Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ich bin Zorka, Gesicht putzen?

"... já když si chci udělat radost, tak zajdu na hřbitov.", prohlásila Zorina po poledni lehce nihilisticky do mobilu a dodala: "Cos měl k obědu?"

"Josef udělal carbonaru.", odpověděl jsem na máminu otázku stran dnešní menáže před tím, než jsme se společně vydali na hřbitov...

"Co to je?", opáčila matka.

"Těstoviny, vejce, slanina, zamíchaný do sebe a na to trochu chilli.", vysvětlil jsem.

"Aha, takže míchaný vajíčka se špekem a s nudlema.", pojmenovala matka carbonaru po svém a vlastně měla pravdu.

"Co na hřbitově novýho?", dostal jsem se konečně k tomu, co mě zajímalo. "Nějaký nový přírůstky?"

"Ale kdepak, hochu, samý tvrdý hroby. Nic pro žížaly. Zdejší smrťák asi někde zapomněl kosu a tak tu žijeme v klidu až do doby, než jí ten herdek dědek zase najde. Já jim tam nově chodim pucovat ksichty."

"Nebožtíkům?", vylekalo mě.

Představil jsem si Zorinu, jak jde k márnici s lavorem v podpaží a s kostkou mejdla v kapse kabátu.

"No, nebožtikum. Voni sou po tý zimě takový zaprášený a neviděj, jak je tady u nás pořád tak krásně. Tak jim přejedu ksichtík ubrouskem, aby se jim to všechno zase hezky rozzářilo."

"Meješ nebožtíkům ksichtíky ubrouskem? Doufám, že ne takovym tim nasliněnym, kterym jsi mi hodně dlouho na veřejnosti otírala pusu až to bolelo.", vzpomněl jsem si na úkony matky v době, kdy o mě "pečovala".

"Kdepak. Mám takový ty ubrousky na dětský prdelky. S heřmánkem. To abych do těch jejich tváří dostala taky trochu přírody. Na ty už nemusíš plivnout, protože jsou navlhčený. A já vobejdu takový ty hroby, kde jsou na porculánu fotky mrtvejch, hezky je pozdravim...."

"Koho pozdravíš?", přerušil jsem Zorinu.

"No koho? Třeba Franze, nebo Hildegard, takový ty starý bardy místního hřbitova. Ty teď umřelý na hrobech porculánový fotky už nemaj."

"Takže...?", ponouknul jsem Zorinu k pokračování.

"Takže k nim přijdu, řeknu Gruss Gott - voni totiž česky moc neuměli, tak jim to řikam po německu a pak řeknu: "Ich bin Zorka, Gesicht putzen?", a na odpověď nečekám a rovnou konám."

"Vytáhneš ubrousek a přejedeš jim teda kušnu, jo?"

"Přesně tak. Vypucuju jim ty jejich hlavy v šátcích a přejedu jim zašlý tvářičky a když jsem hotová, tak jim řeknu "alles gutes" a jdu na dalšího. Já se díky těm mrtvolám, hochu, naučim snad i německy.", řekla máma radostně s kapkou hrdosti na sebe samu. "Von za nima už nikdo nejezdí, páč jsou všichni mrtví nebo daleko a tak to dělám já."

"Uplná samaritánka, ti povim.", ohodnotil jsem matčiny skutky.

"Někdo to dělat musí, hochu, dyť by ty chudáci za pár let viděli úplný prd."

"A ty myslíš, že se mrtvoly v hrobech dívaj pořád dál na svět?", položil jsem otázku a byl jsem přesvědčený, že je na ni jen a pouze jedna jediná odpověď.

"Kdybych si to nemyslela, tak to nedělám. Boha taky nikdy nikdo neviděl a některý lidi maj za to, že je. Ale já, narozdíl od něj..."

"Od koho?", přerušil jsem mámu.

"No od Boha přece! Já narozdíl od něj o lidi pečuju, i když už tu nejsou. Takový ty bláboly, že jsou v nebi neobstojej. Mrtvý potkávám a pucuju jim ksichty a nepotřebuju k tomu žádnej Otčenáš. Já si vystačím s ubrouskama na dětský prdelky."

 

 

 

 

Autor: Marek Valiček | pátek 23.3.2018 14:11 | karma článku: 30,87 | přečteno: 1558x
  • Další články autora

Marek Valiček

... máte doma ženu, nebo něco takovýho?

Zdvořilosti stranou. Na plaché dotazy není v letech gendrového rozpoznávání čas. Kdo jsi, co máš? A odpovídej rychle.

6.4.2024 v 12:13 | Karma: 25,26 | Přečteno: 820x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Hospodské řešení vystoupení z únyje

Hospoda na naší vsi není vůbec fyjalová. Z části je zatím jen světle hnědá a dává tím nejednomu z hostů šanci vyloupnout se na chvíli z vlastní sociální bubliny. I když...

17.3.2024 v 9:54 | Karma: 33,21 | Přečteno: 1929x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

... kam se hrabe Nurájev

"Když už je člověk dlouho na penzi, to se ti najednou vynořujou myšlenky, na který v tom životním fofru v předchozích létech nebylo času." Takže ranní telefonické kafe s matkou v poloze takovýho domácího filozofování...

15.2.2024 v 12:07 | Karma: 28,86 | Přečteno: 753x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Rozdíl mezi ruským dortem a českým dortíkem

"Ruskému sportu byla vyhlášena válka a jak vidíme, tak všechny prostředky jsou dobré." tolik narativ šéfpekaře Peskova k dopingovému dezertu.

8.2.2024 v 10:46 | Karma: 24,43 | Přečteno: 786x | Diskuse| Ostatní

Marek Valiček

Tragédija

S melodický ruským přízvukem došplhá slovo "tragédija" do výšin, které jsou v končeném důsledku vlastně hodně milé.

29.1.2024 v 10:56 | Karma: 31,60 | Přečteno: 927x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová

29. dubna 2024

Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...

Vědmy jdou do akce. Mladé dronařky tvrdě cvičí a chystají se na Rusy

29. dubna 2024

Premium Ukrajina (od zpravodajů iDNES.cz) Válka na Ukrajině je v nemalé míře válkou dronů a technologií. Ukrajina, ale i Rusko je vyvíjejí,...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

  • Počet článků 1308
  • Celková karma 27,94
  • Průměrná čtenost 2415x
muzskej, co rad zije

Seznam rubrik