pokračoval jsem v debatě o fackování usazenej v autě kousek od slunečnic.

"Vidíš. A já si pamatuju všechny facky, který jsem vám musela dát. Bolely mě pokaždý stejně hodně. Ale musela jsem. Stejně jako ostatní mámy tehdá."

"Tenkrát jste mohli," napil jsem se kafe z kelímku, který se pořádnýmu kafi podobalo asi jako tapír dostihovému hřebci, "protože na vás nikdo neposílal aktivistky z Klokánků, ani manažery Bílýho kruhu bezpečí."

"Počkej", přerušila mě máma, "je rozdíl zfackovat a mlátit jako žito."

"Jak to?", upil jsem zas trochu tý lůry hnědý a huba se mi při tom zkroutila jako zmáčknutej molitan.

"Facka je upozorněním, když jsou slova k ničemu. Ale mlácení, to je úplně v prdeli. Mlátit lidi tě nebolí, protože jsi s velkou pravděpodobností primitiv nebo zblblej magor. Jednou danou facku si ale setsakra pamatuješ!"

"A to mazlení?", kolona se pořád nehýbala a nebe si na střechu auta na férovku přímo lehlo.

"A to mazlení je taková prevence před tím, než jí chytíš.", řekla máma lehounce, jako když si vážka prdne.

"Takže mazlení neni jen takový to ňuchání?", zeptal jsem se a z malý petky upil pár loků vody, abych z huby vyhnal chuť Nekaffe.

"Tys na to nemoh přijít, protože nemáš vlastní děti. Ale mámy svoje děcka mazlej hlavně proto, aby jim do mysli zasely na celej život pocit, o kterej můžou přijít, když se budou chovat jako hazjlíci."

"To je mazaný!", projevil jsem 

"Mazaný, ale účinný. Jen je někdy nutný flinknout facáka i ve chvíli, kdy jde o prohřešek, kterej by šel řešit i domluvou. Preventivně. Některý rodiče málo mazlej, jiný málo fackujou. A ty málo mazlený pak fackujou ostatní hlava nehlava a ty málo fackovaný jsou až do smrti fracci.""

 

A pak se v dálce přede mnou rozsvítila zelená a já nastartoval a máma se zase rychle rozloučila a telefon ztichnul.

Jel jsem mezi polema slunečnic v létě, který je studený. V létě, který bylo dneska ráno až mrtvolně studený. A v malym autě se mnou seděl starší chlap, kterýho máma v dětství sem tam profackovala, ale nikdy nemlátila. A v hlavě měl bordel z toho všeho dění ve světě a jasnou, doslova hmatatelnou chuť se co nejdřív pomazlit, aby nevyved nějakou kravinu. 

 

 

 

 

Autor: Marek Valiček | pátek 15.7.2016 15:22 | karma článku: 34,91 | přečteno: 1970x
  • Další články autora

Marek Valiček

... máte doma ženu, nebo něco takovýho?

Zdvořilosti stranou. Na plaché dotazy není v letech gendrového rozpoznávání čas. Kdo jsi, co máš? A odpovídej rychle.

6.4.2024 v 12:13 | Karma: 25,53 | Přečteno: 830x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Hospodské řešení vystoupení z únyje

Hospoda na naší vsi není vůbec fyjalová. Z části je zatím jen světle hnědá a dává tím nejednomu z hostů šanci vyloupnout se na chvíli z vlastní sociální bubliny. I když...

17.3.2024 v 9:54 | Karma: 33,21 | Přečteno: 1933x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

... kam se hrabe Nurájev

"Když už je člověk dlouho na penzi, to se ti najednou vynořujou myšlenky, na který v tom životním fofru v předchozích létech nebylo času." Takže ranní telefonické kafe s matkou v poloze takovýho domácího filozofování...

15.2.2024 v 12:07 | Karma: 28,86 | Přečteno: 754x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Rozdíl mezi ruským dortem a českým dortíkem

"Ruskému sportu byla vyhlášena válka a jak vidíme, tak všechny prostředky jsou dobré." tolik narativ šéfpekaře Peskova k dopingovému dezertu.

8.2.2024 v 10:46 | Karma: 24,43 | Přečteno: 786x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Tragédija

S melodický ruským přízvukem došplhá slovo "tragédija" do výšin, které jsou v končeném důsledku vlastně hodně milé.

29.1.2024 v 10:56 | Karma: 31,60 | Přečteno: 929x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Děti si hrály na střeše haly u Stuttgartu, čtyři se ze sedmi metrů zřítily

5. května 2024  8:22

Čtyři děti se v sobotu večer v Remshaldenu nedaleko Stuttgartu na jihozápadě Německa propadly...

V noci na pondělí lze pozorovat meteorický roj eta Akvaridy. Budou ideální podmínky

5. května 2024  7:17

Lidé budou moci na obloze pozorovat meteorický roj eta Akvaridy, který svého maxima dosáhne v noci...

Australská policie zastřelila mladíka, který pobodal muže. Zřejmě se radikalizoval

5. května 2024  7:10

Australská policie v zastřelila 16letého chlapce, který pobodal muže v Perthu, hlavním městě...

Mexičtí narkos už nepašují peníze, platí si šmouly. Je to legální a bez rizika

5. května 2024

Premium Vsaďte se, že nevíte, jak mexičtí narkos pašují peníze z Ameriky. Jistě, viděli jste v seriálech na...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 1308
  • Celková karma 28,01
  • Průměrná čtenost 2415x
muzskej, co rad zije

Seznam rubrik